Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس فضای مجازی با اشاره به اینکه خانواده ها باید مهارت تربیت فرزند را در عصر رسانه یاد بگیرند، گفت: اگر فرزندم وارد صفحه نامناسب شد باید مهارت مقابله با آن را بدانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، سجاد ستوده کارشناس فضای مجازی امروز در برنامه تلویزیونی خانه مهر شبکه باران با بیان اینکه دنیای امروز نسبت به قبل از پیچیدگی بیشتری برخوردار است، اظهار کرد: این پیچیدگی موضوعات جدیدی را در حوزه های مختلفی از دنیای جدید و ساعت های گوناگون زندگی تعریف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای گذران زندگی و تربیت فرزندان با وجود این موضوعات جدید باید برنامه ریزی داشته باشیم، بیان کرد: در حال حاضر فضای مجازی وارد زندگی شده و فرزندان به نوعی در آن تنفس می کنند.

کارشناس فضای مجازی با اشاره به زیست مجازی به عنوان زیست نوع دوم، افزود: وقتی زیست نوع دوم به وجود می آید؛ سازوکارها نیز باید تغییر کند، الان مبنای تربیت علاوه بر فضای حقیقی در فضایی مجازی نیز قرار دارد.

ستوده با اشاره به اینکه به واسطه تدبیر و پیچیدگی زندگی موضوعات تربیتی را باید با نگاه متفاوت نگریست گفت: به واسطه ورود زیست جدید باید سازوکارها تغییر کنند و اگر خانواده ها قصد دارند در آزمون مهم تربیت فرزند موفق باشند باید سازوکارهای جدید را یاد بگیرند.

وی به خطاب به خانواده ها، گفت: در حوزه تربیت فرزند اگر از قبل برای دوست و کلاس آموزشی تدبیر می کردید از امروز باید چندبرابر آن برای دوستان فضای مجازی تدبیر کنید.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به پیچیدگی فضای مجازی، ادامه داد: زیست نوع دوم در راستای استفاده بسیار از فضای مجازی باید مورد توجه خانواده قرار بگیرد درغیر این صورت توازن مربوط به تربیت بهم ریخته می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه تربیت فرزند در دنیای امروز مبتنی بر فضای مجازی و رسانه باید به دو اصل مهم توجه کنیم تصریح کرد: فضای رسانه یک دنیای بی انتها است و ما با همه بخش آن آشنا نیستیم پس در گام اول باید همراه فرزند خود باشیم تا در فضای مجازی تنها نباشد.

ستوده با تأکید بر اینکه در بسیاری از کشور ها با سواد رسانه ای بالایی والدین در فضای مجازی و تا سن خاصی با کودکان خود همراه هستند، ابراز کرد: همانطور که در فضای حقیقی به همه بخش های مورد استفاده فرزند نظارت جدی داریم در فضای مجازی نیز این نظارت باید وجود داشته باشد.

کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه نظارت نباید مستقیم باشد بیان کرد: نظارت تقابل و مچ گیری از فرزندان نیست بلکه باید بدانیم که فرزند در حوزه فضای مجازی چه نیاز هایی برای خود می تراشد.

وی ادامه داد: جسم و روح انسان برای زنده ماندن به غذا نیاز دارد همانطور که درفضای حقیقی تلاش می کنیم غذا سالم، به اندازه و متناسب باشد در فضای مجازی هم محتوا باید سالم و متناسب با سن باشد.

ستوده، رسانه را خوراکی برای روح و اندیشه انسان دانست و گفت: رژیم مصرف رسانه مهم ترین و ابتدایی ترین موضوعی است که باید خانواده‌ها کمک کنند و از آن استفاده درست کنند.

کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی برای کودکان زیر ۳سال به علت سرکوب کردن خلاقیت های آنان ممنوع است، بیان کرد: بازی های فضای مجازی باید متناسب سن کودکان باشند زیرا در بلند مدت آسیب جدی به رشد و خلاقیت آن ها وارد می کند.

وی با بیان اینکه نباید فررندان از فضای مجازی محروم و ممنوع شوند گفت: فضای رسانه و مجازی تکنولوژی آینده است اگر کودکان از آن محروم شوند در واقع از آینده محروم شده اند.

ستوده با اشاره به اینکه خانواده ها باید مهارت تربیت فرزند را در عصر رسانه یاد بگیرند افزود: اگر فرزندم وارد صفحه نامناسب شد باید مهارت مقابله با آن را بدانیم.

کارشناس فضای مجازی در پایان تصریح کرد: والدین ابتدا باید در مورد بازی ها، ابزارها و فضای مجازی کسب دانش کنند سپس پیرامون آن با فرزندان خود گفت و گو کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!

خبرآنلاین نوشت: سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران در امامزاده حسن علیه‌السلام حاضر شد و در اجتماع مردم سخنرانی کرد.

حال امروز فیلمی از سخنان نامفهموم ابراهیم رئیسی در جمع مردم جنوب تهران منتشر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم