Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، این کمک هزینه مالی به موسسات و بومی و محلی اعطاء می‌شود تا از این زیستگاه طبیعی حساس محافظت کنند چرا که مقامات برزیلی امسال ۷۲ هزار مورد آتش‌سوزی را در این جنگل‌های بارانی گزارش داده‌اند که در مقایسه با آمار ۴۰ هزار آتش سوزی سال گذشته، افزایش چشمگیری داشته است.

از مهم‌ترین علل وقوع موارد زیاد آتش سوزی در جنگل‌های آمازون، جنگل زدایی از طریق دامداری و تامین علوفه دام‌ها عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بروز این آتش سوزی‌ها در جنگل‌های آمازون موجب خشم بسیاری از افراد در فضای مجازی شده است و برخی از سلبریتی‌ها نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به افزایش آگاهی در این زمینه کرده‌اند.

موسسه «Earth Alliance» در ماه جولای امسال و با همکاری «لئوناردو دی‌کاپریو»، «لورن پاول جابز» و «برایان شث» به عنوان یک سازمان فعال در عرصه تغییرات آب و هوایی آغاز به کار کرد و تیم مستقل مدیریت آن شامل دانشمندان و فعالان محیط زیست می‌شود که در جهت محافظت از اکوسیستم و حیات وحش، حمایت از انرژی‌های قابل تجدید و حقوق بومیان مناطق مختلف فعالیت می‌کند.

«لئوناردو دی‌کاپریو» پس از موفقیت فیلم سینمایی «تایتانیک»، در سال ۱۹۹۸ یعنی زمانی که ۲۴ سال داشت، بنیادی را به نام خودش برای حمایت از محیط زیست راه‌اندازی کرد؛ این موسسه، نهادی غیرانتفاعی برای افزایش آگاهی نسبت به مسائل محیطی بود.   گرچه بخش‌های مختلف طبیعت محور توجه «دی‌کاپریو» بود، اما او بیشتر تمرکز خود را روی مباحثی، چون گرم شدن کره زمین، حفظ تنوع زیستی زمین و حمایت از انرژی‌های قابل تجدید قرار داد.

بنیاد «دی‌کاپریو» در ۴۰ کشور جهان روی پروژه‌های متعدد محیط زیستی کار کرده و چند فیلم مستند از جمله «سیاره آب»، «گرمایش جهانی» و «پیش از طوفان» را ساخته و منتشر کرده است.

فعالیت‌های چشمگیر این بازیگر و فعال اجتماعی در این زمینه، جوایزی را از سوی گروه‌های حامی محیط زیست برایش به ارمغان آورد که جایزه محیط زیست «مارتین لیتون» سال ۲۰۱۱ و جایزه رهبری محیط زیست ۲۰۰۳ که از سوی موسسه جهان سبز آمریکا برگزار می‌شود، از جمله‌ی این جوایز هستند.

«دی کاپریو» اولین بار در سال ۱۹۹۳ برای فیلم «یه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌ده» نامزد جایزه نقش مکمل اسکار شد و سپس در سال‌های ۲۰۰۵ (هوانورد)، ۲۰۰۷ (المالس خونین)، ۲۰۱۴ (گرگ وال استریت) نیز مجددا نامزد اسکار بازیگری شد تا سرانجام در سال ۲۰۱۶ برای بازی در فیلم «بازگشته» موفق به کسب این جایزه مهم سینمایی شود.       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرمانده حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: قاچاقچیان که از کنگاور استان کرمانشاه در حال حمل پرنده‌ها بودند، شناسایی و بامداد هفتم اردیبهشت در گلوگاه انتظامی شهید زارعی همدان دستگیر شدند.

رضا دانش پژوه با اشاره به اینکه در این زمینه ۷ نفر بازداشت و به مراجع قضایی تحویل داده شدند، افزود: جوجه چکاوک‌ها ۴۶۳ قطعه بودند که هم اکنون در اداره کل محیط زیست نگهداری و تغذیه می‌شوند.

او همچنین گفت: چکاوک‌ها نقش موثری در چرخه محیط زیست دارند و از آفت کش‌های طبیعی به شمار می‌روند.

 مدیر نظارت بر امور حیات وحش استان همدان هم گفت: حذف یکباره این شمار پرنده ممکن است به انقراض منطقه‌ای چکاوک‌ها منجر شود.

عیرضا محمدی افزود: این جوجه چکاوک‌ها یک تا دو هفته باید توسط محیط بانان تغذیه شوند و سپس به طبیعت باز گردند.

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • مذاکره بامزه محیط بان با خرس در جنگل‌ مازندران
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است