Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر شامگاه سه شنبه برترین های چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی شدند.

این مراسم با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار کردستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، رئیس حوزه هنری کردستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، فرماندار، شهردار، امام جمعه و جمعی از مسئولان و مدیران مریوان، داوران جشنواره، گروه های هنری، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر استان در سالن نشاط مریوان در حال برگزاری و نفرات برتر این جشنواره معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش برگزیدگان بخش پژوهش و ایده پردازی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان هیأت داوران این جشنواره در بخش مقالات پژوهشی آرای خود را به شرح ذیل اعلام کرد:

اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مقاله «تبیین پدیدار شناسی مکان وقوع شر در قصص کتب مقدس قرآن، عهد قدیم و عهد جدید برای مکان یابی همسان در تئاتر محیطی» از خانم مریم منصوری  

اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مقاله «مرگ تئاتر: بررسی نسبت مفهوم(همکاری) با انسان منفرد معاصر در فرایند تولید خلاقه تئاتر» از آقای محمد اوحدی حائری

هیات داوران چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در بخش  ایده پردازی و نمایشنامه نویسی برای فضاهای بیرونی بدون ترتیب اولویت با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی آرای خود را به شرح ذیل اعلام کرد:

طراح و ایده پرداز نمایش زیرزمین پلاک آخر از آقای سید محمد امین ال یس

طراح و ایده پرداز نمایش نویز از خانم تریفه کریمیان

طراح و ایده پرداز نمایش شیر سرکش از آقای علی اصغر خطیب زاده

طراح و ایده پرداز نمایش مستر دیفال از آقای سید سروش پیامبری تخصیص یافت.

برگزیدگان بخش پژوهش چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با داوری سعید اسدی، رفیق نصرتی و منوچهر اکبرلو معرفی شدند.

بخش بین‌الملل:

در بخش موسیقی از دیوید پریوال از ارمنستان قدردانی شد، الکسان از اوکراین برای بخش طراحی فضا مورد تجلیل قرار گرفت و یاسر میهن برای نمایش خون عروسک به عنوان برگزیده جشنواره در بخش طراحی فضا تجلیل شد. 

آناهی از ارمنستان برای بخش بازیگری زن تقدیر شد و نسرین بابایی برای نمایش خون سرخ از ایران جایزه برتر را کسب کرد.

امیرمحمدی انصافی با نمایش ایستگاه از ایران در بخش بازیگری مرد مورد تقدیر قرار گفت و اسرائیلیان از ارمنستان نیز جایزه بهترین بازیگری را به خود اختصاص داد.

در بخش طرح و ایده هم، از اسرائیلیان از ارمنستان قدردانی شد و مختار زارعی محمدی با نمایش مشترک ایران و عراق به عنوان برگزیده این بخش معرفی شد.

جایزه اول بخش کارگردانی هم به اسرائیلیان از ارمنستان رسید و در بخش برگزیده هم مختار محمدی کارگردان نمایش ساعت ۹ از ایران و عراق را کسب کرد.

در بخش منتخب جشنواره نیز از گروه نمایش دست کاری از مهدی ضیائیان‌پور از تهران قدردانی شد و جایزه برگزیده این بخش هم به گروه نمایشی این کجا آن کجا از بروجرد اهدا شد.

جایزه برگزیده دیگرگونه‌های به نمایش بریدگی به کارگردانی نیما رسید.

بخش داخلی؛  کودک و نوجوان 

به گروه نمایش شکست غول بیکاری از بروجرد نسرین شاهوردی اهدا شد.

بخش آیینی و سنتی

کریم خاوری و نامق خدایار از مریوان به عنوان برگزیده بخش پژوهش آیینی و سنتی معرفی شدند و علیرضا اسماعیلی از سقز در این بخش تجلیل شد.

طراحی فضا وصحنه

جایزه بخش طراحی فضا و صحنه هم بصورت مشترک به به آرزو علیپور و امیر امینی برای نمایش شال‌برون از لاهیجان رسید.

بخش موسیقی

جایزه موسیقی به گروه موسیقی باسنک از بندر خمیر اهدا شد.

مسابقه آزاد؛ بخش موسیقی

 ازعلی حاجی‌صادقی و مجید رهبری‌آزاد تجلیل شد و جایزه برگزیده هم به گروه موسیقی نمایش سانتی‌متر به علی حاتمی و هوزان کریمی از مریوان اهدا شد.

 طراحی فضا و صحنه

 هم زمان تجلیل از مهران مکاری و سرژین عبدالله برای نمایش زنی اینجا نماند، جایزه برگزیده این بخش به سیدسوران حسینی برای نمایش سانتی‌متر از مریوان تعلق گرفت. 

هیات داوران از محمدرضا جعفری و میلاد حسن‌زاده برای نمایش محورهای مورد تاکید و و بهنام کاوه برای نمایش یک وال به خدا نامه نوشت، در بخش طرح و ایده تجلیل کرد و سیدسوران حسینی برای نمایش سانتی‌متر جایزه برگزیده این بخش را از آن خود کرد. 

بازیگری بانوان

تقدیر از ساغر کی خواه برای نمایش گل پری و مهسا ابطحی برای نمایش بی پیش بی اجاره صورت گرفت.

و رتبه اول به بازیگر هادی و هدی الهه پور جمشیدی تعلق گرفت.

بازیگر مرد

از نمایش هادی و هدی با بازیگری هادی عطایی و امیر کفش داراز محورهای مورد تایید جشنواره تقدیر شد.

برگزیده بازیگری مرد به میثم شه ابادنی نمایش بی پیش بی اجاره و مختار محمدی سانتی متر در مریوان تعلق گرفت.

بخش کارگردانی

تقدیراز سعید بادیمی گل پری و میلاد حسن زاده و سوران حسینی صورت گرفت و رتبه اول این بخش به نمایش زنی اینجا نمانده به کارگردانی افشین خدری از سنندج تعلق گرفت.

سه نمایش سانتی متر سوران حسینی ،بی پیش بی اجاره ،موردهای مورد تایید از لاهیجان برای اجرای عمومی نیز توسط داوارن انتخاب شدند.

کد خبر 4704291

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره بین المللی تئاترخیابانی مریوان کارگردان تئاتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشنامه «دارشکنه» از جمله آثار حاضر در هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی است که به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن لایق شهر شیراز روی صحنه خواهد رفت.

شاه‌مردی درباره موضوع نمایش «دارشکنه» توضیح داد: این نمایش در واقع بازخوانی و قرائتی از برخی اتفاقات است که در دهه ۶۰ توسط منافقان رقم خورد. گروهی از زنان منافق در صدد بمب‌گذاری در مجلس روضه امام رضا (ع) هستند که برای خودشان تحولات روحی و معنوی رقم می‌خورد.

وی معتقد است «دارشکنه» سعی بر این دارد که به مخاطب متذکر شود تجلی صفات خوب و حسنه در آدمی نیاز به تکرار و تمرین و مراقبت دارد که الگوی کامل همه این صفات اهل‌بیت (ع) هستند.

نویسنده و کارگردان «دارشکنه» با بیان اینکه همیشه نمایش و نمایشنامه‌نویسی به عنوان موضوع فنی و تکنیکی برایش مطرح بوده است، یادآور شد: زمانی که دغدغه یا موضوعی برایم اولویت پیدا کرده یا ذهنم را به خود مشغول کند، تمام تلاشم بر پیاده‌سازی آن معطوف می‌شود و تمام اصول و قواعد تکنیکی را برای اجرای آن به کار می‌بندم. عموم این دغدغه‌ها مربوط به حوزه مقاومت و نمایش‌های دینی و آیینی است.

شاه‌مردی با اشاره به سابقه حضورش در دوره‌های قبلی جشنواره رضوی، تاکید کرد: وجود یک جشنواره فنی و تکنیکی مثل تئاتر رضوی باعث شده که موضوعات دینی و سیره رضوی از حوزه مسایل کلیشه‌ای چون زیارت و صرف شفا گرفتن خارج و به موضوعات و ایده‌های مختلف بیش از پیش پرداخته شود. در واقع جشنواره رضوی فرصتی را برای هنرمندان عرصه تئاتر فراهم کرده است تا برای خلق آثار هنری شاخص و منحصر به‌فرد در این حوزه به رقابت بپردازند.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: برای تولید آثار فاخر در حوزه رضوی علاوه بر پرهیز از کلیشه باید سیره و زندگی سراسر درس این امام همام را مورد توجه و مداقه قرار داد.

وی در پایان اظهار کرد: اینکه امسال هر گروه در شهر خود چند شب به اجرای عموم بپردازد اتفاق بسیار مبارک و خوبی است که امیدوارم این روند در حمایت از گروه‌ها مستمر باشد و سبب شود که بیش از پیش از زبان تئاتر به عنوان ابزاری هدفمند برای ترویج سیره رضوی و مباحث فرهنگ دینی بهره گرفته شود.

کد خبر 6093289 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور