Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اسفندیار رستم زاد روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های مختلف گروهی ایلام افزود: بر اساس شرایط موجود دانش آموزان تبعه کشور عراق تنها می توانند در مدارس این استان تحصیل کرده و امکان تحصیل سایر دانش آمزوان تبعه غیر از عراق در مدارس این استان فراهم نیست.

وی ادامه داد: تحصیل این افراد در مدارس دولتی بدون اخذ هرگونه وجه بوده و بصورت رایگان مثل سایر دانش آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** کاهش 20درصدی گرایش دانش آموزان ایلام به رشته تجربی

وی همچنین در خصوص توازن رشته تحصیلی در مدارس این استان گفت: در سال 92 در مجموع 61 درصد دانش آموزان متوسطه دوم این استان در رشته تحصیلی تجربی به تحصیل اشتغال داشتند که با فعالیت کمیته هدایت تحصیلی این میزان امسال به زیر 40 درصد کاهش یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش ایلام بیان کرد: با تاثیر فعالیت کمیته هدایت تحصیلی دانش آموزان درصد تحصیل دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش از 19درصد اکنون به 34 درصد افزایش یافته است.

وی با ذکر اینکه این درصد همچنان پایین است، گفت: نرخ تحصیل دانش آموزان در رشته های فنی و کار و دانش باید به 48 درصد افزایش یافته تا در آینده مشکلی برای اشتغالزایی کشور بوجود نیاید.

وی یکی از علت های اصلی بیکاری امروز جامعه را گرایش گسترده دانش آموزان در سال های گذشته به رشته تجربی عنوان کرد و افزود: عمده خانواده ها آینده درخشان فرزندان خود را در تحصیل این رشته و پزشک شدن می دیدند که با هدایت تحصیلی دانش آموزان این دیدگاه تا حد زیادی اصلاح شده ولی همچنان نیاز به فرهنگسازی دارد.

رستم زاد به شرکت کنندگان کنکور امسال اشاره کرد و گفت: از مجموع 12هزار و 500 داوطلب کنکور امسال تنها 18درصد دانش آموزان پایه دوازدهم سال تحصیلی گذشته بودند.

به گفته وی، میزان قبولی دانش آموزان پایه دوازدهم در کنکور امسال 2.3 درصد و میانگین نمره آنها هشت دهم درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

**استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس ایلام از اول مهرماه

وی به وضعیت سیستم گرمایشی مدارس این استان اشاره کرد و گفت: برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس این استان 300 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش ایلام اظهار کرد: با این اعتبار استاندارسازی سیستم گرمایشی مدارس این استان از اول مهرماه انجام و تمامی این فضاهای آموزشی به سیستم استاندارد مجهز خواهند شد.

** ایلام پرهزینه ترین آموزش و پرورش در کشور

وی به هزینه های این سازمان اشاره کرد و گفت: سرانه هزینه هر دانش آموز این استان در طول سال 52 میلیون ریال است در صورتیکه میانگین هزینه هر دانش آموز در کشور در طول سال تحصیلی 30 میلیون ریال است.

وی ادامه داد: با این احتساب آموزش و پرورش ایلام پرهزینه ترین آموزش و پرورش در کل کشور است که یکی از علت های اصلی آن وجود مدارس عشایری است که با تعداد پایین دانش آموز فعالیت دارند، از طرفی ایلام دارای کمترین درآمد بین ادارات آموزش و پرورش کشور است.

** مدارس خاص و هیات امنایی تنها حق دریافت شهریه از دانش آموزان را دارند

رستم زاد با اشاره به وجود سه نوع مدرسه در استان گفت: این فضاها شامل مدارس خاص(شاهد، تیزهوشان و نمونه)، هیات امنایی و دولتی بوده که تنها دو گروه اول و دوم می توانند بابت تحصیل دانش آموزان شهریه دریافت کنند.

به گفته وی، تحصیل دانش آموزان در مدارس دولتی بدون اخذ هرگونه وجهی بوده و درصورت دریافت مردم باید این تخلف را به آموزش و پرورش اطلاع دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش ایلام همچنین با اشاره به تهیه لباس فرم دانش آموزان گفت: لباس فرام دانش آموزان بی بضاعت بصورت رایگان در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.

7171/6034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان ایلام نشست خبری آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این تعداد به ۱۲ هزار و ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدامیر شوشتری درجمع خبرنگاران به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، ضمن تشکر از تلاش‌های معلمین و اهمیت به وضعیت معیشت و حقوق معلمین اظهار داشت: آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین دستگاه، با 100 هزار همکار فرهنگی و یک میلیون و 500 دانش آموز مشغول فعالیت است.

وی افزود: در آزمون‌های استخدامی مختلفی که برگزار شد برای سال تحصیلی آینده 10 هزار و 208 معلم جدید در استان خراسان رضوی جذب آموزش و پرورش می‌شوند. با استفاده از معلمان قراردادی نیز این تعداد به 12 هزار و 689 نفر افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 20 هزار نفر بازمانده از تحصیل در این استان طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش اعلام شده و این در حالی است که 5 هزار نفر از بازماندگان تحصیل برای سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار مجدد آورده شده‌اند.

شوشتری اضافه کرد: 90 درصد از دانش‌آموزان اتباع در خراسان رضوی افغانستانی هستند و اتباع عراق و سوریه در رتبه‌های بعدی قرار دارند، همچنین شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی 70 هزار نفر است و علاوه بر این 3 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۴۵ درصد دانش‌آموزان مازنی در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟