Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد موسوی روز یکشنبه در کنفرانس حمایت از حقوق کودک در شهرکرد با اشاره به اینکه ۴ دسته خشونت از جمله روانی، جسمی، جنسی ،مصامحه و غفلت علیه کودکان وجود دارد، افزود: در خصوص کودک آزاری از نوع مسامحه و غفلت قانون خاصی وجود نداشت اما در حال قانون گذاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه طرح پیشگیری و مقابله با کودک آزاری در استان در ۷ گام تهیه شده است، یادآور شد: برای اجرای این طرح دستگاه های متولی از جمله دادگستری، بهزیستی نیروی انتظامی، آموزش و پرورش ، پزشکی قانونی فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی گفت: هم اکنون مربیان مهدهای کودک، مدارس آموزش های لازم برای اجرای این طرح را فراگرفتند و آموزش ۲ نفر در هر پاسگاه انتظامی و همچنین قضات از برنامه ها پیش روی اجرای این طرح است.

وی به گسترش اجرای این طرح در سطح کشور اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن دوره های آموزشی این طرح  از اواخر سال گذشته تاکنون آمار گزارش دهی در خصوص کودک آزاری از سوی مردم به خصوص مربیان مهدهای کودک و معلمان افزایش پیدا کرده است.

موسوی افزود:  امروز براساس تعریف بهداشت جهانی، اعتیاد به ابزار مدرن و بازی های رایانه ای و تلویزیون از تنبیه بدنی تاثیر بدتری در حوزه کودکان دارد.

وی با تاکید بر اینکه برخی جنبه های کودک آزاری نیز وجود دارد که جرم انگاری نشده و به عنوان کودک آزاری محسوب نمی شوند، اظهار داشت:  کودک آزاری تحصیلی که ممانعت از تحصیل، توجه نکردن به تحصیل ، بی توجهی و یا فشار بر تحصیل از جنبه های این نوع کودک آزاری است.

**آمار یکهزار کودک بازمانده از تحصیل در استان چهارمحال وبختیاری ثبت شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به شناسایی یک هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان افزود: بیش از ۵ میلیون کودک بازمانده از تحصیل در کشور شناسایی شده است.

حفیظ الله فاضلی افزود: هم اکنون ۹۳ کودک کار و خیابانی در استان وجود دارد که بالا رفتن هزینه‌های زندگی، مهاجرت و فقر فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی موجب افزایش کودکان کار و خیابانی در استان شده است.

وی با تاکید بر اینکه کار برای کودکان زیر ۱۵ سال ممنوع است، اظهار داشت: کاهش ۲۵ درصدی آمار کودکان کار و خیابانی تا پایان سال ۱۴۰۰ از سیاست ها و برنامه های حمایتی از حقوق کودکان است.

فاضلی اظهار داشت: به منظور کاهش پدیده  کودکان کار و خیابانی تامین رفاه اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی، ایجاد شغل برای یکی از اعضای خانواده در اولویت قرار دارد.

وی گفت: براساس تفاهم نامه با حوزه آسیب های اجتماعی استانداری ، طرح توانمندسازی خانواده کودکان کار و خیابانی در دست اجراست و تفاهم نامه های نیز با بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و جهاد دانشگاهی برای ارائه آموزش و ایجاد اشتغال و حمایت از این خانواده ها منعقد شده است.

** شناسایی ۱۲۱ کودک کار در چهارمحال و بختیاری

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: خشونت علیه کودکان و کودک آزاری به‌ معنای رساندن هرگونه آزار و تهدید در جهت تربیت کودک است که به ۴ دسته جسمی، جنسی، عاطفی و غفلت از کودکان در محیط خانواده و محیط‌ اجتماعی تقسیم می شود که این خشونت ها به دلیل شرم و حیا و یا ترس از سوی کودکان بیان نمی شود.

معصومه محمدی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۱ کودک کار و خیابانی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است، اظهار داشت: برای جلوگیری از وقوع خشونت علیه کودکان آموزش والدین، شناسایی والدین کودک‌آزار و مربیان مهدهای کودک در دستورکار قرار دارد.

وی به ارائه آموزش به خانواده ها در راستای پیشگیری از کودک آزاری تاکید کرد و گفت: در راستای طرح پیشگیری از کودک آزاری مربیان مهدهای کودک استان با انواع کودک آزاری و نحوه گزارش دهی این موضوع آشنا شدند.

وی به فعال بودن خط ۱۲۳ سازمان بهزیستی برای ارائه گزارش در خصوص هر گونه آسیب اجتماعی از جمله کودک آزاری، کودکان کار و خیابانی و دختران فراری و همسرآزاری خبر داد.

** ثبت ۹۳۸کودک بازمانده تحصیل در رده سنی ۶ تا ۱۱ سال در سامانه سناد چهارمحال وبختیاری 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: تاکنون ۹۳۸ کودک بازمانده از تحصیل در رده سنی ۶ تا ۱۱ سال در سامانه سناد آموزش و  پرورش استان ثبت شده است.

خدایار قاسم پور افزود: از این تعداد ۴۹۸ نفر دختر و ۴۴۰ نفر پسر است که از این تعداد ۶۰ نفر در حال تصحیل بودند و در سامانه ثبت نشده بود.

وی اظهار داشت: ۱۹ نفر از این تعداد کودکان استثنایی، ۲۶۶ نفر به دلیل مهاجرت و انتقالی به استان های دیگر و ۲۰۳ نفر به دلیل بیماری صعب العلاج، ۵۵ نفر فوت کرده بودند و واقعه فوت آنها ثبت نشده و ۱۵ نفر به دلیل بد سرپرستی تحصیل نکردند.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید ۲۰۷ هزار دانش آموز در مدارس استان مشغول تحصیل خواهند شد ،افزود: بیش از ۶۰  درصد این آمار در مدارس ابتدایی هستند که با همکاری همه دستگاه ها امید است پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی از ۹۹ درصد به ۱۰۰ درصد برسد.

قاسم پور افزود: ۵۰ درصد مدارس ابتدایی استان زیر ۷۰ نفر جمعیت دانش آموزی دارند و ۲۶۵ مدرسه ابتدایی نیز زیر ۱۵ نفر جمیعت دارند.

** فعال بودن ۲۵ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای آموزش کودکان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال بختیاری نیز به فعال بودن ۵ مرکز کانون در استان اشاره کرد و گفت: ۲ مرکز شهری و ۴ مرکز روستایی است که ۱۲۱ هزار کودک از خدمات مراکز کانون بهره مند هستند.

فرزاد رحیمی افزود: ۲۱۵ هزار جلد کتاب در کتابخانه تخصصی این کانون متناسب با نیاز کودکان طراحی شده است.

وی گفت: هم اکنون ۵ مرکز کانون زبان و یک مرکز پستی کانون در استان فعال است.

این مسوول فرهنگی با اشاره به اینکه ۴ کتابخانه سیار در حوزه کودک در استان فعال است ، افزود: ۸۹ روستا تحت پوشش کتابخانه‌های سیار هستند که ۳۲ هزار کودک  بین سن ۶ تا ۱۸ سال از خدمات این کتابخانه ها استفاده می‌کنند.

رحیمی افزود: هم اکنون طرح کانون مدرسه نیز در ۱۸ مرکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فعال شده است.

وی به ارائه آموزش  نجوم برای نخستین بار در سطح کشور به کودکان و راه اندازی نخستین مرکز شاهنامه خوانی و شاهنامه پژوهی در استان اشاره کرد و گفت: ارائه آموزش های مختلف و ایجاد روحیه شاد از مهمتیرن اهداف برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال وبختیاری نیز گفت: خانواده به عنوان مهترین کانون حمایت کودکان است که اگر کودک در این مکان احساس ناامنی و نبود اامش کند نسلی فاقد اعتماد به نفس خواهیم داتش.

مرضیه جلیل پور افزود: وجود کودکان بازمانده از تحصیل در برخی مناطق به دلیل فقر اجتماعی و فرهنگیو اقتصادی ، پایین بودن سرانه مطالعه کودکان، اعتیاد اینترنتی، وضعیت اقتصادی نامناسب برخی خانواده ها ، نبود سرانه کافی امکانات رفاهی، نداشتن آموزش سواد رسانه ای خانواده ها، ناآشنایی خانواده ها با مهارت‌های زندگی، عدم توجه خانواده ها به نیازهای کودکان، سوء استفاده از کودان برای خرید و فروش مواد مخدر و افسردگی و خشونت علیه کودکان و فقدان رابطه عاطفی بین والدین و فرزندان از مهمترین  مشکلات و چالش های کودکان در استان و کشور است.

وی گفت: تقویت قانونی بعد نظارتی نهادهای حمایتی از حقوق کودک در مقابل تهدیدها و خطرها از ناحیه والدین، مشاوره و حمایت و مداخله برای حمایت از کودکان طلاق از برنامه های پیشنهادی برای حمایت از کودکان است.

ششمین کنفرانس حمایت از حقوق کودک به منظور بررسی چالش ها و معضلات حوزه کودک و تبادل نظر با حضور مدیران برگزار شد.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان چهارمحال و بختیاری بهزیستی فوت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کودک آزاری قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری از پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری برای امشب خبر داد.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: بارش‌ها تا اواخر امشب به صورت ضعیف، رگبارهای پراکنده و نقطه‌ای در غالب مناطق استان به ویژه نواحی شرق ادامه دارند.

وی افزود: برای فردا، رشد ابر و رگبارهایی و ضعیف در بخش‌هایی از استان به خصوص نوار شرقی و کوهرنگ پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: برای روز جمعه آسمان استان صاف تا کمی ابری خواهد بود، روزهای شنبه تا دوشنبه آینده عبور متناوب امواج، رشد ابر و بارش‌های رگباری در برخی مناطق استان انتظار می‌رود و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده تقویت و فراگیری این بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی با اشاره به نوسانات دمایی هوا، ادامه داد: از روز جمعه تا سه‌شنبه هفته آینده افزایش محسوس دما در ساعات ظهر پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747563

دیگر خبرها

  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سفر استاندار چهارمحال وبختیاری به ناغان
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی