Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تمامی طیور بومی و روستایی کشور علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، علیرضا رفیعی‌پور در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی کشور در نشستی با خبرنگاران، از آغاز واکسیناسیون همگانی طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل در راستای اجرای طرح ملی مبارزه و کنترل بیماری نیوکاسل  خبر داد و تصریح کرد: ویروس این بیماری که یک بیماری مشترک میان انسان و پرندگان است در مناطق روستایی مشاهده شده بود و بیش از ۴۰ سال است که مناطق روستایی را درگیر کرده بود که با اجرای این طرح، طی امسال و سالهای آتی این بیماری به صورت کامل مهار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی‌پور در خصوص نحوه اجرای این طرح واکسیناسیون گفت: واکسیناسیون بصورت ۳ دوره ۴ ماهه و هر دوره ۴۵ میلیون دوز در سطح کشور و با همکاری سازمان بسیج سازندگی انجام می‌پذیرد تا علاوه بر ایمن سازی طیور روستایی امنیت واحدهای صنعتی مرغداری ها را نیز تامین کنیم.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است که از این پس همه ساله نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به کنترل بیماری‌های استراتژیک کشور و امنیت کامل مرزها از ورود عوامل بیماری‌زا، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در حوزه بیماری های استراتژیک کشور نظیر تب برفکی، تب مالت، سیاه زخم، آبله و لمپی اسکین؛ ۳۵ الی ۷۰ درصد کاهش کانون‌های بیماری زا داشته ایم و عدم طغیان هیچ نوع بیماری در طول دو سال گذشته نشان از کنترل کامل وضعیت کشور از لحاظ شیوع بیماری های مشترک انسان و دام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیماری نیوکاسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق

ولی الله جعفری پور رئیس هییت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان بافق گفت: مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق با حضور ۲۴ تیم به صورت دوره‌ای و تیمی برگزار شد.

او افزود: این مسابقات به همت هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی و با همکاری اداره ورزش و جوانان و باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن بافق برگزار شد.

جعفری پور گفت: در پایان سادات شیطور، دختران ریحانه و دختران آفتاب به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند