Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سید جواد حسینی در آئین تکریم بازنشستگان فرهنگی شهر تهران، با تبریک هفته دولت اظهار کرد: خانواده ها به سه دسته؛ پرآشوب، خاموش و متعادل تقسیم می شوند و کلیدی ترین عنصر خانواده متعادل پیشکسوتان هستند و نقش پیشکسوتان در خانواده ها حرکت از دسته پرآشوب و خاموش به سمت خانواده متعادل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی عمر انسان را به سه دوره؛ آموزش و توانمند سازی، دوره کار و اشتغال و دوره بازنشستگی، تقسیم و تصریح کرد: در دنیای امروز یک دوره به این تقسیمات افزوده شده است و آن دوره مهارت آموزی برای زندگی بهتر است.

وی به افزایش سن امید به زندگی از ۵۲ سالگی به ۷۴ سالگی خبر داد و ادامه داد: فاصله بین این دو عدد دوره بسیار مهمی است که در آن پیشکسوتان باید باردهی و سرزندگی را به زندگی خود و خانواده شان هدیه کنند چرا که این دوره، یک سوم عمر آنها را شامل می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۸۰۰ هزار بازنشسته فرهنگی خاطرنشان کرد: مدرسه مکان تحول و معلم فکور عامل تحول است لذا این عامل تحول باید در دوره بازنشستگی نقش خود را عمیق‌تر ایفا کند.

وی دوره بازنشستگی را یک فرصت دانست و ادامه داد: دولت و حاکمیت در برابر بازنشستگان مسئول هستند لذا اگر این قشر از جامعه را فراموش کنند به این معنی است که خانواده و جامعه را به دست فراموشی سپردند نباید کاری کنیم که بازنشستگان به حاشیه رانده شوند.

حسینی از وجود ۵ باشگاه ویژه پیشکسوتان در سطح کشور خبرداد و افزود: این آمار تا پایان سال ۹۸ به ۱۷ باشگاه می رسد و تا پایان سال۹۹ تمامی استان ها دارای باشگاه پیشکسوتان خواهند شد لذا بودجه مربوطه در این خصوص پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد:در هر منطقه آموزشی بزرگترین مدرسه در نوبت بعد از ظهر جهت انجام فعالیت های هنری مهارتی در اختیار  پیشکسوتان قرار می گیرد.

سرپرست وزارت آمورش و پرورش گفت: پرداخت پاداش بازنشستگان را در دستور کار داریم و پیگیر برابری حقوق بارنشستگان با شاغلین هستیم.

در انتهای این آئین با حضور سرپرست وزارت آموزش وپرورش از تعدادی از خانواده های شهدا تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش بودجه پیشکسوتان حقوق دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی در شیراز برپا شد

به گزارش خبرنگار مهر، دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی ظهر یکشنبه در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس برگزار شد.

در این دوره مباحثی از قبیل سبک زندگی اسلامی و قرآنی، ابعاد سبک زندگی قرآنی در تمام عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی، پاسخگویی قرآن برای تمام نیازهای بشر، مقایسه آن با سبک‌های زندگی غربی و غیر اسلامی، انواع تعاریف متداول در خصوص سبک زندگی و میزان رواج سبک‌های غربی و غیر ایرانی و غیر اسلامی در میان نسل امروز به خصوص نوجوانان و نوجوانان، تأثیر سبک زندگی بر روی عادات و پوشش افراد بررسی شد.

در پایان این همایش سخنران برنامه به سوالات حاضرین پاسخ داده و راهکارها و پاسخ‌هایی برای تبلیغ و تبیین سبک زندگی قرآنی ارائه داد.

کد خبر 6096418

دیگر خبرها

  • ثبت نام دوره مربیگری درجه C آسیا در یزد تکمیل شد
  • اعلام زمان برگزاری هفتمین اشکوره فرهنگی هنری حسینی در آمل
  • جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید
  • افشاگری حسینی؛ سرمربی حریف وسط زمین با بازیکن تیمم مذاکره کرد!
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • حسینی: لیگ را باید به بهترین شکل تمام کنیم
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • حسینی: تمام کردن لیگ برای ما خیلی اهمیت دارد
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی در شیراز برپا شد