Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:37:22 GMT

معاملات بورس در نخستین هفته شهریورماه

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۶۰۷۸

معاملات بورس در نخستین هفته شهریورماه

در پنج روز معاملات هفته‌ای که گذشت شاخص بورس ١٢ هزار و ٥٤٧ واحد رشد داشت. شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (٣٠ مرداد ماه) با عدد ٢٦٦ هزار و ١٢٧ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (٦ شهریور ماه) به عدد ٢٧٨ هزار و ٦٧٤ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ٣٠٣ هزار و ٧٦٣ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ٣١٧ هزار و ٦٠٣ واحد رسید و افزایش ١٣ هزار و ٨٤٠ واحدی را رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ٧٢ هزار و ١٢٥ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ٧٦ هزار و ٩١٥ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ٤٨ هزار و ٣٣٩ واحد به عدد ٥١ هزار و ٤٨٧ واحد رسید.

ارزش بورس تهران در هفته جاری، ١٠ هزار و ٢٩٥ میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته سه درصد رشد را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده سه هزار و ٤٩ میلیارد بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته یک درصد رشد را کسب کرده است.

در هفته منتهی به ٦ شهریور ماه مواد دارویی، صنایع انبوه سازی، قند و شکر، سیمان، بیمه و بازنشسته، شیمیایی، فرآورده های نفتی، فلزات اساسی، چند رشاه ای صنعتی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، کانی های غیرفلزی بیشترین میزان بازدهی را به خود اختصاص دادند که طبق آمار ارائه شده در هفته‌ای که گذشت مواد دارویی و صنایع انبوه سازی با بیشترین میزان بازدهی همراه بودند. در هفته‌ای که گذشت گروه شیمیایی، فلزات اساسی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، دارویی‌ها، یرمایه گذاری ها، انبوه سازی املاک و مستغلات، سیمان-آهن- گچ و بیمه و بازنشستگی نسبت به دیگر صنایع بیشترین ارزش معاملات و بانک ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، شیمیایی‌ها، سرمایه گذاری ها، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، بیمه و بازنشستگی بیشترین میزان از حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاملات بورس بورس اوراق بهادار بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز یکشنبه (۹ اردیبهشت) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی قرار گرفت. فملی، فولاد و شپنا سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند فملی، فولاد و شپنا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش هزار و ۳۹۵ واحدی روی پله ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۸۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

افران، اهرم و فیروزا ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب،   فردا ۲ و شستا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اراد ۱۲۸۴، اوصتا ۴  و اعتماد  بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها کرمان، اوصتا ۴ و اونیکس ۲  بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس