Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@00:18:33 GMT

مجسمه‌های موزه رختشویخانه لباس نو بر تن می‌کنند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۴۵۹۲

مجسمه‌های موزه رختشویخانه لباس نو بر تن می‌کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بر اساس مطالعات مردم‌شناسی، تغییراتی در لباس مجسمه‌های رختشویخانه ایجاد می‌شود.

یحیی رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به مطالعات مردم‌شناسی انجام‌شده و موضوع چهره‌نگاری مردمان دوره زمانی اواخر قاجاریه و اوایل پهلوی اول در زنجان و نوع پوشش‌هایشان، مقرر شد تغییراتی در مجسمه‌های موزه رختشویخانه ایجاد شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: مجسمه‌هایی با پوشش دوره زمانی یادشده، طراحی شده و ابزارآلات و لوازم مربوط به زنان زنجان، در هفته دولت در قالب بروزرسانی اطلاعات موزه مردم‌شناسی رختشویخانه زنجان افتتاح خواهد شد و این تغییرات مسلما کمک خوبی را در انتقال اطلاعات تاریخ یک مقطع از استان و شهر زنجان، خواهد بود .

وی از افتتاح اولین موزه گیاهان دارویی و دم‌نوش‌های گیاهی از اقلیم زنجان، خبر داد و افزود: این موزه در سرای ناصری بازار زنجان قرار داشته و سرمایه‌گذار آن بخش خصوصی است. البته لازم به ذکر است که سرای ناصری با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  و بخش‌خصوصی در حال مرمت است و امیدواریم که به جاذبه گردشگری  و کارکرد خوب برای بازار تبدیل شود .

رحمتی تصریح کرد: اگر در سرای ناصری علاوه‌بر موزه گیاهان دارویی و دم‌نوش، نوشینه‌سرا که مکانی برای ارائه دم‌نوش و نوشیدنی‌های  سنتی زنجان است،  مستقر شود، به فضایی مفرح برای گردشگران خواهد شد .

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان، در رابطه با افزایش درآمد از محل ورودی به موزه‌های استان، یادآور شد: ۳۷۰ میلیون تومان تعهد یک‌ساله این اداره‌کل نسبت به درآمد ورودی موزه‌ها است که خوشبختانه در چهارماهه اول امسال، درآمد حاصل در این بخش ۶۷۰ میلیون تومان شد که نشان از رویکرد و اقبال مردم و گردشگران در بازدید از موزه‌ها است که حاصل تلاش‌هایی از قبیل بروزرسانی اطلاعات است و امیدواریم که در بحث افزایش تعداد گردشگر و افزایش سهم درآمد استان از محل گردشگری نیز موفق باشیم .


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۴۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی موثر باشد.

بیشتر بخوانید: ضرغامی: کتیبه همدان ترمیم شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور گفت: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سالها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

کد خبر: 1228302 برچسب‌ها میراث فرهنگی و گردشگری

دیگر خبرها

  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها