Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@20:43:47 GMT

رقبای «در جستجوی فریده» در اسکار ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۲۴۵۷

رقبای «در جستجوی فریده» در اسکار ۲۰۲۰

تاکنون ۱۹ کشور برای شرکت در بخش «بهترین فیلم بین‌المللی» مراسم اسکار ۲۰۲۰ نمایندگان خود را به آکادمی معرفی کرده‌اند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، تونس، کلمبیا، اکوادور و مقدونیه شمالی، جدیدترین کشورهایی هستند که نمایندگان خود را برای شرکت در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی سال به آکادمی اسکار معرفی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی همه نمایندگان تاکنون:

تونس: «پسر عزیز» ساخته محمد بن عطیا

این درام خانوادگی درباره زوجی از طبقه متوسط تونسی است که بیشترین امیدشان آینده تنها پسرشان است و ناگهان متوجه می‌شوند او همه چیز را ترک کرده تا به داعش در سوریه ملحق شود.

این فیلم عرب زبان ششمین حضور تونس و اولین فیلم این کارگردان در رقابت اسکار است.

مقدونیه شمالی: «سرزمین عسل» ساخته لیوبومیر استفانوف و تامارا کوتفسکا

این مستند از مقدونیه -که به تازگی به عنوان مقدونیه شمالی خوانده شده -و جایزه بزرگ مستند ساندنس را در کارنامه دارد درباره عسل و چگونگی تهیه آن در مقدونیه است.

کلمبیا: «مانوس» ساخته آلخاندرو لندِس با بازی جولیان نیکولسون

این درام تریلر ۱۰۲ دقیقه‌ای درباره گروهی از چریک‌های نوجوانان است که یک زن آمریکایی را به گروگان گرفته‌اند و تلاش دارند از جنگل‌های آمریکای جنوبی عبور کنند.

این اولین حضور این کارگردان در رقابت اسکار است.

اکوادور: «بلندترین شب» به کارگردانی گابریله کالواچه با بازی نوئل شونوالد و کریستین مرکادو

این درام تریلر ۹۵ دقیقه‌ای داستان زنی را روایت می‌کند که یک زن کامل و عالی است تا وقتی تصمیم می‌گیرد زندگی دیگری در پیش بگیرد.

این فیلم اسپانیایی زبان هشتمین حضور اکوادور و اولین حضور این کارگردان در رقابت‌های اسکار است.

اوکراین: «به سوی خانه» به کارگردانی نریمان علی‌اف

این درام ۹۶ دقیقه‌ای داستان یک پدر و پسر از خانواده تاتار است که باید جسد یک عضو خانواده را از کیف بیاورند و در کریمه دفن کنند.

این فیلم اوکراینی دوازدهمین فیلم اوکراین و اولین فیلم این کارگردان در بخش بین‌المللی اسکار است.

الجزایر: «پاپیچا» به کارگردانی مونیا مدور با بازی لینا خودر و یاسین هوییچا

داستان این درام ۱۰۶ دقیقه‌ای در الجزایر سال ۱۹۹۷ می‌گذرد. در حالی که تروریسم در همه جای کشور بیداد می‌کند، زنان قصد دارند جایگاه خودشان را در نظام اجتماعی به دست آورند. در این میان یک دانشجوی جوان تصمیم می‌گیرد یک شوی لباس به راه بیندازد.

این فیلم عرب زبان بیست و دومین فیلم از الجزایر و اولین فیلم از این کارگردان است که به اسکار معرفی می‌شود.

بلژیک: «مادران ما» ساخته سزار دیاز با بازی اما دیب و آرماندو اسپیتیا

این درام ۷۸ دقیقه‌ای در گواتمالای ۲۰۱۸ می‌گذرد. همه کشور در تب و تاب محاکمه ارتشیانی است که مسبب جنگ داخلی این کشور بودند. شهادت قربانیان یکی بعد از دیگری منتشر می‌شود. ارنستو یک انسان‌شناس و کارش تعیین هویت گم‌شدگان است...

این فیلم اسپانیایی زبان چهل و چهارمین فیلم بلژیک و اولین فیلم این کارگردان است که به اسکار معرفی می‌شود.

کامبوج: «در زندگی موسیقی» به کارگردانی کایلی سو و سوک ویسال

این درام خانوادگی تاریخی ۹۲ دقیقه‌ای در سه فصل روایت می‌شود و داستان چگونگی سروده شدن یک ترانه مشهور را که توسط سین سیساموت سلطان موسیقی خمر مشهور شد را روایت می‌کند. این ترانه نقش مهمی در زندگی سه نسل مختلف دارد.

زبان این فیلم خمری و هشتمین فیلم از کامبوج و اولین فیلم از این کارگردان‌ها است که به اسکار معرفی می‌شود.

استونی: «حقیقت و عدالت» ساخته تانل توم با بازی لورا-الیسه کارلسون و مایکن اشمیت

داستان این درام ۱۶۵ دقیقه‌ای در استونی ۱۸۷۲ می گذرد. یک مالک سخت‌کوش باید سخت کار کند و هم با همسایه کینه‌ توزش و هم خانواده و عقاید خودش بجنگد تا بتواند زمین فقیر را بارور کند اما...

این فیلم به زبان استونیایی هفدهمین حضور این کشور و اولین فیلم از این کارگردان در رقابت‌های اسکار است.

گرجستان: «شیندیسی» ساخته دیتو سینتسادزه با بازی داتو باختادزه

این درام جنگی ۱۰۵ دقیقه‌ای داستان یک رویداد واقعی را روایت می‌کند که در جریان جنگ روسیه در گرجستان در سال ۲۰۰۸ رخ داد و شیندسی اسم مکانی است که نیروهای روس آنجا را به تصرف درآوردند.

این فیلم گرجی زبان هجدهمین حضور گرجستان و دومین حضور این کارگردان در اسکار است.

آلمان: «سیستم شکن» ساخته نورا فینگشایت با بازی هلن زنگل و آلبرخت شوش

این درام ۱۱۸ دقیقه‌ای داستان دختری ۹ ساله، پرانرژی و بی‌پناه است که تلاشی وحشی برای رسیدن به عشق دارد و در این راه همه اطرافیان خود را به سمت ناامیدی سوق می‌دهد.

این فیلم آلمانی زبان شصت و سومین حضور آلمان و اولین حضور این کارگردان در اسکار است.

ایران: «در جستجوی فریده» ساخته کوروش عطایی و آزاده موسوی با بازی الین فریده کونینگ

این مستند ۸۸ دقیقه‌ای درباره دختری ایرانی به نام فریده است که توسط یک خانواده هلندی ۴۰ سال پیش به سرپرستی گرفته شده است و اکنون با غلبه برترس‌هایش به سرزمین مادری‌اش ایران سفر می‌کند.

این فیلم فارسی زبان بیست و پنجمین حضور ایران و اولین حضور این کارگردان‌ها در رقابت‌های اسکار است.

فلسطین: «باید بهشت باشد» ساخته الیا سلیمان با بازی گائل گارسیا برنال و علی سلیمان

این کمدی ۹۷ دقیقه‌ای درباره فیلمساز الیا سلیمان است که به شهرهای مختلف می‌رود تا جهان‌های موازی با سرزمین مادری‌اش فلسطین را پیدا کند.

این فیلم عربی - فرانسوی دوازدهمین حضور فلسطین و دومین حضور این کارگردان در رقابت‌های اسکار است.

ژاپن: «با تو در معرض هوا» ساخته ماکاتو شینکای

این انیمیشن ۱۱۱ دقیقه‌ای درباره یک پسر دبیرستانی است که از توکیو می‌رود تا با دختری دوست شود که به نظر می‌رسد نیروهای فراطبیعی دارد و می‌تواند تغییرات آب و هوایی را موجب شود.

این فیلم ژاپنی زبان شصت و سومین حضور ژاپن و اولین فیلم این کارگردان در اسکار است.

پاناما: «همه تغییر می‌کنند» ساخته آرتورو مونته‌نگرو با بازی آرنتکسا دوخوان

این درام درباره خانواده‌ای عالی و بی‌نقص است که در شهری آرام و کوهستانی زندگی می‌کنند. یک پدر و مادر و سه فرزند...

این فیلم اسپانیایی زبان ششمین حضور پاناما و اولین حضور این کارگردان در اسکار است.

رومانی: «سوت زن‌ها» ساخته کرونلیو پرومبوی با بازی ولاد ایوانوف و کاترینل مارلون

این کمدی جنایی ۹۷ دقیقه‌ای درباره پلیس فاسدی است که قصد دارد تاجر تبه‌کاری را که از محل اختفای پول بزرگی خبر دارد، از زندانی در جزیره گومرا در مجمع‌الجزایر قناری آزاد کند، اما زبان محلی آن منطقه را که سخت و باستانی است یاد بگیرد.

این فیلم به زبان رومانیایی سی‌و پنجمین حضور رومانی و دومین حضور این کارگردان در رقابت‌های اسکار است.

کره جنوبی: «انگل» ساخته بونگ جون هو با بازی سانگ کاینگ هو و لی سون-کیون

این کمدی درام ۱۳۲ دقیقه‌ای داستان خانواده‌ای است که به زرق و برق زندگی علاقه دارند و درگیر یک حادثه ناخواسته می‌شوند.  

این فیلم کره‌ای سی و یکمین حضور کره جنوبی و دومین حضور این کارگردان در رقابت‌های اسکار است.

سوییس: «وولکنبروش» ساخته میشاییل اشتاینر با بازی نومی اشمیت و جوئل باسمن

این کمدی دران ۹۰ دقیقه‌ای داستان یک یهودی جوان از جامعه یهودیان ارتودکس زوریخ است که به زنی غیریهودی دل می‌بندد و این امر ماجراهای متفاوتی را رقم می‌زند.

این فیلم آلمانی، یهودی و عبری زبان چهل و هفتمین حضور سوییس و اولین حضور این کارگردان در رقابت‌های اسکار است.

ترکیه: «تعهد اسلی» ساخته سمیح کاپلان‌اوغلو با بازی کبرا کیپ و ایس یوکسل

این درام ۱۳۵ دقیقه‌ای درباره مادری به نام اسلی است که تلاش دارد تا پرستاری برای فرزندش پیدا کند تا بتواند سرکارش برگردد و سرانجام پرستاری را پیدا می‌کند که خودش یک مادر است. اما رازها هم با او پیدا می‌شوند.

این فیلم ترکی بیست و ششمین حضور ترکیه و دومین حضور این کارگردان نامدار در اسکار است.

آخرین مهلت معرفی فیلم‌های بلند بین‌المللی به آکادمی اول اکتبر ۲۰۱۹ (۹ مهر) است. برای انتخاب بهترین فیلم ابتدا ۱۰ فیلم در قالب فهرست کوتاه معرفی می‌شوند و از میان آن‌ها ۵ فیلم به عنوان نامزد نهایی ۱۳ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۳ دی) معرفی خواهند شد.

نود و دومین دوره جوایز اسکار یکشنبه ۹ فوریه ۲۰۲۰ (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) در دالبی تیه‌تر هالیوود برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مراسم اسکار 2020 جایزه اسکار فیلم در جستجوی فریده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۲۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نونزدهمین مراسم «شب کارگردان» برگزار شد/ آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟

نوزدهمین مراسم «شب کارگردان» انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران و آئین نکوداشت اکبر زنجانپور، عصر امروز نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

حمود دولت‌آبادی، فریبرز گلبن، اسماعیل خلج، اصغر همت، ایرج راد، حبیب رضایی، مسعود دلخواه، مهدی میامی، کاظم هژیرآزاد، مجید امرایی، محسن بهرامی، از حاضران در این مراسم بودند‌.

در ابتدای این مراسم شهرام گیل‌آبادی رئیس انجمن صنفی کارگردانان تئاتر گفت: امروز روز تولد استاد حمید سمندریان است. خاطرات فراوانی با نام بردن از حمید سمندریان به عنوان نشانه و تلنگر در ذهن ما ایجاد می‌شود. هیچ لحظه‌ای در تئاتر ایران ایشان از ذهن ما فراموش نمی‌شود.

وی ادامه داد: انجمن با مرور ملاک‌های مختلف در طول سال به این نتیجه رسید که مدالیوم و نشان عالی خود را به استاد اکبر زنجانپور چهره تأثیرگذار تئاتر ایران اهدا کند. انجمن به دلایل حمایتی قصد دارد به خاطر منش فکری و کاری‌شان از ژاله علو، علیرضا کوشک‌جلالی و علی شمس نیز قدردانی کند.

وی افزود: خوشحال و خرسندیم که با سختی در کنار دوستان‌مان ایستادیم و هیچ تحمیلی را نپذیرفتیم و با استقلال و به پشتوانه بزرگان تئاتر پیش می‌رویم. تئاتر عرصه نقد، تحلیل و حقانیت است.

گیل‌آبادی بیان کرد: سال قبل مدالیوم انجمن به آتیلا پسیانی اهدا شد که دیگر در میان‌مان نیست. یادش را گرامی می‌داریم.

سپس تصاویری از مراسم هجدهمین «شب کارگردان» و سخنان زنده‌یاد آتیلا پسیانی نمایش داده شد‌.

در ادامه احسان حاجی‌پور دبیر مراسم متن لوح قدردانی از علی شمس را قرائت کرد و سپس با حضور صدرالدین زاهد از علی شمس قدردانی شد.

علی شمس روی سن آمد و گفت: ممنونم که انجمن به یاد من بود. من حرفی نمی‌زنم که جشن امشب به حاشیه نرود. امیدوارم مسیر چرخ روزگار به شکل دیگری بچرخد که هر کدام از ما تئاتر مدنظر خود را روی صحنه ببریم و هیچ رنج و عذابی گریبان‌مان را نگیرد.

در ادامه آرش دادگر عضو هیأت‌مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر روی صحنه رفت و ضمن قرابت متن لوح قدردانی علیرضا کوشک‌جلالی گفت: یک سال پیش تماس تلفنی داشتم و کارگردان بزرگی با من تماس گرفت. از لقب استاد برای او استفاده کردم ولی او گفت که از واژه استاد استفاده نکن. علیرضا کوشک جلالی برای من همچنان استاد است و اعتبار بین‌المللی به تئاتر ایران داده است.

سپس پیام صوتی ژاله علو برای حاضران در مراسم پخش شد. وی در ابتدای این پیام از اینکه به دلیل کسالت نتوانسته در جمع حضور پیدا کند، عذرخواهی کرد.

وی در ادامه پیام خود یادآور شد: هنر والای تئاتر برای من ارزشمند بوده و با اشتیاق تمام کار هنر را دنبال کردم. من کار تئاتر را از ۱۳۲۷ در تئاتر تهران شروع کردم. سپس در تئاتر فردوسی و پس از آن در تئاتر فرهنگ به ایفای نقش پرداختم.

وی به ذکر نام کارگردان‌ها و نمایش‌هایی که همکاری داشت پرداخت و یادآور شد: در ادامه در سینما و رادیو نیز فعال شدم.

علو تاکید کرد: فکر می‌کنم بزرگترین ارزش برای هر هنرمندی این است که نتیجه کار‌های خود را توسط مردم ببیند. خوشحالم کار‌هایی کردم که همچنان بین مردم به نیکی از آن یاد می‌شود و خوشحالم کار‌هایی کردم که مردم از آنها راضی هستند.

در ادامه اصغر همت لوح قدردانی از کوشک‌جلالی را به وی اهدا کرد.

سپس محمد رحمانیان روی صحنه حضور پیدا کرد و بخشی از نمایش رادیویی «روز‌های رادیو» را که اشاره‌ای به ژاله علو و رقیه چهره‌آزاد داشت، خواند.

وی خطاب به کوشک‌جلالی گفت: حضور تو برای تئاتر ایران مانند یک معجزه است، بمانی برای‌مان.

سپس متن لوح قدردانی از ژاله علو را قرائت کرد و ایرج راد به نمایندگی از ژاله علو لوح و نشان مدنظر را دریافت کرد.

در این بخش از مراسم، هایده حائری خطاب به حاضران در مراسم گفت: من از مردم قدردانی می‌کنم که قدر هنرمندان‌شان را می‌دانند و در این مراسم حضور پیدا کردند. هنرمندان تلاش می‌کنند با فعالیت‌های خود هنر را پیش ببرند گرچه همه چیز بر علیه‌شان است.

حائری در ادامه به طنز بیان کرد: حیف است که جایزه ژاله علو عزیز را ۲ آقا بگیرند، به همین دلیل آمدم و جایزه ژاله علو عزیز را می‌گیرم.

در این بخش از مراسم تصاویری از گفت‌وگوی محمد رحمانیان با اکبر زنجانپور پخش شد که طی آن زنجانپور به ذکر خاطراتی از نحوه حضور خود در عرصه بازیگری و تجربه همکاری با حمید سمندریان و جمیله شیخی پرداخت.

سپس محمود دولت‌آبادی روی صحنه رفت و یادی از مهدی فتحی به عنوان دوست مشترک خود و زنجانپور کرد و گفت: روزی مهدی به اکبر گفت کسانی که هنر کار نمی‌کنند چه می‌کنند؟ من در عجب بودم از افقی که پیش روی این ۲ عزیز شکل گرفته است. اکبر سعی کرده که همیشه هنر بورزد ولی موانع خیلی وقت‌ها اجازه نداده است. این اجتماع به نشانه دوستی و ارادت به هنرمندان تئاتر تشکیل شده و بسیار گرامی است.

وی یادآور شد: لازم نیست که حتماً چیزی بشود. همین که سرپا هستید و همین شب‌ها را برپا می‌کنید یعنی شدن. امیدوارم همیشه پاینده باشید.

سپس محمد رحمانیان مجدداً روی صحنه رفت و گفت: اولین بار استاد را در «آتش بدون دود» و سپس در کار‌های تلویزیونی دیدم. بعد از آن تماشای نمایش «همه پسران من» به کارگردانی اکبر زنجانپور باعث شد بفهمم که در زندگی به جای درستی رسیده‌ام. کار درخشانی بود که لحظه‌لحظه‌اش کلاس درس بود.

وی خطاب به زنجانپور تاکید کرد: از صمیم قلبم خیلی از شما متشکرم آقای زنجانپور.

سپس تصاویری از نمایش «چشم اندازی از پل» به کارگردانی حمید سمندریان در سال ۱۳۵۱ پخش شد که اکبر زنجانپور در جوانی خود در آن به ایفای نقش پرداخته بود.

در ادامه مسعود دلخواه نیز روی صحنه رفت و گفت: اکبر زنجانپور مثل هیچ کسی نیست؛ بازیگر و کارگردانی توانا و از همه مهمتر انسانی شریف و دوست‌داشتنی است.

وی تاکید کرد: اکبر زنجانپور بودن ساده نیست و دشوار است، از این رو صحبت کردن درباره او هم دشوار است.

دلخواه یادآور شد: وقتی نمایش «سیزوئه بانسی مرده است» با کارگردانی رکن‌الدین خسروی را دیدم، بازی اکبر زنجانپور حیرت‌زده‌ام کرد.

وی تصریح کرد: حق اکبر زنجانپور این است که جایزه‌ای به نام وی به بازیگران تئاتر اهدا شود.

نوید محمدزاده دیگر سخنران این مراسم بود که گفت: وقتی قرار باشد درباره استاد صحبت کنم، خجالت می‌کشم. خیلی دوست‌تان دارم. امیدوارم قسمت باشد تا روی صحنه با شما نفس بکشم و قسمت باشد روی صحنه تئاتر از شما یاد بگیرم.

سپس شهرام گیل‌آبادی مجدداً روی صحنه رفت و عنوان کرد: در بیش از ۳۰ سالی که در رادیو بودم، صدای رامین فرزاد از گوشم خارج نمی‌شود که ته مانده غذا‌ها را به گربه‌ها می‌داد و برای‌شان «هملت» می‌خواند. سعادت این را داشتم که تجربه حضور در خدمت بزرگان را داشته باشم. مهدی فتحی روبه‌روی دیوار می‌ایستاد و دیالوگ‌های خود را مرور می‌کرد. ما با حکمت‌های مختلف از جمله آموزش در رادیو مواجه بودیم.

وی یادآور شد: دیدن حرکات معلم بزرگی، چون اکبر زنجانپور درس‌های بزرگی برای من داشت. چیزی که از این نسل بزرگ عاید من شد این بود که نظم توسعه فکری، دانایی و درایت، سکوت را به همراه می‌آورد. استاد زنجانپور با اندیشه و آثار خود عالم دیگران را ارتقا داد. اکبر زنجانپور در عالم هنر از آبرو‌های زمین است.

در ادامه پرویز ممنون روی صحنه حضور پیدا کرد و گفت: من از خاطرات هنرجویی و دانشجویی اکبر می‌گویم. اولین بار که دعوت شدم برای تدریس در دانشگاه، نمایشی را از بهمن فرسی دیدم و اکبر زنجانپور نقش اصلی را بازی می‌کرد. مونولوگی طولانی داشت و من تحت تأثیر صدا و بیان اکبر زنجانپور قرار گرفتم.

وی یادآور شد: اکبر از جمله ۴ نفری بود که در دانشگاه به آنها عشق می‌ورزیدم و آخری آذر فخر بود که رفت. من و اکبر اختلاف سنی زیادی نداشتم.

ممنون تاکید کرد: زنجانپور بدون شعار کار می‌کرد. فردی با شخصیت بود که برای هم حرمت قائل بودیم. اکبر همیشه محترم و بسیار جدی بود.

اکبر زنجانپور در ادامه و در میان تشویق همگان روی صحنه رفت و گفت: این تعریف‌ها مسؤولیت آدم را زیاد می‌کند، اینکه هنر و نخ مرتبط هنر یعنی مخاطب را جدی بگیریم. ما تلاش می‌کنیم تا ارتباط نانوشته و ناگفته را در تئاتر ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: وظیفه ما هنرمندان تئاتر این است که تصویری که دیده نمی‌شود بسازیم و آنچه شنیدنی نیست بشنویم و به مخاطب ارائه دهیم. زمانی به این مهم می‌رسیم که کمتر حرف بزنیم.

زنجانپور تصریح کرد: هنریک ایبسن می‌گوید قوی‌ترین انسان کسی است که تنهاترین است. بگردیم و تنهایی‌های خود را پیدا کنیم.

در پایان این مراسم گیل‌آبادی متن لوح قدردانی از زنجانپور را قرائت کرد و نکوداشت اکبر زنجانپور با حضور محمود دولت‌آبادی، محمد رحمانیان، پرویز ممنون، ایرج راد، اسماعیل خلج و چند تن از چهره‌های هنری برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • دو جوان استقلالی همچنان سرشار از انگیزه (عکس)
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نونزدهمین مراسم «شب کارگردان» برگزار شد/ آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقا چیست؟
  • اکران آنلاین «روز مبادا» با حضور هدیه تهرانی
  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال هستند؟
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقاً چیست؟
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری