Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: عملیات تجهیز اراضی شالیکاری گیلان در سال‌های اخیر به علت کمبود اعتبارات طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش نرفته است. ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علی اوسط اکبری‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به گیلان قرار بود هر ساله 10 هزار هکتار از اراضی شالیکاری گیلان تجهیز شود اما به علت کمبود اعتبارات و منابع تخصیصی این برنامه در استان به خوبی پیش نرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان تجهیز 50 هزار هکتار از اراضی شالیزاری این استان در عرض 5 سال را از مصوبات سفر نخست رئیس جمهور اعلام کرد و افزود: همانطور که بیان شد به علل‌های ذکر شده ما موفق به انجام تمام این برنامه نشدیم و تنها 16 هزار هکتار از اراضی شالیکاری گیلان استان تجهیز شدند.

اکبری‌مقدم عدم اطلاع‌رسانی و مقاومت مردم را در کنار عدم تخصیص منابع لازم از مهم‌ترین دلایل اجرایی نشدن تجهیز 50 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان اعلام کرد و بیان داشت: هم‌اینک با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده مردم استان از تجهیز اراضی خود استقبال می‌کنند و این مشکل به خوبی برطرف شده است.

برداشت مکانیزه برنج از 119 هزار هکتار از شالیزارهای گیلانبرداشت برنج از شالیزارهای گیلان به روایت تصویرعاملان آتش‌زدن کاه و کلش در شالیزارهای گیلان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

وی با بیان اینکه از 420 هزار هکتار اراضی کشاورزی گیلان 238 هزار هکتار آن مخصوص برنجکاری است ابراز داشت: در حال حاضر 180 هزار هکتار از اراضی شالیکاری گیلان قابلیت تجهیز و نوسازی را دارند و طبق گزارشات سازمان جهاد کشاورزی استان تاکنون این عملیات در سطح 80 هزار هکتار از اراضی آن به اتمام رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان هدفگذاری جهت اجرای عملیات تجهیز اراضی در سطح 20 هزار هکتار دیگر از شالیزارهای این استان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان گیلان با پیگیری‌های انجام شده معادل 200 میلیارد تومان برای اجرای این برنامه اختصاص داده شد.

اکبری‌مقدم با بیان اینکه استان گیلان منطقه صنعتی محسوب نمی‌شود و صنعت بعد از بخش کشاورزی و گردشگری در اولویت‌های بعدی این استان جهت توسعه و پیشرفت قرار دارد عنوان کرد: با تمام این‌ها استان گیلان بر اساس آخرین گزارشات و برآوردهای انجام شده در حوزه صنعت هم‌اکنون جزء 10 استان اول کشور است.

انتهای پیام/ ت

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۵۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال سه فقره از اسناد تک برگ اراضی کشاورزی با حضور «رضا افلاطونی»، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور و هیأت همراه تحویل کشاورزان استان شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ظهر شنبه در این مراسم گفت: یکی از اولویت‌های مهم اداره ثبت اسناد و املاک صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی است که تاکنون برای ۱۱ هزار و ۴۷۴ قطعه به مساحت ۱۳۰ هزار و ۵۴ هکتار سند تک برگ صادر شده است.

محمدرضا بزرگمهر افزود: ۳۱ فقره سند تک برگ اراضی کشاورزی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ هکتار نیز در طی ۲ روز گذشته صادر شده است که به صورت نمادین سه فقره سند تک برگ توسط رئیس سازمان امور اراضی کشور به کشاورزان تحویل داده شد.

کد خبر 6089879

دیگر خبرها

  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند