Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، حمیدرضا پوریوسف در این مرکز گفت :۱۲۶ هزار معلول  دراستان خراسان  داریم که حدود ۱۶ هزار از انها اختلال ناشنوایی و کم شنوایی است.

وی با اشاره به اینکه از هر ۱۰۰۰ تولد، ۳ کودک دارای ناشنوایی مادرزادی است گفت: ما ۳ مرحله پیشگیری و مداخله داریم تا کودک بتواند در ۶ سالگی وارد مدارس عادی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان، مداخله اول را تا ۲ ماهگی اول تولد عنوان کرد و گفت: این مورد اختلالی است در کودکی و شیرخوارگی و اگر ناشنوایی تشخیص داده نشود تا آخر عمر ادامه دارد و معمولا خانواده ها به این مهم توجه و آگاهی ندارند به همین منظور بهزیستی با کمک دانشگاهها طرح پایش و غربالگری انجام می دهد . 

پوریوسف ادامه داد:مرحله دوم، مداخله ۶ ماه اول تولد است که ما موظف هستیم آنها را تحت آموزش قرار دهیم و در مرحله سوم مداخله افرادی که ممکن است بعدا دچار ناشنوایی شوند که شامل بچه هایی که در مهد کودک ها هستند غربالگری انجام می شود . 

وی در خصوص مراکز ناشنوایی گفت: این مراکز نقش موثری در پیشگیری از اختلالات آینده دارد و امیدواریم بتوانیم کاری کنیم که همه کودکان وارد مدارس عادی شوند.

گفتنی است این مرکز غیر دولتی واقع در خیابان امام ۶ آماده ارائه خدمات به مردم می باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان خراسان بهزیستی خانواده دولت فرماندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی چرم دوزی در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  خانم دوستمحمدیان سرپرست مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای خواهران مهدیشهر  گفت : بانوان و دختران علاقمند به چرم دوزی در یک دوره آموزشی ۳۰ ساعتهاین هنر سنتی را فرا میگیرند

در پایان دوره به هنر آموزان تائیدیه  آموزش ارائه می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • «نمی‌توان با میانگین معدل ۱۲ مدعی الگوی جهانی بود»
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • ۷ نفر بر اثر واژگونی خودروی سواری در محور نیشابور- کاشمر مصدوم شدند
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • پوستکوعلو: نمی‌توان به بهانه تیم‌سازی در دستیابی به موفقیت ناکام ماند
  • ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد
  • عیسی قلی پور درگذشت
  • دوره آموزشی چرم دوزی در مهدیشهر