Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@20:27:29 GMT

کرمان میزبان رویداد شتاب خرما می شود

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۸۱۷۰

کرمان میزبان رویداد شتاب خرما می شود

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدحسین موسی زاده در حاشیه سفر به کرمان در نشست با خبرنگاران افزود: ورود نوآوری و خلاقیت در حوزه محصول خرما می تواند تحولی را در ایجاد شرکت های نوپا و مرتبط با محصولات جدید خرما و اشتغال مبتنی بر محصولات جدید ایجاد کند.

وی در ادامه بیان داشت: افراد علاقمند برای شرکت در رویداد شتاب خرما تا اول آبان ماه وقت دارند تا ایده هایی که  در رابطه با خرما دارند را در سایت ما ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پژوهشگر افزود: امیدواریم رویداد شتاب خرما گره ای از کار فعالان این حوزه باز کرده و به آینده خرما خدمت کند و همچنین موجب افزایش اشتغال و کار نو در صنعت خرما شود.

موسی زاده با توجه به اینکه از خرما محصولات مختلفی را می توان تولید کرد  گفت: دانش های موجود را به کتاب ها انتقال نداده ایم و اگر تنها به همین یک امر توجه می شد در کرمان و بم بیکاری وجود نداشت.

وی دانشگاه علمی و کاربردی را بیشتر شغل محور دانست و گفت:  الگوی ایجاد مراکز نوآوری در مراکز علمی کاربردی قرار گرفته است و حوزه پژوهش و فناوری تلاش دارد که افراد فناور تحویل جامعه دهد .

مدیرکل دفتر امور پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور افزود: بیش از ۱۳۰ مرکز نوآوری تخصصی تاکنون در مراکز آموزش علمی کاربردی تاسیس و برای آن مجوز صادر شده است.

موسی زاده با اشاره به دو گروه مراکز نوآوری گفت: یک گروه توسط مراکز تخصصی ما اجرا می شوند و بهره بردار و سرمایه گذار شرکت های خصوصی هستند که برای خود مرکز علمی کاربردی دارند و گروه دیگر استارتاپ‌های استانی هستند که برای افزایش ضریب نفوذ اجتماعی دانشگاه و براساس پتانسیل های استان فعالیت می کنند.

وی یکی از محورهای دانشگاه علمی کاربردی را  در ۵ سال آینده ایجاد شرکت تخصصی توسط دانشجویانی که فارغ التحصیل می شوند عنوان کرد و گفت: این شرکت های تخصصی نیازهای منطقه را با رویکرد نوآورانه رفع خواهند کرد .

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه علمی و کاربردی کشور با اشاره به ۴ مرکز نوآوری در کرمان که مجوز آن ها صادر شده است گفت: سه شرط برای ایجاد مراکز نوآوری لازم است است اول اینکه دولتی نباشد، تخصصی باشد و سرمایه گذار باشد و ایده ها نیز برای تولید حمایت خواهند شد که امیدواریم همه مراکز علمی کابردی استان تا پایان امسال موفق به اخذ مجوز یک مرکز نوآوری در استان بشوند.

موسی‌زاده بیان کرد: یکی از مزیت های دانشگاه علمی کاربردی تعریف رشته ها براساس مزیت های منطقه است که متاسفانه در جامعه امروز به دلیل مسائل اجتماعی  گرایش دانشجویان و خانواده ها به رشته های دیگراست.

وی تصریح کرد: با توجه به تحلیل های انجام گرفته دیپلم های ما تنها ۵۸ شغل را یاد دارند و این در حالی است که ما در کشور ۳ هزار شغل داریم .

این پژوهشگر با تاکید بر ایجاد رویداد شتاب دانش آموزی در کرمان گفت: در مازندران که این موضوع کار شده است اتفاقات عالی در این زمینه افتاده است و کرمان نیز لازم است که به این مسئله بپردازد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران خانواده خرما دیپلم فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند

 



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز یکشنبه در نشست ستاد برگزاری رویداد آموزشی- تعاملی یکصدا ایران در مشهد که با حضور نمایندگانی از شهرداری مشهد، کانون های فرهنگی و هنری مساجد و دفتر تحول اجتماعی قرارگاه خراسان رضوی برگزار شد گفت: این مناطق شامل رسالت، التیمور، پور سینا، مهرآباد، دهرود و محله سیس‌آباد از حاشیه شهر مشهد است.

محمد حسین زاده با تأکید بر لزوم توجه ویژه به استعدادیابی و پرورش استعدادها در منطقه حاشیه نشین شهر افزود: سطح نابسامان اقتصاد در حاشیه شهرهای بزرگ، نمی تواند مؤید فقر اذهان خلاق و کاوشگر در آن منطقه باشد، چه بسا استعدادهای درخشانی که از همین حاشیه به مدارج بالا دست یافته اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری را می توان از این مناطق آغاز کرد تا شاید خروجی فعالیت های فرهنگی و هنری بتواند زمینه ایجاد شرایط لازم برای رشد اقتصادی را نیز فراهم آورد، چنانکه در منطقه «گلشهر» به همت ساکنان آن و توجه دستگاه های فرهنگی تاکنون رویدادهای فرهنگی و هنری مختلفی رقم زده شده که زمینه سایر فعالیتهای اقتصادی را فراهم آورده است.

حسین زاده افزود: مقطعی بودن برنامه ریزی ها برای آموزش و فعالیت های فرهنگی و هنری در حاشیه شهرها می تواند نتیجه معکوس داده و به آسیب زیان بارتری تبدیل شود.

او گفت: در رویداد یکصدا ایران برای نخستین بار در کشور به دنبال این هستیم که ارتباط بلندمدتی میان هنرمندان و تشکلهای مردم نهاد حاشیه شهر ایجاد کنیم، در این راستا دفاتر تسهیل گری و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در محله ها باید با اطلاع رسانی پویا در مسیر ترغیب و تشویق نوجوانان و جوانان این مناطق به حضور در این رویداد اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: رویداد یکصدا ایران با محورهای موضوعی هویت و سبک زندگی اسلامی- ایرانی، امید آفرینی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ایجاد شور اجتماعی و مشارکت های مردمی، تحکیم بنیان خانواده، همبستگی و انسجام اجتماعی در ۶ محله از محلات حاشیه شهر مشهد در اردیبهشت امسال برگزار خواهد شد.

 
 

دیگر خبرها

  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود