Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بنابر گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت، شمار پناهجویان افغان که از ترکیه باز می‌گردند، امسال در مقایسه با سال گذشته تا سه برابر افزایش یافته است. تاریخ انتشار: 12:14 - 06 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۵۱۳۶

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان،بنابر گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت، شمار پناهجویان افغان که از ترکیه باز می‌گردند، امسال در مقایسه با سال گذشته تا سه برابر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شماری از این پناهجویان می‌گویند که علت این افزایش وضعیت بد پناهجویان، برخورد نادرست پلیس ترکیه و اخراج اجباری آنان است.

اما مقامات وزارت مهاجرین می‌گویند مقامات ترکیه در گفت‌وگو با آنان اخراج اجباری پناهجویان افغان را تکذیب کرده‌اند.

«مبشر» یک جوان بیست سالۀ افغان می‌گوید از چهار سال پیش تاکنون بدون مدرک قانونی در ترکیه زندگی می‌کنم اما در این اواخر برخورد حکومت به‌خصوص نظامیان این کشور آنان را به ستوه آورده است.
وی گفت: آنان مدرک اقامت در ترکیه می‌خواهند، که ما نداریم. به همین دلیل، به کسی خانه نمی‌دهند. وضعیت مهاجرین این‌جا بسیار خراب است. وقتی مریض می‌شویم، بیمارستان ما را نمی‌پذیرد و به اجبار به افغانستان فرستاده می‌شویم.
سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید بازگشت پناهجویان افغان از ترکیه در نیمۀ اول سال جاری میلادی، در مقایسه با نیمۀ اول سال گذشته میلادی تا سه برابر افزایش یافته است.
براساس آمار وزارت مهاجرین، در حال حاضر شش میلیون‌ و پانصد هزار افغان در کشورهای مختلف جهان زندگی می‌کنند که از آن جمله ۱۲۰ هزار افغان در ترکیه به‌سرمی‌برند.
اما پرسش این است که آیا حکومت افغانستان برای رفع مشکلات و نگرانی‌های اخیر افغان‌های مقیم ترکیه اقدامی کرده است یا خیر؟
رضا باهر، معاون سخنگوی وزارت مهاجرین می‌گوید: هفتۀ گذشته رئیس پناهندگان وزارت مهاجرین و بازگشت ‌کنندگان با معاون سفیر ترکیه در افغانستان روی مسأله مدیریت مهاجرین افغان در ترکیه ملاقات داشت. ترکیه کاملاً این موضوع را رد کرده که افغان ها از خانه‌ها و یا مغازه هایشان بازداشت شده و اجبارا اخراج گردیده‌اند.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان سخنگوی مهاجر پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۴۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ فرشید رحمانی گفت: شهرستان گنبدکاووس بیش از ۳۴۰ هزار هکتار مرتع دارد و امسال، سطح سبز در آن به ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار رسید.

وی با بیان اینکه افزایش پوشش گیاهی در مراتع، مانعی برای پدیده ریزگرد‌ها است، افزود: حدود ۱۵٠٠ دامدار دارای پروانه نیز از این پوشش گیاهی برای چراندن دام‌های خود بهره برداری می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان