Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@14:18:21 GMT

اختلاف نظر جدی سران آمریکا و ژاپن

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۹۷۵۲

اختلاف نظر جدی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن در خصوص آزمایش‌های موشکی کره شمالی بیش از پیش در نشست امروز گروه هفت در فرانسه آشکار شد.

اخبار بین الملل_ بنا به گزارش رویترز، رئیس جمهور آمریکا که اصرار دارد روابط خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را خوب و صمیمی جلوه دهد، گفت آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ یانگ هیچ توافقی را نقض نکرده است و در تطابق با آزمایش‌هایی است که دیگر کشور‌ها نیز انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که نخست وزیر ژاپن نظر متفاوتی درباره آزمایش‌های موشکی پیاپی کره شمالی دارد و آن‌ها را نقض قطعنامه‌های سازمان ملل می‌داند. نکته جالب توجه اینکه از زمان آخرین دیدار ترامپ و کیم (رهبر کره شمالی)  در اواخر ماه ژوئن در منطقه غیرنظامی مرزی دو کره، پیونگ یانگ هفت آزمایش موشکی را، که تازه‌ترین مورد آن روز شنبه بود، انجام داد.

هرچند رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن بر موضع همسو دو طرف در قبال کره شمالی اصرار دارند، اختلاف نظر آن‌ها در این خصوص امروز بیشتر علنی شد.

آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات دو جانبه میان واشنگتن و پیونگ یانگ بر سر موضوع برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشک بالستیک پیونگ یانگ را تحت شعاع قرار داده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) گزارش داد کیم جونگ اون روز شنبه بر آزمایش پرتاب یک راکت‌انداز بسیار بزرگ چندگانه نظارت داشته است. طبق آنچه ارتش کره جنوبی اعلام کرده است، کره شمالی دو موشک بالستیک کوتاه‌بُرد را نیز در دریای ساحل شرقی خود آزمایش کرده است که جزو آخرین سری از آزمایش‌ها در هفته‌های اخیر پس از توقف مذاکرات هسته‌ای پیونگ‌یانگ و واشنگتن بوده است.

رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد این کشور هرگز امنیت استراتژیک خود را برای رفع تحریم‌ها معامله نخواهد کرد. مقامات آمریکایی در تلاش هستند تا مذاکرات متوقف شده با کره شمالی در خصوص غیرهسته‌ای کردن شبه جزیره کره و توقف برنامه‌های موشکی بالستیک پیونگ یانگ را که به تحریم این کشور منجر شده، مجدداً از سر بگیرند.

وزیر دفاع ژاپن در واکنش به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی گفت ممکن است پیونگ یانگ قصد غافلگیری این کشور را داشته باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کره شمالی ترامپ آزمایش های موشکی آبه شینزو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا از قطر خواسته است که سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را در صورت تداوم مخالفت این جنبش با توافق پیشنهادی آتش‌بس ارایه‌شده از سوی رژیم صهیونیستی، اخراج کند.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، یک مقام آگاه اعلام کرده است که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا این پیام را ماه گذشته میلادی به «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود ارایه کرده است.

بر اساس این گزارش، طبق گفته‌های ۳ دیپلمات آگاه، مسوولان قطری از ماه‌ها پیش انتظار ارایه چنین درخواستی از سوی ایالات متحده آمریکا را داشته‌اند.

سران سیاسی جنبش حماس از سال ۲۰۱۲ در قطر حضور دارند.

گفتنی است بر خلاف ادعاهای مقامات آمریکایی، این رژیم صهیونیستی است که در روند دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسیران کارشکنی می‌کند و با برقراری آتش‌بس دایم در این باریکه مخالفت می‌ورزد.

کد خبر 6096207

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • مواضع متناقض سران غربی در برابر اتفاقات اخیر آمریکا + فیلم
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
  • بلینکن مدعی شد: حماس مانع بین مردم غزه و آتش‌بس است | اصلی‌ترین اختلاف میان اسرائیل و حماس در حال حاضر
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه