Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@19:20:28 GMT

مسیریابی افراد کم‌بینا با عینک واقعیت افزوده

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۲۴۶۸

به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس،‌ فناوری‌های فعلی که برای بهبود دید افراد کم‌بینا به‌کار می‌رود، از فناوری واقعیت مجازی بهره می‌برند و دارای محدودیت‌های زیادی هستند. علاوه بر این استفاده از آن‌ها دشوار بوده و مستلزم تمرینات پیچیده‌ای است.
اما در این تحقیقات که با کمک داوطلبان مبتلا به بیماری ورم رنگیزه‌ای شبکیه انجام گرفت،‌ محققان با استفاده از فناوری‌های جدید برای بهبود عملکرد حسی بیماران به جای جایگزینی این عملکردها توانستند عینک واقعیت افزوده را به‌گونه‌ای تغییر دهند که امکان تشخیص موانع موجود در محیط را برای بیماران فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورم رنگیزه‌ای شبکیه نوعی بیماری وراثتی است که موجب از بین رفتن تدریجی شبکیه، نازکی رگ‌های آن، تجمع رنگیزه‌ها و محدود شدن میدان دید بیمار می‌گردد.
در آزمایشات اولیه، محققان از بیماران خواستند تا در مسیری حرکت کنند که دارای موانع مختلفی بود و تعداد دفعات برخورد بیماران با موانع و مدت زمان طی کردن مسیر را برای هر بیمار اندازه‌گیری کردند. سپس همان آزمایش را با استفاده از عینک واقعیت افروده تکرار کردند و مشخص شد با استفاده از این فناوری، برخورد با موانع به میزان ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.
همچنین از بیماران خواسته شد تا یک گیره چوبی را از میان چندین گیره که در مقابل یک صفحه سیاه رنگ قرار داشتند، شناسایی کرده و بدون دست زدن به سایر گیره‌ها، آن بردارند. در این آزمایش مشخص شد عملکرد بیماران با استفاده از عینک واقعیت افزوده به میزان ۷۰ درصد بهبود می‌یابد.
محققان امیدوارند در آینده نزدیک بتوانند چالش‌های فنی و مالی این فناوری جدید را برطرف کرده و آن را به طور عمومی در اختیار بیماران قرار دهند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فضای کار اشتراکی برای کسانی است که ایده جدید یا مهارت مناسبی دارند و می‌توانند به‌صورت فریلنسری یا دورکاری، فعالیت کنند.

به بیان دقیق‌تر، «Coworking Space»، فضا‌های بزرگی هستند که افراد می‌توانند به‌عنوان محل کار از آنجا استفاده کنند. افراد دراین مکان‌ها، میز و قسمت مخصوص به خود را دارند و از امکانات استفاده می‌کنند.

افراد در کنار یکدیگر و دیگر گروه‌های مستقر مشغول به فعالیت می‌شوند برای همین به آن‌ها فضار کار اشتراکی می‌گویند و همین نکته موجب افزایش بهره‌وری می‌شود.

اجاره چنین فضاهایی معمولا ماهیانه و بر اساس تعداد افراد یا میز محاسبه می‌شود. میانگین هزینه ‌ها برای هر نفر بین ۷۵ تا ۲۵۰ هزار تومان است.

این میزان هزینه در مقایسه با  شرایط اجاره فضای کار سنتی، به‌صرفه‌تر است. به همبن دلیل، اغلب افرادی که به‌صورت آزاد پروژه دریافت می‌کنند، به دنبال فعالیت در فضاهای کار اشتراکی هستند.

همیچنین مدیران و کارفرمایانی که پس از راه‌اندازی کسب وکار خود به‌دنبال همکاری با افراد فریلنسر هستند، از فضاهای کار اشتراکی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال