Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:48:19 GMT

۲۰ درصد بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی زن هستند

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۶۳۶۰

۲۰ درصد بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی زن هستند

به گزارش روز دوشنبه اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، از مجموع بیمه شدگان این سازمان، بیشترین تعداد افراد بیمه شده به گروه سنی ۳۹-۳۵ سال تعلق دارد که حدود ۲۱.۱۹ درصد از کل جمعت بیمه شده فعال را شامل می شود.

بر اساس اعلام دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، کمترین تعداد بیمه شده به گروه سنی ۷۴-۷۰سال تعلق دارد که هشت صدم درصد از کل بیمه شدگان فعال سنین ۱۵تا ۷۴ سال را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، بیشترین تعداد بیمه شده مرد و زن به گروه سنی ۳۹-۳۵ سال تعلق داشته که به ترتیب حدود ۲۰.۷۵ درصد و ۲۲.۹۴ درصد جمعیت هر گروه از کل را شامل می شود.

گفتنی است، متوسط سن بیمه شدگان فعال سازمان تامین اجتماعی سال گذشته ۳۸.۵۴ سال است . متوسط سن بیمه شدگان فعال در اداره کل تامین اجتماعی یزد ۳۷.۲۰ سال و متوسط سن بیمه شدگان فعال در اداره کل تامین اجتماعی لرستان ۴۰.۴۴ سال است که به ترتیب جوان ترین و پیرترین استان ها را از لحاظ بیمه شده تامین اجتماعی تشکیل می دهند.

همچنین بر اساس گزارش دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، جمعیت بیمه شدگان جدید الورود این سازمان در سال گذشته، ۶۸۲ هزار و ۴۲۶ نفر اعلام شده است.
ترکیب جنسیتی بیمه شدگان جدید الورود این سازمان در سال گذشته حدود ۶۷ درصد مرد و ۳۳ درصد زن تشکیل می دهد.

سازمان تأمین اجتماعی با حدود ۴۳ میلیون نفر بیمه شده و مستمری‌بگیر، اکنون ۶۰ نوع خدمت بیمه‌ای و درمانی به صورت غیرحضوری به افراد زیرپوشش ارائه می‌دهد. این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه‌ای و درمانی است و ۳۵۶ بیمارستان و درمانگاه تأمین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه‌شدگان را به صورت رایگان تأمین می‌کند.

بخش بیمه‌ای این سازمان دارای ۴۸۰ شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه‌ای از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می‌شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات تأمین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری‌های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در اردستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان با بیان اینکه تعهداشتغال سال ۱۴۰۲شهرستان یکهزار و ۸۳۹ نفر بوده که تا پایان سال به دو هزار و ۱۶۳ رسیده است گفت: درصد نهایی عملکرد ثبت در سامانه رصد اشتغال کشور به عدد۱۱۷.۶۲رسیده است.


وحید نقوی با اشاره به افزایش تعداد بیمه شدگان گفت: تعداد بیمه شدگان از هفت هزار و ۴۹۳، در اسفند ۱۴۰۱ به هشت هزار و۱۳۸ نفر در اسفند ۱۴۰۲ افزایش یافته و مقرری بگیران بیمه بیکاری از ۸۲ نفر سال ۱۴۰۱ به ۶۱ نفر کاهش یافته است.


وی با بیان اینکه هزار و ۴۷۳ کارگاه در این شهرستان فعال است گفت: از این تعداد ۲۰واحد بیش از ۵۰ نفر شاغل دارند.

دیگر خبرها

  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود