Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی صادقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمایت از اجرای طرح مثلث اقتصادی توسط استانداری خراسان رضوی با رعایت قوانین و مقررات می تواند باعث شتاب مثبت در روند تحولات اقتصادی استان و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی همچون بیکاری و اعتیاد شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر شاهد تمرکز بخش اعظمی از سرمایه گذاری ها صرفاً در سطح شهر مشهد هستیم و این در حالی است که اگر بخشی از این سرمایه گذاری ها در شهرهای اطراف مشهد صورت بگیرد علاوه بر روند تولید و ایجاد اشتغال در شهرهای استان، می توان امیدوار به کنترل وضعیت حاشیه شهر مشهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادستان عمونی و انقلاب مشهد با بیان اینکه ماهیت شهر مشهد حول محور حرم مطهر رضوی است افزود:  حدود ۵۰ درصد از هتل های کشور در مشهد است و از سویی بسیاری از واحدهای مجتمع های تجاری، بدون بهره برداری مانده است و  این در حالی است که از ظرفیت های سایر شهرستان های استان تاکنون غافل شده ایم.
صادقی افزود: به عنوان نمونه  شهر کلات دارای جاذبه های بسیار زیاد طبیعی و گردشگری است اما مراکز اقامتی مانند هتل و مراکز تجاری و گردشگری ندارد یا این که شاهد فروش فله ای محصولاتی مانند خشکبار و زعفران و گیاهان دارویی در مراکز تجاری شهر مشهد به عنوان سوغات هستیم در حالی که می توانیم با ایجاد ده ها کارگاه کوچک فرآوری و بسته بندی این محصولات در این شهرستان ها، علاوه بر ایجاد تولید و اشتغال از تمرکز واحدهای تولیدی و صنعتی در مشهد جلوگیری کنیم و بخش زیادی از سبد سوغات زائران و درآمدهای حاصل از آن نصیب مردم همه استان شود.
وی ادامه داد: معادن سنگان خواف یکی از بخش های مهم اقتصاد کشور و خراسان رضوی می تواند باشد اما ظرفیت آن را فقط در خام فروشی می بینیم در حالی که می توانیم صنایع مرتبط با آن را در سایر شهرستان ها از جمله در سبزوار و یا نیشابور ایجاد کنیم و  اگر توجه ویژه به ظرفیت هر شهرستان شود به طور قطع شاهد کاهش حاشیه نشینی در شهر مشهد خواهیم بود و چه بسا که بسیاری از جوانان مشهدی نیز برای کار به این شهرستان ها بروند.  

مسئولان شهری در دستورات منافع عمومی را در نظر گیرند

دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت:مسئولان امور و خدمات شهری می بایست مراقب باشند تا در صدور دستورات مربوط به حوزه کاری خود حتما منافع عموم مردم را لحاظ کنند.

صادقی تاکید کرد: مسئولان امور و خدمات شهری همچنین در خصوص جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح ها شتابزده عمل نکنند زیرا قبول هر امری، برای جذب سرمایه گذار اشتباه است.
وی به ساخت مجتمع تجاری و هتل در پارک طرق مشهد اشاره و بیان کرد: آیا زمانی که اجازه ساخت مجتمع تجاری و هتل به سرمایه گذار در تنها پارک جنگلی شهر مشهد داده شد توجه به منافع مردم مدنظر قرار گرفت؟ یا برخی مسئولان شهری و استانی آن قدر شتابزده عمل کردند که حتی پیگیر آنچه که خود مصوب کرده بودند هم نشدند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت:دستگاه قضایی همچنان پیگیر این موضوع است و امیدواریم مسئولان اجرایی به آنچه که به دادستانی در این خصوص وعده داده بودند عمل کنند تا حقوق مردم  استیفا شود.

صادقی ادامه داد: اخیرا مسئولان امور شهری در حال واگذاری بوستان های مشهد به سرمایه گذاران هستند که یکی از این موارد واگذاری "بوستان خورشید" به مدت ۲۸ سال است و  به نظر می رسد قصد واگذاری سایر بوستان های کلانشهر مشهد نیز وجود دارد و بنا بر اعلام مسئولان شهرداری مشهد شماری از بوستان ها نیز به موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی واگذار شده است و البته دادستانی بلافاصله اقدامات لازم پیشگیرانه را در این خصوص در دستور کار قرار داده است.

وی تاکید کرد: این بوستان ها، سرمایه ملی است و از پول بیت المال ساخته شده است و هیچ کس حق ندارد حتی یک سانتیمتر آن را به غیر بفروشد، اجاره دهد یا واگذار کند به نحوی که عموم مردم نتوانند از آن استفاده کنند.

او اضافه کرد: باید سرمایه گذاران را با ایجاد مشوق هایی جهت سرمایه گذاری در سایر شهرهای استان ترغیب کرد تا علاوه بر جلوگیری از حاشیه نشینی در شهر مشهد، شاهد رونق تولید و اشتغال در سایر شهرها نیز باشیم.  
دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: دستگاه قضایی طی چند سال اخیر با برگزاری صدها جلسه و بازدیدهای مکرر مقامات قضایی استان از واحد های تولیدی، از تعطیلی بخش زیادی از واحدهای تولیدی و صنعتی جلوگیری کرده و  تشکیل کمیسیون پنج نفره حمایت قضایی از سرمایه گذاری مشروع در دادگستری استان توفیقات زیادی را به دنبال داشته است. 

سرنوشت باغ وحش مشهد
صادقی در خصوص سرنوشت باغ وحش مشهد نیز گفت : مسئولان محیط زیست استان اعلام کرده اند که باغ وحش مشهد، استانداردهای لازم را ندارد و حتی درخواست تعطیلی آن را نیز داده اندکه ما مخالف تعطیلی این مرکز هستیم و اعتقاد داریم با نظارت های مستمر توسط دستگاه های مسئول، این مشکلات قابل حل خواهد بود چرا که تعطیلی این محل و انتقال حیوانات آن به تهران به معنی از بین رفتن یکی از مراکز اشتغال و جذب مسافر و گردشگر است.
وی افزود: در عین حال سازمان محیط زیست و مسئولان استانی می توانند نسبت به جذب سرمایه گذار به منظور ایجاد باغ وحش جدید در یکی از شهرهای خراسان رضوی اقدام کنند تا اگر بنا به تعطیلی باغ وحش مشهد شد این حیوانات به جای انتقال به تهران به باغ وحش جدیدی در یکی از شهرهای دیگر  خراسان رضوی منتقل شوند و  ظرفیت اشتغال، جذب مسافر و گردشگر در استان حفظ شود.

۷۵۰۵/۱۸۵۸/۱۹۲۲
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۳۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی گزارش سرقت‌های سریالی وسایل خانه در محدوده شهرک سیدی، ماموران پلیس آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.   سردار احمد نگهبان افزود: در بررسی یکی از سرقت‌ها در خیابان شهید نقیبی فر، مشخص شد سارقان در نبود صاحبخانه، همه وسایل و حتی تأسیسات خانه را به ارزش سه میلیارد ریال سرقت کرده اند.   این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی مشهد با بررسی دقیق صحنه جرم و با توجه به سرنخ‌های به جامانده، سرانجام یکی از متهمان را شناسایی کردند و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.   وی اظهار داشت: ماموران انتظامی پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضائی، متهم را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش، تعداد زیادی از اموال مال باخته‌ها را کشف کردند.   سردار نگهبان افزود: متهم که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۲۶ فقره سرقت وسایل خانه در محدوده شهرک سیدی با همدستی یکی از دوستانش و فروش اموال مسروقه به دو مالخر، اعتراف کرد.   وی گفت: در ادامه این عملیات با دستگیری همدست متهم و دو مالخر، تعداد زیادی اموال مسروقه شامل پنج عدد شیرآلات اهرمی، بیش از ۵۰ عدد کلید و پریز، دو عدد ساعت مچی، پنج عدد ادکلن، چهار کیسه برنج، بیش از ۵۰ قلم ظروف آشپزخانه، دستگاه سرخ کن، توستر، چرخ گوشت و آبمیوه گیری کشف کردند و به مال باخته‌ها تحویل دادند.   جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است