Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:32:48 GMT

استقبال کشاورزان فسا از کشت دانه روغنی کلزا

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۶۵۴۸

استقبال کشاورزان فسا از کشت دانه روغنی کلزا

مسئول واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: عملکرد مناسب کلزا در سال های گذشته، رعایت صحیح تناوب زراعی با کشت گندم و جو، تقویت خاک ، کاهش آفات و بیماری هاوعلف های هرز و همچنین بالا بودن قیمت نرخ تضمینی کلزا نسبت به گندم از جمله دلایل استقبال کشاورزان برای کشت کلزا در شهرستان فساست. 
محمد غلامی ژنجشنبه در مصاحبه با ایرنا بیان کرد: سطح ابلاغ شده استان برای شهرستان فسا در سال زراعی گذشته ۱۷۰۰ هکتار بود که ۱۸۸۰هکتار به کشت این محصول اختصاص یافت و در سال زراعی جاری  سطح ابلاغی اعلام شده ۱۷۸۰ هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت:بهترین زمان کاشت کلزا در زمین های کشاورزی شهرستان فسا در صورت مساعد بودن شرایط جوی از نیمه مهر ماه تا پایان آبان است.
غلامی گفت: رقم هایولا ۵۰ در این شهرستان موفق بوده و در سطح گسترده ای کشت می شود و رایزنی های لازم با دستگاه های مرتبط برای حمل بذر و کود موردنیاز کشت کلزا انجام شده تا مشکلی از بابت تامین بذر وجود نداشته باشد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. 
۹۶۵۳ /۱۸۷۶ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی شیراز کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۶۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

سرهنگ مسلم مویدی گفت: بر اساس تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به تعداد ۴ مورد به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی و تعداد ۷مورد حکم ماده ۳ به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی با حضور پرسنل یگان حفاظت امور اراضی، مدیر جهاد کشاورزی، نماینده دادستان، نیروی انتظامی و سایر عوامل مرتبط در شهرستان دورود به حالت اولیه بازگشت.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی در مورد قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برای افزایش سطح آگاهی عمومی مردم از مهمترین اقدامات و اولویت‌های این یگان است.

سرهنگ مسلم مویدی در پایان ضمن تشکر از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دورود افزود: با توجه به اینکه طبق قانون تشخیص تغییر کاربری به عهده کمیسیون تبصره یک ماده یک هست مردم عزیز فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورند و قبل از هرگونه معامله حتماً از مدیریت امور اراضی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها استعلامات لازم را به عمل آورند و در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان