Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم ارتحال و تجلیل از آیت‌الله العظمی حاج شیخ محمدآصف محسنی در مرکز اسلامی «ایمان»در شهر روتردام برگزار شد.

در این مراسم که علیرضا کاظمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند، فرزندان مرحوم آیت‌الله محسنی، روحانیون، دیپلمات‌ها و جمع کثیری از شیعیان مقیم هلند از کشور‌های ایران، افغانستان، عراق، ترکیه و هلند در آن شرکت داشتند، متن پیام‌های تسلیت مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ارتحال این فقیه عالیقدر توسط یکی از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران قرائت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم همچنین علاوه بر قرائت آیات قرآن کریم، پیام حضرت آیت الله سیستانی و زندگینامه آیت الله محسنی بازگو شد و شخصیت‌هایی از کشور‌های مختلف درباره مقام علمی و خدمات ارزنده این عالم مجاهد سخنرانی نمودند.

آیت الله محمدآصف محسنی قندهاری از علمای شیعه و مرجع تقلید شیعیان در افغانستان، رییس شورای علمای شیعه افغانستان و بنیانگذار حوزه علمیه و دانشگاه خاتم النبیین در کابل بود. او همچنین عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و مدافع تقریب مذاهب اسلامی، رهبر پیشین حزب حرکت اسلامی افغانستان و مؤسس تلویزیون تمدن بود.

در پیام حضرت آیت الله خامنه‌ای که در این مراسم قرائت شد، آمده است: «ده‌ها سال مجاهدت فی سبیل الله در میدان‌های سیاسی و فرهنگی و علمی و اجتماعی در کشور اسلامی افغانستان و همراه با مردم شجاع و غیور آن سامان، کارنامه‌ی افتخارآمیز این روحانی بلندپایه را نشان میدهد و برکات مستمر و ماندگار آن، میراث ارزشمند معنوی آن بزرگوار است. »

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آیت الله محسنی افغانستان هلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۹۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک قالیباف برای قهرمانی ایران در فوتسال آسیا

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در جام ملت‌های آسیا را تبریک گفت. در این پیام آمده است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

کسب مجدد عنوان افتخارآمیز قهرمانی تیم ملی کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا توسط جوانان شایسته‌مان موجب خوشحالی و مباهات گردید.

این جایگاه ارزشمند که برای سیزدهمین بار توسط فرزندان غرورآفرین و رشید ایران اسلامی، با قاطعیت به‌ دست آمد، نشان داد توانمندی قهرمانان ما از عرصه قاره پهناور آسیا فراتر رفته است.

اینجانب با تبریک این مقام مسرت‌بخش و ماندگار به مربیان، کادر فنی، سرپرستان و بازیکنان تیم، موفقیت و سربلندی جوانان برومند و سرافراز کشورمان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

کد خبر 6091339

دیگر خبرها

  • پیام تبریک قالیباف برای قهرمانی ایران در فوتسال آسیا
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد