Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون وزیر صنعت با بیان اینکه قیمت سبوس مورد استفاده از ماکارانی، شیرخام و آرد به هیچ عنوان افزایش قیمت نخواهد یافت، گفت: اگر وزارت جهاد بر کاهش نرخ اصرار دارد، باید قیمت شیر هم کاهش یابد. تاریخ انتشار: 17:02 - 06 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۵۴۲۴

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، عباس تابش با بیان اینکه آخرین تصمیم در مورد قیمت سبوس به تغییر قیمت شیرخام و ماکارانی برمی‌گردد که بر این اساس، در تاریخ ۲۲ خرداد سال جاری، قیمت سبوس در نرخ تمام شده شیرخام و ماکارانی ۱۲۵۰ تومان لحاظ شده است و پس از آن هیچ افزایش نرخ دیگری در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  این در شرایطی است که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که نمی‌شود در یک بخش به عنوان حمایت از دامداران در تعیین قیمت شیر خام، نرخ سبوس را یک قیمت اعلام کرد و در بخش دیگری نرخ دیگری را برای این کار در نظر گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از سوی دیگر، علیرغم اینکه رصد قیمت سبوس در بازار بسیار سخت است، اما سازمان حمایت این آمادگی را دارد که اگر وزارت جهاد کشاورزی اصرار به کاهش قیمت سبوس به ۸۴۰ تومان داشته باشد، قیمت آرد و شیرخام را هم کاهش دهد تا بتوان نرخ تمام شده سبوس که ۱۲۵۰ تومان در محاسبات نرخ آن در نظر گرفته شده است، اصلاح نماید.

وی تصریح کرد: پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی این است که قیمت سبوس از ۱۲۵۰ تومان فعلی به ۸۴۰ تومان کاهش یابد، اما آنالیز قیمتی برای تعیین نرخ ماکارانی و شیرخام بر اساس نرخ ۱۲۵۰ تومان سبوس است که بر این اساس، اگر قرار است نرخ سبوس کاهش یابد، باید نرخ شیر خام و ماکارانی را هم کاهش داد. پس این وزارتخانه باید جمع بندی نهایی خود را در این خصوص اعلام نماید؛ چراکه نمی‌توان برای سبوس دو نرخی عمل کرد، چون منجر به فساد و رانت می‌شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در تامین سبوس مورد نیاز صنایع آردسازی، شیر و ماکارانی وجود ندارد و وزارت جهاد کشاورزی به دلیل مصارف این کالا در بخش دام سبک، اصرار به کاهش نرخ دارد؛ بنابراین حاضر هستیم اسناد قیمتی دام سبک را از وزارت جهاد دریافت کرده و بررسی‌های لازم را بر روی قیمت انجام دهیم. به این معنا که هر عددی برای سبوس در بخش دام سبک، تعیین شود، همان را در ماکارانی و شیرخام هم لحاظ کرده و قیمت‌ها را کاهش دهیم.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صنعت تجارت شیر سبوس قیمت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۳۸۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 388 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 37 میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 40 میلیون و 400 هزار تومان است.

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 23 میلیون و 500 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 14 میلیون و 300 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 6 میلیون و 500 هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 14  میلیون و 680 تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2341 دلار است.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار کاهشی شد

 

در معاملات امروز (دوشنبه10 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با کاهش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 314 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 376 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 423 تومان و نرخ حواله یورو به 44 هزار و 279 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با کاهش نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 66 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 266 تومان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود