Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان فیلم مینای شهر خاموش با حضور در نمایشگاه آثار هنرمندان همدانی «از بلندای الوند» از تلاش‌های هنری این گروه از هنرمندان تجلیل کرد. ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، امیرشهاب رضویان کارگردان نام‌آشنای سینمای ایران که سابقه ساخت فیلم‌هایی چون مینای شهر خاموش، یک دزدی عاشقانه و تابستان عزیز را در کارنامه هنری خود دارد، عصر دیروز با حضور در نمایشگاه آثار تجسمی «از بلندای الوند» که در حوزه هنری برپا شده، از آثار هنرمندان همدانی بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او که خود متولد همدان است، در حاشیه بازدید از این نمایشگاه به خبرنگار تسنیم گفت: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی اتفاق بسیار خوبی است. به همه دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه، خسته نباشید و خداقوت می‌گویم. 

وی ادامه داد: به اعتقاد من جای برخی از هنرمندان همدانی در این نمایشگاه خالی بود؛ هنرمندانی نظیر: خیرالله اصغری، هوشنگ جمشیدآبادی، مرحوم یحیی کارگر، ناصر پلنگی، برادران شبیری که نقاشان بسیار خوبی بودند، علی اصغر محتاج، حسن‌تهرانی، شهرام گلپریان و دادگر، از دیگر هنرمندان برجسته همدان هستند که جایشان در این نمایشگاه خالی بود. 

رضویان افزود: اگر ما یک فرهنگ یا دایره‌المعارفی مشتمل بر آثار هنرمندان همدانی داشته باشیم، آن‌گاه می‌توان از همه هنرمندان همدان دعوت کرد تا آثار خود را برای گنجانده شدن در این فرهنگ ارائه کنند. 

این کارگردان سینمای ایران تصریح کرد: بی شک بضاعت نقاشی همدان بسیار بیشتر از گنجایش یک گالری کوچک است و مقیاس کار می‌تواند بسیار گسترده‌تر از این‌ها باشد؛ با این وجود، انجام چنین حرکت‌هایی برای شروع کار، بسیار خوب است؛ البته لازم است که این حرکت‌ها ادامه‌دار باشد و گام‌های بعدی در مقیاس بزرگ‌تری برداشته شود. 

وی ضمن ابراز رضایت از آثار گردآوری شده در نمایشگاه «از بلندای الوند»، خاطرنشان کرد: آثاری که اتمسفر همدان را تداعی می‌کرد؛ مثل نقاشی آقایان رجبی و فتوت که با رویکردی استرلیزه به همدان پرداخته بودند، برای من جذاب بود. گمان می‌کنم اگر نمایشگاهی با محور شهر همدان برگزار شود، اتفاق جذابی رخ خواهد داد. باز هم به دست‌اندرکاران این نمایشگاه تبریک می‌گویم. 

نمایشگاهی به بلندای الوند+عکسروایت انس امام و امت در نمایشگاه عکس «این شرح بی‌نهایت»

 

انتهای پیام/

 

R1527/P/S4,34,40/CT3 واژه های کاربردی مرتبط مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری هنرهای تجسمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری هنرهای تجسمی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد

سرهنگ دهقان رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان یزد با اشاره به قدردانی از هنرمندان بسیجی فعال در عرصه حجاب، طوفان الاقصی و انتخابات گفت: در این رویداد هنری از هنرمندان فعال در سال ۱۴۰۲، برگزیدگان جشنواره شعر بسیج و هنرمندان برگزیده در جشنواره صنایع دستی بسیج نیز تجلیل به عمل آمد.

وی افزود: این رویداد هنری با محوریت انجمن‌های هشتگانه هنری و با حضور جمع زیادی از هنرمندان استان برگزار شد.

سرهنگ دهقان ادامه داد: شاعران و هنرمندان استان در این همایش به خواندن شعر‌هایی در زمینه انتفاضه، مقاومت فلسطین و محکومیت جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد