Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@05:48:48 GMT

پیشرفت ۹۸ درصدی حفاری تونل بزرگ کبیر کوه

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۱۵۱۶

پیشرفت ۹۸ درصدی حفاری تونل بزرگ کبیر کوه

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،علی اصغر کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: تونل کبیرکوه شامل تونل اصلی به طول چهار هزار و ۷۰۰ متر، چهار دستگاه تونل دیگر در مجموع به طول ۷۰۰ متر در سمت دره شهر، یک دستگاه تونل ۱۲۵ متری انحراف آب در سمت آبدانان و ۱۴ کیلومتر راه‌های طرفین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: عملیات حفاری این تونل از سمت شهرستان آبدانان پایان یافته و از سمت شهرستان دره شهر نیز یک هزار و ۳۰۰ متر آن حفاری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه طی روز‌های آینده عملیات حفاری این تونل به اتمام می‌رسد، یادآور شد: این تونل هم اکنون بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کاظمی اعتبار هزینه شده برای عملیات حفاری این تونل بزرگ را بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این طرح بزرگ دارای هفت کیلومتر تونل (اصلی و فرعی) و ۱۰ کیلومتر جاده دسترسی است که برای تکمیل آن (تهویه، روشنایی، جاده و تقاطع‌های طرفین) بیش از ۶۰۰ میلیارد دیگرتومان اعتبار نیاز است.

او ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه علاوه بر حذف گردنه کبیرگوه بین دره شهر و آبدانان کریدور ارتباطی جهت تردد استان‌های مرکزی ایران با مرز بین المللی چیلات نیز فراهم می‌شود.

تونل کبیرکوه شهر‌های جنوب ایلام را ۷۰ کیلومتر به مرکز کشور نزدیکتر می‌کند، احداث این تونل باعث حذف ۳۰۰ پیچ خطرناک و ۲۰ کیلومتر گردنه صعب العبور کبیرکوه می‌شود، همچنین نقش مهمی در کاهش مسیر زائران عتبات عالیات دارد.

انتهای پیام/غ

مراحل پایانی حفاری تونل کبیر کوه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی وضعیت راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۱۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام از تحقق ۱۰۳ درصدی تولید مجتمع پتروشیمی ایلام در فروردین سال ۱۴۰۳خبر داد.

«سیدغلام‌حسن گرشاسبی» با بیان اینکه بر اساس برنامه مصوب سال ۱۴۰۳ میزان تولید فروردین ۷۴ هزار و۲۹۰ تن بود که با همت همکاران این میزان به بیش از ۷۶ هزار و پانصد تن افزایش یافت.

وی افزود: در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فروردین سال ۱۴۰۲ تولید در مجتمع پتروشیمی ایلام ۳۵ درصد رشد داشته است.
نایب رئیس هیات مدیره پتروشیمی ایلام با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»ادامه داد: در تلاش هستیم در سال ۱۴۰۳ رکورد ۱۰۰ درصد تولید محقق شود.
گرشاسبی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۸۰ هزار تن محصول شامل اتیلن، پلی‌اتیلن سنگین، پروپیلن، بنزین پیرولیز، CFO و DMDS CHAVAR65 تولید شده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان