Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@07:34:16 GMT

طلاق عاطفی چیست؟

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۳۰۷۳

آفتاب‌‌نیوز :

در طلاق عاطفی زن و شوهر عواطف خود را از یکدیگر دریغ می کنند و روی از هم برمی تابند چراکه اعتمادشان به یکدیگر و جذابیت‌شان برای هم کاهش یافته است‌.

امام جعفرصادق (ع)درخصوص طلاق می فرماید: هیچ حلالی در نزد خدا منفورتر از طلاق نیست و نیز می فرماید: خداوند خانه ای که در آن مراسم عروسی باشد را دوست می دارد و خانه ای را که در آن طلاق باشد دشمن می دارد و هیچ چیزی در پیشگاه خداوند"منفورتر از طلاق نیست‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلاق عاطفی را اولین مرحله در فرآیند طلاق و بیانگر رابطه زناشویی رو به زوالی می توان دانست که احساس بیگانگی جایگزین آن می شود .

طلاق عاطفی می تواند طیف وسیعی از قهرهای ساده تا بگو مگوهای جدی و در گیری های فیزیکی و خشونت را در برگیرد، این نوع طلاق که با مفهوم دل زدگی زناشویی هم پوشانی زیادی دارد و صفتی است که در آن احساسات منفی، خشم، ناامیدی، زیان، رنجش، تنفر و دشمنی جایگزین احساسات مثبت عشق و علاقه ی متقابل در روابط زوجین می شود.

‌مراقب طلاق عاطفی باشید!

این وضعیت در طول زمان اتفاق می افتد و شدت آن می تواند از زوجی به زوج دیگرمتفاوت باشد، در طلاق عاطفی، زندگی زناشویی در زیر یک سقف ادامه خواهد یافت اما روابط عاطفی زوجین از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست. این وضعیت می تواند تا آخرعمر زوجین ادامه یابد و یا در مرحله‌ای به طلاق قانونی ختم شود.

در طلاق عاطفی آسیب های وارده به فرزندان بسته به شرایط سنی و شخصیتی شان متفاوت است. مثلا اختلافات والدین و بی اعتنایی آنان به یکدیگر معمولا در کودکان کم سن و سال سبب می شود تا عادات غذایی آنها تغییر یابد و دچار کم اشتهایی شوند.

در فرزندان بزرگتراختلاف ها ممکن است آنان را به احساس گناه دچا رکند و آنان فکر کنند سبب این مشکلات آنها هستند، در نتیجه خشم و رنجش خود از این موضوع را بر روی خواهر و برادر و هم سن و سالان خودتخلیه کنند.

فضای مجازی و استفاده نادرست از این حوزه هم می تواند عامل و تشدید کننده طلاق عاطفی شود، پیامدهای نامطلوب طلاق عاطفی موجب می شود هر یک از زوجین تلاش کنند با برقراری رابطه‌ای جدید در فضای مجازی هیجانات و احساسات خود را بروز دهد.

این روابط می تواند با حضور در گروه های مختلف تلگرامی واتساپ و اینستاگرام صورت پذیرد و به عنوان روشی در دسترس و بدون محدودیت کمبودهای عاطفی و خلا ناشی از خالی بودن لذت و هیجان را در زندگی مشترک شان پرکند، که حتی می تواند در ادامه زمینه ساز روابط فرازناشویی و خیانت هم شود .

راهکارهای پیشنهادی که می تواند نشاط و هیجان را به فضای سرد و بی روح زوجین مبتلا به طلاق عاطفی تزریق کند کم نیستند و بسته به اراده زوجین و میزان بروز خلاقیت آنان در اجرای این ساز و کارها دارد.

برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) اختصاص دادن زمان مشخصی برای باهم بودن، پیاده روی دونفره، همراه شدن بابچه ها برای رفتن به پارک

۲) غافلگیر کردن: برگزاری جشن های کوچک برای موفقیت ها "جشن تولد" هدیه گرفتن بی‌مناسبت

۳) برنامه ریزی برای فعالیت های مشترک لذت بخش: طبیعت گردی آخرهفته، بازدید از نمایشگاه‌های هنری

۴) افزایش تعاملات اجتماعی:حضور در روابط اجتماعی سازنده و گروه ها ونهادهای کوچک اجتماعی

این فعالیت ها می تواندخون تازه ای در رگ های زندگی سرد و یخ زده زوجین مبتلا به طلاق عاطفی به جریان اندازد.

تنظیم و تنظیم از: علی اکبرصالحی، کارشناس روانشناسی و مددکاراجتماعی کلانتری 12 رامسر

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: طلاق عاطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۳۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) درخشش خیره کننده مهدی قایدی در امارات؛ بی‌توجهی آقای فوتبالیست به مهریه میلیاردی

مهدی قایدی این فصل در ۲۱ بازی ۹ گل زده و ۵ پاس گل داده تا جزو ۵ بازیکن برتر فصل امارات شناخته شود. درخشش مهدی قائدی در امارات در حالی رخ داده است، که در روز‌های اخیر برخی رسانه‌ها با اشاره به طلاق این بازیکن از همسرش نوشتند: «پس از طلاق و جدایی، همسر این بازیکن تمامی اموال و دارایی او را که به نام خودش بوده، ضبط کرده و حاضر به پس دادن نیست.

 این در حالی است که قیمت آپارتمان شمال شهر تهران، ویلای شمال و ماشین خارجی ستاره لژیونر چند برابر مهریه همسرش است، اما همسر این بازیکن این اموال را گرفته و مهریه هم می‌خواهد.»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 منبع: مهر

tags # مهدی قایدی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • (ویدئو) درخشش خیره کننده مهدی قایدی در امارات؛ بی‌توجهی آقای فوتبالیست به مهریه میلیاردی
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • روایت خزعلی از جنبش تعهد به خانواده
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر