Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@05:56:19 GMT

شربتی که شما را از شر سردرد‌های میگرنی خلاص می‌کند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۲۲۳۴

شربتی که شما را از شر سردرد‌های میگرنی خلاص می‌کند

محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص شربت برگ بو اظهار کرد: این شربت یکی از شربت‌های مفید و سنتی است که تاثیر مناسبی برگیرنده‌های انسولین در بدن دارد و موجب تنظیم قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود. از جمله خواص مهم شربت برگ بو می‌توان به درمان سرماخوردگی، سرفه، عفونت، پاکسازی کبد و کلیه‌ها، کاهش تب، رفع سردرد‌های میگرنی، همچنین تقویت بینایی، تقویت مو، کنترل فشارخون، رفع یبوست، تناسب اندام و کنترل نفخ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: این شربت موجب طراوت و جوان سازی پوست شده و از بروز چین و چروک در آن جلوگیری می‌کند، همچنین اسید فولیک و آهن موجود در این شربت موجب افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون شده و باعث جلوگیری از نقص‌های عصبی جنین در دوران بارداری و زایمان زودرس می‌شود.

عظمایی بیان کرد: استفاده از این شربت باعث تقویت دستگاه گوارش، بهبود هضم غذا و رفع درد معده می‌شود. همچنین برای افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر (ABS) مفید بوده و موجب پیشگیری از تهوع و استفراغ می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: ویتامین‌های A، E، C، کاتچین، لینالول و پنتوتنیک در این شربت باعث ایجاد خاصیت آنتی اکسیدانی می‌شود که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و آن را در برابر اثر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

او مقدار مناسب مصرف این شربت را ۴ استکان در طول روز دانست و گفت: برای تهیه این شربت به نیم کیلو عسل ۲ لیتر، آب معدنی ۲۰۰ گرم، برگ بو خشک و آب لیمو ترش تازه احتیاج دارید؛ کافی است برگ بو‌های خشک را نیم کوب کرده و داخل آب معدنی برای ۴ تا ۵ ساعت بگذارید سپس آن را روی اجاق گذاشته و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. هنگامی که حرارت متعادل شد آن را صاف کرده و عسل را به آن اضافه کنید.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طب سنتی تنظیم قندخون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ آیین بیل‌گردانی؛ سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب

آئین بیل‌گردانی از جشن‌های باستانی و پهلوانی منطقه نیم‌ور محلات است که قدمتی ۲‌ هزارساله دارد، این آئین ارتباط تنگاتنگی با کشاورزی و زمان آبیاری مزارع این منطقه حاصلخیز دارد.

دریافت 19 MB

تصویربردار: هادی صفدری  / تدوینگر: مریم غلامی

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • ببینید | سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب
  • سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب + فیلم
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • ویدیو/ آیین بیل‌گردانی؛ سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند