Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@07:24:21 GMT

پنجی که در تکواندو تبدیل به چهار شد + تصاویر

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۶۹۹۵

پنجی که در تکواندو تبدیل به چهار شد + تصاویر

بعد از قهرمانی تیم تکواندو دانشگاه آزاد در رقابت‌های جام جهانی تکواندو شاهد اشتباه محاسباتی اعضای این تیم بودیم. ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ ورزشی رزمی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بیست و سومین دوره مسابقات تکواندو جام‌جهانی روز گذشته(یکشنبه) با برگزاری مسابقات میکس تیمی در "ووشی" چین به پایان رسید و دانشگاه آزاد نماینده کشورمان  با قهرمانی در بخش مردان و نایب قهرمانی در بخش میکس تیمی به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از پایان رقابت‌های بخش مردان که با برتری 48 بر 33 نماینده کشورمان مقابل کره‌جنوبی حاصل شد، ملی‌پوشان کشورمان در جشن توزیع مدال‌ها عدد 4 را نشان دادند که به نظر می‌رسید منظور آنها از این کار اشاره به تعداد قهرمانی‌ها تکواندو ایران در تاریخ بیست و سه دوره رقابت‌های جام جهانی بوده است. 

واکنشی که به نظر می‌رسد با اشتباه محاسباتی تعداد قهرمانی نمایندگان کشورمان همراه بوده است و آنها به اشتباه به جای نشان دادن عدد 5 که تعداد قهرمانی‌های تکواندو ایران در این مسابقات است از عدد 4 استفاده کردند.

در تاریخ بیست و سه دوره برگزاری مسابقات جام‌جهانی، تکواندو ایران در 17 دوره از این مسابقات حضور داشته است و موفق به کسب 5 عنوان قهرمانی، 8 عنوان نایب قهرمانی و یک عنوان سومی شده است.

اولین قهرمانی تیم ملی تکواندو در دهمین دوره برگزاری این مسابقات در سال 2000 و در شهر لیون فرانسه با هدایت غلامحسین ذوالقدری اتفاق افتاد. در مسابقاتی که مهدی بی‌باک و هادی ساعی موفق به کسب مدال طلا شدند و افلاکی و اصلانی به مدال نقره رسیدند.

نحوه برگزاری مسابقات جام‌جهانی از چهاردهمین دوره  این رقابت‌ها از انفرادی به حالت تیمی تغییر کرد و تکواندو ایران ده سال پس از نخستین قهرمانی خود، در سال 2010  و در پانزدهمین دوره  در شهر "ارومچی" چین، به دومین قهرمانی دست یافت. تیمی که هدایت آن را رضا مهماندوست برعهده داشت و از ترکیب میثم باقری، یاسین اکبر نتاج، محمد باقری معتمد، علیرضا نصر آزادانی، فرزاد عبد الهی، کوروش رجلی، یوسف کرمی و حسین تاجیک تشکیل شده بود.

در سه سال گذشته نیز تیم‌های دانشگاه آزاد و شهرداری ورامین به عنوان نماینده کشورمان در رقابت‌های جام‌جهانی حضور داشتند و سه عنوان قهرمانی متوالی را کسب کردند.

دانشگاه آزاد در سال‌های 2017 و 2019 در آبیجان ساحل عاج و ووشی چین با هدایت سید نعمت خلیفه و شهرداری ورامین در سال 2018 در دبی امارات با سرمربیگری پیام خانلرخانی با کسب سه عنوان قهرمانی دیگر تعداد قهرمانی‌های ما را به عدد 5 رساندند.

جام‌جهانی تکواندو|با شکست کره جنوبی، ایران قهرمان شد


انتهای پیام/

 

R1434/P/S3,30/CT1 واژه های کاربردی مرتبط تیم تکواندو دانشگاه آزاد تیم ملی تکواندو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم تکواندو دانشگاه آزاد تیم ملی تکواندو تیم تکواندو دانشگاه آزاد تیم ملی تکواندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، بنابر تصمیم هیأت اجرایی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری(IWF)، ایروان پایتخت ارمنستان و کاراکاس ونزوئلا، به ترتیب در سال ۲۰۲۷ و ۲۰۲۷ میزبان رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری خواهند بود.

ایروان سال ۲۰۲۳ مسابقات قهرمانی اروپا را با موفقیت برگزار کرد و کاراکاس نیز در سال جاری میلادی میزبان رقابت‌های پان‌امریکا بود. علاوه بر ۲ رویداد، میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال ۲۰۲۶ نیز به شهر بئونوس آیرس آرژانتین اعطا شد.

محمد جلود، رئیس IWF از انتخاب میزبان رویدادهای جهانی در قاره‌های مختلف دنیا استقبال کرد و انتخاب زودهنگام این دو شهر را موجب ثبات تقویم و برنامه‌ریزی بهتر برای برگزاری آن دانست.

با وجود این که سیستم کسب سهمیه برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ هنوز مشخص نشده است اما در هر صورت، مسابقات جهانی سال ۲۰۲۷، یکی از رویدادهای مهم کسب سهمیه خواهد بود.

کد خبر 6088490 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • جلسه فنی تیم‌های ملی تکواندو برگزار شد
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • یوزهای ایرانی یک‌قدم نزدیک‌تر به جام سیزدهم / خداحافظی ژاپن با قهرمانی آسیا و جام‌جهانی
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند