Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از اجرای طرح پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری خبر داد و گفت: در این راستا تاکنون ۲۵۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، عباس رکنی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر با احتساب سهام عدالت 911 تعاونی فعال در سطح استان هستند که از این تعداد 120 تعاونی مختص بانوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد اعضای این تعاونی‌ها را با احتساب سهام عدالت بالغ بر 547 هزار عضو مرد و 220 هزار نفر عضو زن اعلام و بیان کرد: بدون احتساب سهام عدالت تعداد تعاونی‌های استان 910 تعاونی با 107 هزار عضو مرد و 12 هزار عضو زن است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تعداد فرصت شغلی این تعداد تعاونی را بالغ بر 8 هزار و 790 فرصت دانست و بیان کرد: 47 درصد این تعاونی‌ها در بخش خدمات، 20 درصد در بخش کشاورزی و 33 درصد در بخش صنعت فعالیت دارند.

143 میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال روستایی کهگیلویه و بویراحمد تخصیص نیافت449 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در فارس پرداخت شدانحراف 13 درصدی تسهیلات اشتغال روستایی در گلستان/محاسبه سود 18 درصدی برای متخلفان

رکنی با اشاره به اینکه 213 تعاونی روستایی و 698 تعاونی شهری هستند ادامه داد: تعاونی‌های بانوان نیز با یک هزار و 380 فرصت شغلی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعهد تشکیل تعاونی در استان 65 تعاونی بوده است افزود: بالغ بر 77 تعاونی در سال گذشته در استان تشکیل شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در 5 ماهه نخست امسال نیز 20 تعاونی تشکیل شده و میزان صادرات نیز بالغ بر 8 میلیون دلار بوده است.

ارزآوری 21 میلیون دلاری صادرات تعاونی‌های استان

وی راهبری صادرات در بخش تعاونی‌ها را بالغ بر20 میلیون دلار صادرات در سال گذشته دانست و گفت: اما 21 میلیون دلار تحقق یافته است.

رکنی از کسب رتبه نخست در زمینه مسابقه نقاشی ویژه فرزندان تعاونگر با هدف ترویج فرهنگ یاری رساندن، همکاری و تعاون در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: در بین 31 استان، خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه نخست در این زمینه شد.

وی با اشاره به تسهیلات اشتغال پایدار روستایی گفت: در این راستا 176 تعاونی در سامانه کارا ثبت نام کردند که 29 طرح تعاونی با اعتبار 15 میلیارد و 300 میلیون تومان از محل اشتغال پایدار روستایی با پیش‌بینی 455 شغل تسهیلات دریافت کردند.

فعالیت 297 تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از فعالیت 297 تشکل کارگری و کارفرمایی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 41 مورد تشکل کارفرمایی و 256 مورد تشکل کارگری است.

رکنی ادامه داد: خراسان جنوبی رتبه نخست را در زمینه تشکیل و نظارت بر تشکل های کارگری و کارفرمایی کسب کرده است.

وی تعداد دادخواست‌های رسیده به اداره کار و تعاون را برای بررسی در 5 ماهه امسال بالغ بر 251 دادخواست عنوان و بیان کرد: از این تعداد 123 دادخواست درخواست تجدیدنظر داشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از تعداد 786 مورد بازرسی موردی و 931 مورد بازرسی ادواری از ابتدای سال در استان خبر داد و اظهار داشت: حوادث ناشی از کار نیز در این مدت 8 مورد بوده که یک مورد منجر به فوت شده است.

رکنی از 452 مورد ابلاغیه با موضوع حقوق و بیمه خبر داد و گفت: در سال گذشته نسبت به سال 96 قریب به 17 درصد از تعداد دادخواست‌ها کاسته شده است.

اجرای طرح پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری 

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری از اواخر سال 96 افزود: خراسان جنوبی در این زمینه رتبه پنجم را در کشور کسب کرد که در این راستا 8 هزار و 500 نفر در سامانه با 2 هزار و 200 میلیون  تومان در سامانه طرح ارائه دادند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از این تعداد طرح ارائه شده در سامانه یم هزار و 898 طرح با اعتبار 268 میلیارد تومان انعقاد قرارداد و یک هزار و 885 طرح با اعتبار 255 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

رکنی از منحل شدن 186 تعاونی در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: سال جاری را با نظارت بر طرح‌ها آغاز کردیم که در این راستا هزار و 180 طرح مورد بازرسی و نظارت قرار گرفتند.

وی با اشاره به طرح مشاغل خانگی گفت: سال گذشته 2 هزار و 255 مجوز مشاغل خانگی با مبلغ 16 میلیارد و 19 میلیون تومان داشتیم که در 5 ماهه امسال نیز تاکنون 323 مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از اجرای طرح کارورز و طرح مهارت آموز نیز در سطح استان خبر داد و بیان کرد: در طرح کارورز سال گذشته 151 کارورز داشتیم و طرح مهارت آموز نیز 623 نفر به واحدهای کسب و کار معرفی شدند.

اجرای طرح یارانه دستمزد در 4 شهرستان خراسان جنوبی

رکنی از اجرای طرح یارانه دستمزد در 4 شهرستان درمیان، سرایان، نهبندان و قاین در استان خبر داد و تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح فردی که حداقل شش ماه از اخذ مدرکش گذشته باشد به کارفرما معرفی و یک سوم حقوقش را تا 12 ماه دولت پرداخت می‌کند که این طرح برای افراد بین سنین 20 تا 35 سال است.

وی در پایان به برنامه‌های هفته تعاون اشاره و خاطرنشان کرد: دیدار با استاندار، دیدار با نماینده ولی فقیه، افتتاح همزمان پروژه‌های بخش تعاون، اهدای خون، بازدید از تعاونی‌های فعال، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری چهاردهمین دوره تعاونی‌های برتر، افتتاح تعاونی مسکن کویرتایر، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری نشست‌های تخصصی و برگزاری مسابقه ترویجی سراسری ایده‌پردازی برای توسعه بخش اقتصاد جمهوری اسلامی ایران با موضوع "اگر من وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودم" از اهم این برنامه‌ها است که در طول این هفته برگزارخواهد شد.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۸۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند

وحید وزیری راد گفت: ۹۰ درصد مردم استان قم که بین دهک یک تا ۷ قرار داشتند، کالابرگ تشویقی را طی سه مرحله و هر مرحله به مبلغ ۲۲۰ هزار تومان دریافت کردند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم بیان کرد: کارگران در دهک بین یک تا ۵ قرار دارند و یکی از اقدامات دولت برای کارگران همین کالابرگ است که البته حقوق کارگری کفاف تأمین هزینه همه امور زندگی آنان را نمی‌دهد.

وزیری راد با بیان اینکه امروز نیازمند کارگر ماهر، نیمه ماهر و دارای مهارت در بخش‌های مختلف هستیم افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای در این حوزه می‌تواند نقش آفرین باشد و خروجی دانشگاه‌ها آماده ورود به مشاغل نیستند و برای ورود به مشاغل مختلف نیازمند مهارت لازم هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم عنوان کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار نفر متقاضی شغل یا ارتقای شغل در استان قم هستند و ۱۲ هزار نفر نیروی کار برای واحد‌های تولیدی نیاز داریم.

وزیری راد تاکید کرد: خرید و فروش فیش‌های طرح نهضت ملی مسکن ممنوع است و تمام واحد‌ها در نهایت به نفر اولی که ثبت نام کرده واگذار می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در ادامه بیان کرد: ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دست ساخت است و در حوزه مسکن کارگری نیز اقدامات خوبی در حال انجام است.

طرح نهضت ملی مسکن استان قم در سطح کشور از نظر میزان پیشرفت رتبه نخست را دارد

وزیری راد با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن استان قم در سطح کشور از نظر میزان پیشرفت رتبه نخست را دارد افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز نظارت لازم بر کیفیت ساخت را بر عهده دارد و تجربه مسکن مهر سبب شده تا مشکلاتی که در گذشته در روند ساخت وجود داشته در این طرح برطرف و در راستای ارتقا کیفیت ساخت و ساز‌ها عمل شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم عنوان کرد: در طرح مسکن مهر استان قم برای بالغ بر ۲۰ هزار واحد برای افرادی که فاقد مسکن بودند احداث شد و در طرح نهضت ملی مسکن نیز تلاش می‌شود این امر محقق شود.

وزیری راد  بیان کرد: در استان قم کسی در طرح نهضت ملی مسکن به دلیل عدم تأمین آورده اخراج نشده و دستگاه‌های مختلف از جمله نهاد‌های حمایتی و نیز خیرین مسکن ساز در این عرصه و ورود کردند تا افرادی که دارای مشکلاتی در تأمین آورده هستند را یاری کنند و تلاش می‌شود زمان آورده‌ها بیشتر شود.

وزیری راد تصریح کرد: بانک‌های خصوصی باید در کنار بانک‌های دولتی به این پروژه کمک کنند و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و شهرداری قم نیز تخفیفات خوب ۳۰ تا ۵۰ درصدی به این طرح ارائه کردند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم اضافه کرد: در حال حاضر تعاونی‌های استان قم احداث ۲۰ درصد از واحد‌های مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن را بر عهده دارند و تاکنون قرارداد بالغ بر ۶ هزار واحد مسکونی در قالب قرارداد ۹۹ ساله با تعاونی‌های دارای صلاحیت قم منعقد شده است.

وزیری راد با بیان اینکه ساخت ۵ هزار واحد در سایت پرنیان از جمله اقدامات تعاونی‌های استان قم است عنوان کرد: به دنبال آن هستیم تا ۱۰۰ متر مربع از مجموع ۳۰۰ متری خانه‌های سایت پرنیان به امر کارگاه‌های کوچک و اشتغال خانگی اختصاص یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد