Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@05:10:00 GMT

فرماندار: سیروان به الگوی مهاجرت معکوس تبدیل می شود

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۶۱۶۰

فرماندار: سیروان به الگوی مهاجرت معکوس تبدیل می شود

به گزارش ایرنا، جواد رحیمی مقدم روز سه‌شنبه در چهارمین روز از هفته دولت در نشست معاون امور عمرانی استاندار ایلام با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای سیروان افزود: حدود 82 درصد جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند در حالیکه میانگین جمعیت روستایی در کشور حدود 36 درصد است.

وی تاکید کرد: جمعیت بالای روستانشینی در این شهرستان، نشان می دهد شرایط اشتغال و زندگی در روستاها فراهم بوده و این یک مزیت بسیار بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سیروان با اشاره به روند رو به رشد مهاجرت معکوس به روستاهای این شهرستان، یادآور شد: باید ظرفیت لازم در روستاها برای پذیرش حجم بالایی از مهاجران ایجاد شود.

رحیمی مقدم افزود: اگر برای این موضوع چاره ای اندیشیده نشود در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی تاکید کرد: باید زیرساخت های لازم در روستاها در بخش های مختلف راه، آب، برق و گاز و دیگر بخش ها با هدف پذیرش مهاجرت معکوس فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد: توسعه پایدار در روستاها مورد توجه قرار گیرد تا امکان زیست با ثبات و همراه با رضایت مردم فراهم شود.

به گزارش ایرنا، احمد کرمی معاون امور عمرانی استاندار ایلام در چهارمین روز از هفته دولت به شهرستان سیروان سفر و در بدو ورود با حضور در مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وی در این سفر ضمن حضور در نشست اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای سیروان از پروژه تامین و انتقال آب دشت سیروان و واریانت سرتنگ بازدید کرد.

همچنین خانه بومگردی و سفره خانه سنتی کارزان واقع در سه راهی کارزان شهرستان سیروان با حضور معاون امور عمرانی استاندار ایلام افتتاح شد.

به گفته فرماندار سیروان، 11 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار 990 میلیارد ریال هفته دولت در این شهرستان بهره‌ برداری و افتتاح می شود.

شهرستان سیروان با ۶۵۰ کیلومترمربع مساحت  با ۱۴ هزار و ۴۰۴ نفر جمعیت سال ۹۱ به شهرستان ارتقا یافت.

این شهرستان دارای ۶۵ روستا با چهار هزار خانوار معادل ۸۲ درصد جمعیت کل شهرستان است.

6032/6034

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اشتغال برق شوراهای اسلامی شهر معاون امور عمرانی استاندار مهاجرت قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۶۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

وجیه‌الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان تصریح کرد: این تسهیلات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها در جهت افزایش سطح خدمت‌رسانی به روستاییان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با تأسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید طی فعالیت دولت سیزدهم، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، اضافه کرد: همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقا پیدا کرد که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین‌آلات به دهیاری‌ها بسیار مهم است.

بیگدلی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

کد خبر 748686

دیگر خبرها

  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • بوکایو ساکا: کریستیانو رونالدو الگوی من و بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال است
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست