Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

در حالی که چند روز پیش یک فعال بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای مسافری از ارسال پیامی به مالکان اتوبوس با محتوای هشدارآمیز «مالک محترم، اتوبوس شما در ترددهای  سه‌ماهه اخیر در محور... حین تخلف عدم رعایت فاصله طولی و ورود به خط سبقت غیرمجاز مشاهده شده است، درصورت تکرار تخلف پرونده شما به کمیسیون تخلفات ارسال خواهد شد»، خبر داده و گفته بود «در این اقدام، تمام جوانب مورد بررسی قرار نگرفته است»، یک کارشناس حمل‌ و نقل چنین برداشتی از پیام مذکور را اشتباه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز،  هفته پیش «حسین فرجی» این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: رانندگان و مالکان ناوگان سنگین از ممنوع بودن تردد در لاین سرعت اطلاع کافی دارند اما گاهی به اجبار در لاین سرعت تردد می‌کنند.

در این زمینه یک کارشناس حمل‌ و نقل به تین نیوز گفت: منظور این پیام تردد طولانی مدت در لاین سرعت است نه ترددهای کوتاه مدتی که رانندگان سنگین گاهی به دلیل خرابی جاده و یا راه ندادن خودروهای سواری در این لاین انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: واکنش به یک پیام هشدارآمیز برای مالکان ناوگان مسافری

این کارشناس افزود: برخی مواقع مشاهده می‌شود رانندگان ناوگان سنگین باوجود مساعد بودن شرایط، در لاین مجاز خود تردد نمی‌کنند و تردد طولانی مدت در لاین سرعت دارند که این اقدام تخلف محسوب شده و طبق محتوای پیامک مذکور، در صورت تکرار تخلف، پرونده رانندگان متخلف به کمیسیون تخلفات ارسال می‌شود.

حسین فرجی در انتقادی که هفته گذشته نسبت به این اقدام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطرح کرده بود، گفته بود: برخی رانندگان خودروهای شخصی به دلیل اطلاع‌رسانی ضعیف مسئولان و رسانه‌های عمومی از ممنوع بودن تردد ناوگان سنگین در لاین سرعت بی‌اطلاع هستند و با توجه به این عدم آگاهی، از همکاری با رانندگان اتوبوس و دیگر ناوگان سنگین، در اجرای این قانون امتناع کرده و مانع تردد ناوگان سنگین در لاین مجاز خود می‌شوند.

این راننده خود مالک تاکید کرده بود: دلیل دیگر تردد ناوگان سنگین در لاین سرعت، ناهموار بودن سطح آسفالت و خرابی بیش از حد بزرگ‌راه‌های کشور از جمله بزرگ راه زنجان به تبریز و بالعکس است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اتوبوس اتوبوس جاده پیامک سازمان راهداری و حمل و نقل قانون تخلف رانندگی حسین فرجی تردد در لاین سرعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه

به گزارش گروه اقتصاد ایسکانیوز، مرکز مدیریت راه‌ها اعلام کرد: هم‌اکنون وضعیت تردد در محور چالوس ترافیک سنگین است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محور های شمالی

- ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر(جنوب به شمال) حدفاصل بیلقان تا سرودار

- تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه ، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

ضمنا محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی می باشند.

بیشتر بخوانید: چطور عوارض آزادراهی را الکترونیکی پرداخت کنیم؟ آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محور ها

- ترافیک سنگین در آزادراه کرج – قزوین محدوده های مهرویلا و گلدشت

- ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج - تهران محدوده های گلشهر ، مهرشهر و مهرویلا و حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل کلاک

- ترافیک سنگین در آزادراه قم – تهران محدوده پل شهید کاظمی

آخرین وضعیت جوی :

- بارش باران در برخی از محورهای استان های کرمان و سیستان و بلوچستان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228479 برچسب‌ها وضعیت جوی و ترافیکی جاده های کشور

دیگر خبرها

  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • واژگونی خودرو بر اثر سرعت غیر مجاز در بزرگراه تهران
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر