Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@23:08:32 GMT

۶ وزیر عضو شورای عالی زکات در جلسه حاضر نمی‌شوند

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۱۶۶۵

۶ وزیر عضو شورای عالی زکات در جلسه حاضر نمی‌شوند

آیت‎الله تقوی گفت: یک شورای عالی برای زکات پیش‌بینی شده و ۶ وزیر در آن حضور دارند و متاسفانه این وزراتخانه ها در جلسه شورای وزارت زکات حضور ‌نمی‌یابند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «آیت‎الله سید رضا تقوی» امروز (دوشنبه 4 شهریور) در  نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد:  اگر خبری بدون دقت و بدون آنکه مطمئن شویم منتشر کنیم گناه آن خیلی سنگین است و با یک تکذیبیه نمی‌توان اثر آن را خنثی کرد  و خبرنگاران باید نسبت به تحلیل خبر نیز دقت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای عالی زکات خاطرنشان کرد: در تحریم بسر می‌بریم و راهبرد دشمن نیز انفجار  درونی است و باید به سمت خبرهایی برویم که بتوانیم در راستای امیدآفرینی و خنثی‎سازی توطئه دشمنان موثر است.

 

آیت‎الله تقوی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی مسئول اقلام معیشتی مردم است، سربازان خط مقدم مبارزه با تحریم تولید کنندگان هستند و تولید را باید تقویت کنیم تا طرح‌های دشمن خنثی شود.

 

وی بیان کرد: همانطور که رزمنده را باید در جبهه جنگ تقویت کنیم امروز باید تولیدکنندگان را حمایت کنیم و خبرنگاران در این حوزه وقت بگذارند و مردم را در جریان این موضوعات قرار دهند.

 

رئیس شورای عالی زکات متذکر شد: امروز کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی  در خط مقدم مبارزه با دشمن هستند و انتظار داریم خبرنگاران این سازمان را حمایت کنند.

 

آیت‎الله تقوی خاطرنشان کرد: استان گلستان به لحاظ تولید اقلام خوراکی به تهران بزرگ‌ کمک می‌کند و روزی ۵۰۰ تن مرغ از فرآورده‌های دامی به استان‌های مورد نیاز از گلستان ارسال می‎شود.

 

وی متذکر شد: این استان در تولیدات غلات می‌تواند سرآمد باشد و گام‌های بلندی را نیز می‌تواند در این راستا بردارد.

 

رئیس شورای عالی زکات گفت: در محصولات باغی نیز این استان شرایط خوبی دارد و در تولید برنج نیز خشکه‌کاری در دستور کار قرار گرفته و این مهم بسیار ارزشمند است.

 

وی ادامه داد: باید از ادارات خارج شویم و به مزارع برویم، وزارت جهاد کشاورزی اینگونه عمل کرده و علمی‌ترین وزارتخانه جهاد کشاورزی است و بر اساس معیارهای علمی پیش می‌رود و تلاش شده کشاورزی را از سنتی به سمت علمی شدن سوق دهند.

 

رئیس شورای عالی زکات متذکر شد:  یک شورای عالی  برای زکات پیش بینی شده و ۶ وزیر در آن حضور دارند و متاسفانه این وزرا در جلسه شورای زکات حضور ‌نمی‌یابند.

 

آیت‎الله تقوی خاطرنشان کرد: نگاه برخی وزیرات و مسئولان اینگونه است که کار زکات برای انسان‌های بیکار است و متاسفانه این نگاه اینگونه وجود دارد، در جلسه زکات شورای استانی نیز استاندار رئیس این شورا است و در همایش روز گذشته استاندار شرکت نکرد و این مهم جای گلایه دارد.

 

وی بیان کرد: زکات یک امر قرآنی است و  به متولی زکات حضرت آقا حکم می‌دهد و قرعه کار به نام این بنده افتاده است.

 

رئیس شورای عالی زکات یادآور شد: 60 درصد زکات که جمع آوری می‌شود به سفره فقرا می‎رود و ۴۰ درصد دیگر صرف کارهای عمرانی و ساخت درمانگاه و ... می‌شود.

 

آیت‎الله تقوی گفت: در کشور 400 میلیارد تومان زکات جمع‎آوری شد و زکات هر منطقه برای خود منطقه هزینه می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد:  دولت بنا بود به همان میزانی که زکات جمع‎آوری می‎شود برای پروژه‎های عمرانی اعتبار بگذارد و این مهم هنوز به جایی نرسیده است.

 

رئیس شورای عالی زکات افزود: هر سال زکات ببشتری جمع آوری می‌شود  و در کنار مشکلات مردم صدقات افزایش یافته است.

 

آیت تقوی بیان کرد: در سال گذشته در استان گلستان 60 میلیارد تومان زکات جمع‎آوری شده است.

 

وی گفت: استان‎های خوزستان، فارس، گلستان  و خراسان رضوی  رتبه های  برتر میزان زکات را در کشور داشتند.

 

رئیس شورای عالی زکات تصریح کرد: بازار حلال و گردش اقتصاد حلال در  دنیا جایگاه خوبی دارد و  سهم ما در بازار حلال  ۴ هزار میلیارد دلار گردش اقتصاد در بردارد و متاسفانه سهم ایران زیر یک درصد است.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت مسجد اردبیل روز جهانی مسجد مساجد روزنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد عید غدیر شیراز اصفهان شورای عالی زکات رئیس شورای عالی زکات کشور رئیس شورای عالی زکات تقوی جمع آوری زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۱۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم،‌ جلسه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز - سه‌شنبه - به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

رئیسی: آموزش و پرورش مسئله اول کشور است

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیات امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد