Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به مناسبت آغاز هفته دولت، ۳۲۷ طرح و واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۴ هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی ۱۲ هزار و ۸۵۹ نفر در ۱۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی کشور کلنگ زنی یا به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشترین تعداد طرح و واحد صنعتی با ۱۲۴ مورد با مجموع اشتغال ۳ هزار و ۹۳۷ نفر و بیشترین حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال مربوط به استان البرز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد طرح‌ها و واحد‌های صنعتی، یک طرح نیز با سرمایه‌گذاری ریالی ۱۵ هزار میلیون ریال، ارزی ۲ میلیون دلار و میزان اشتغالزایی ۶۰ نفر با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی در استان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین همزمان با فرا رسیدن هفته دولت، ۲۹۰ پروژه عمرانی نیز با سرمایه‌گذاری ۵ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۲۱۳ میلیون ریال در ۲۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی سراسر کشور کلنگ زنی یا به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: نقش شهرک های صنعتی در تحقق اقتصاد مقاومتی چیست؟

احداث ساختمان‌های اداری، نگهبانی، آتش نشانی و پل، تقاطع غیرهمسطح، سردر، خط انتقال و شبکه توزیع آب، برق، گاز، مخابرات و فیبر نوری، منبع زمینی، اتصال شبکه پساب تصفیه‌خانه به شبکه توزیع آب فضای سبز، زیرسازی، جدول گذاری، آسفالت، محوطه سازی و شبکه روشنایی معابر، دفع آب‌های سطحی، تکمیل ورودی و خروجی، اجرای عملیات خاکی، نیروگاه خورشیدی، تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب، چاه آب، رنگ آمیزی جداول، زیباسازی فضای سبز و ... بخشی از عناوین پروژه‌های عمرانی است که عملیات اجرایی آن‌ها به مناسبت هفته دولت آغاز یا قابل بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هستند.

همچنین در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی بخش صنعت، یک باب مدرسه ۶ کلاسه با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیون ریال در شهرستان میناب و یک باب مدرسه با سرمایه‌گذاری ۱۴۰ هزار میلیون ریال در شهرستان بندر عباس توسط یک واحد نمونه صنعتی و صادراتی مستقر در شهرک صنعتی خلیج فارس استان هرمزگان به ترتیب افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

شایان ذکر است، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران هم‌اینک با دارا بودن ۵۰۰ شهرک و ۳۱۶ ناحیه صنعتی و ۳ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۶۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فنآوری، ۳۷ مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۷۹ هزار و ۱۵۹ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۳ هزار و ۶۳۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط و کارگاهی، موجبات اشتغال مستقیم ۹۰۱ هزار و ۷۰۴ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

انتهای پیام/

فعالیت ۵۰۰ شهرک و ۳۱۶ ناحیه صنعتی در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۸۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از افتتاح پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین‌شهر با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: با توجه به آغاز عملیات کلنگ‌زنی روشنایی نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر در پایان سال گذشته، خوشبختانه در کمتر از دو ماه از آغاز عملیات اجرایی آن، شاهد خرید تجهیزات، تیرگذاری و پایان پروژه روشنایی معابر این نواحی صنعتی هستیم که این موضوع، نشان از کار و تلاش جهادی در شرکت شهرک‌های صنعتی استان دارد.

وی افزود: برای اجرای این پروژه، اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است تا ضمن روشنایی معابر، میزان ضریب امنیت در این نواحی صنعتی افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری با حمایت از واحدهای تولیدی امکان‌پذیر است و با اجرای پروژه‌های عمرانی و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز، تلاش می‌شود، زمینه حضور سرمایه‌گذاران و رونق تولید و اشتغال در استان فراهم شود.

کد خبر 751143

دیگر خبرها

  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل