Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی میرباقری معاون سیما در جمع برنامه سازان پویانمایی تلویزیون گفت: صحبت‌های حرفه‌ای شما برنامه سازان و نیز کارنامه حضورتان در جشنواره‌های داخی و خارجی حاکی از آن است که به دوره بلوغ پویانمایی رسیده ایم.

معاون سیما در خصوص اهمیت تکمیل چرخه هنر صنعت پویانمایی اظهار داشت: پویانمایی را باید یک چرخه کامل در نظر گرفت وقتی شما اثری را تولید می‌کنید، فعالیت‌های تکمیلی از اینجا به بعد تازه شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تولیدات را نباید به چشم هزینه ببینیم، بلکه این‌ها سرمایه گذاری است چراکه ما می‌توانیم از این طریق برای بخش خصوصی شغل و درآمد‌های جانبی ایجاد کنیم.

وی توجه به اقتصاد این صنعت را مهم برشمرد و افزود: این چرخه بدون ارتباط با فضای بین الملل بقایی ندارد، پس باید مسیر فعالیت شما با حمایت‌های حقوقی و بازرگانی سازمان هموارتر شود تا حضور جهانی داشته باشید.

میرباقری بر حمایت از تولیدات با اختصاص زمان‌های مناسب‌تر پخش از شبکه‌های سیما تاکید کرد و افزود: پویانمایی در هندسه آنتن باید تعریف شود و آثار شما در مناسبت هایی، چون نوروز، دهه فجر و هفته دفاع مقدس و دیگر مناسبت‌ها نمود بیشتری داشته باشد.

معاون سیما گفت: رشد چند برابری بودجه تخصیصی به این حوزه حاکی از عنایت سازمان به این پویانمایی و اثرگذاری آن است. پس با تولیدات در خور به خصوص برای کودکان و نوجوانان که هویت آن‌ها در سنین پایین شکل می‌گیرد برنامه ریزی کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیان مفاهیم ناب انقلاب اسلامی در طول ۴ دهه ادامه داد: ما حرف تازه‌ای را در دنیا مطرح کردیم که اگر چه با فطرت انسان سازگار است، اما جریان جهانی آن را برنمی تابد پس تبلیغ این گفتمان برای ما بسیار با اهمیت است.

میرباقری افزود: در فضای رسانه‌ای جدید که شبکه‌های جهانی، ماهواره‌ها و اینترنت دیگر بازیگران آن هستند، ما هم باید به حضور رقبا توجه جدی داشته باشیم و از تمام ظرفیت‌های تبلیغاتی خود برای بیان معارفمان استفاده کنیم و در این مسیر شما نیز به عنوان همیار حضور فعال‌تر داشته باشید.

معاون سیما در خصوص مسئولیت خطیر امروز برنامه سازان پویانمایی تصریح کرد: ما باید دغدغه‌های کلان نظام را با زبان پویانمایی مطرح کنیم؛ امنیت ملی، هویت ملی، هویت دینی و هویت انقلابی از جمله مولفه‌های مهمی است که در تولیدات شما باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

میرباقری با تاکید بر پرداختن به مولفه‌های اساسی امروز کشور گفت: یک هنرمند و برنامه ساز نباید به شرایط حساس امروز کشور آن هم در شرایطی که آمریکا و نظام سلطه به دنبال زورگویی به ملت بزرگ ایران هستند بی تفاوت باشد و باید مسئولانه رفتار کند.

وی در پایان برای ارتقای هنر پویانمایی پیشنهاد کرد از ظرفیت‌های مختلف تلویزیون و برنامه‌هایی اختصاصی نظیر مسابقه‌های استعدادیابی یا دیگر تریبون‌ها نظیر آنچه در پخش برنامه‌های سینمایی از شبکه‌ها شاهد هستیم، استفاده شود و در شبکه‌های ملی به مسائل و دغدغه‌های فعالان این هنر صنعت پرداخته شود.

در حاشیه این نشست معاون سیما کاریکاتورش را از یکی از هنرمندان هدیه گرفت.

 «چهل شاهد» سال آینده پخش می شود

کار نگارش مجموعه پویانمایی «چهل شاهد»  به مناسبت چهل سالگی انقلاب از سال گذشته آغاز شد و پیش بینی می‌شود تولید آن یکسال زمان ببرد و پخش آن از سال آینده آغاز شود.

این اثر به سفارش مرکز پویانمایی صبا و به تهیه کنندگی محمد علی صفورا تولید می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیما رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۱۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش «رخنه» سریال جدید تلویزیون از امشب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، سریال «رخنه» به تهیه‌کنندگی مهدی شفیعی و کارگردانی علی غفاری در ابتدای پروژه و سپس حمیدرضا لوافی، در ۳۰ قسمت در گروه تولیدات حادثه‌ای مرکز سیمافیلم تولید شده است.

داستان سریال «رخنه» مربوط به یکی از دانشمندان کشورمان است که بر روی موشک‌های ماهواره‌بر و فضایی تحقیق می‌کند و در این مسیر با تهدیدات و خطراتی از سوی بیگانگان روبه‌رو می‌شود.

در این سریال بازیگرانی همچون نادر فلاح، رامتین خداپناهی، امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، بهرام ابراهیمی، مریم کاویانی، نیلوفر شهیدی، حدیث نیکرو، سپیده خداوردی، علیرضا جلالی تبار، ایوب آقاخانی، علیرضا مهران و علیرام نورایی به ایفای نقش پرداخته اند.

دیگر عوامل مجموعه «رخنه» عبارتند از: مریم امینی نویسنده، شهرام نجاریان مدیرتصویربرداری، حدیث نیکرو مدیر برنامه ریزی، شهرام متولی باشی صدابردار، هومن معصومی طراح صحنه، حسین زندباف و محمدمصطفی رجبی تدوین و آلبرت آراکلیان موسیقی.

سریال «رخنه» از امشب سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت هر شب ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه از شبکه یک سیما به روی آنتن می رود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کیانوش عیاری: سریال «۸۷ متر» از شبکه یک روی آنتن می‌رود اعلام برنامه‌های نمایشگاه کتاب در تلویزیون

دیگر خبرها

  • امتداد مهارت آموزی با مشارکت فنی و حرفه‌ای در شبکه آموزش سیما
  • پخش «رخنه» سریال جدید تلویزیون از امشب
  • نمایشگاه کتاب را در قاب سیما دنبال کنید
  • عادل فردوسی‌پور به صدا و سیما بازگشت / مراسم یادبود مسعود اسکویی در مسجد بلال
  • فصل‌های بعدی «برمودا» ساخته می‌شود
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است
  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما