Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-27@21:37:32 GMT

ریزش مو نشانه کدام بیماری است؟ + راه‌های درمان

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۰۴۶۶

ریزش مو نشانه کدام بیماری است؟ + راه‌های درمان

یک متخصص پوست و مو گفت: اگر ریزش مو به علت بیماری‌های خاصی اتفاق افتاده باشد تا حدودی می‌توان آن را درمان کرد.

به گزارش شریان نیوز، درباره علل ریزش مو  اظهار کرد: این نوع عارضه معمولا افراد  را تا قبل از سی سالگی درگیر خود می‌کند. البته ریزش مو و یا طاسی در سنین نوجوانی بیشتر اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: ریزش مو را با چند نسخه ارزان خانگی درمان کنید+ فرمول زیبایی و درخشش مو

این متخصص پوست و مو بیان کرد: یکی از علل اصلی این نوع بیماری، اختلالاتی است که در غده تیروئید اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرکاری یا کم کاری تیروئید موجب ریزش مو می‌شود البته یک عامل دیگر این عارضه کاهش استروژن است که بسیاری از خانم‌ها در دوران یائسگی به آن دچار می‌شوند. 

او ادامه داد: این اختلال ریزش در آقایان هم ممکن است به دلیل وراثت و تغییرات هورمونی اتفاق بیفتد البته خانم‌ها هم بعد از بارداری یا قبل آن به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است دچار این عارضه شوند. 


این متخصص پوست و مو درباره علائم و نشانه‌های این نوع عارضه گفت: خیلی از دارو‌ها منجر به ریزش مو می‌شوند. استرس و اضطراب می‌تواند زمینه‌ای برای نشان دادن نشانه‌های این عارضه باشند. استفاده زیاد از سیگار به خصوص در آقایان باعث ریزش مو می‌شود.

او درباره  راه‌های درمان ریزش مو گفت: این عارضه اگر ارثی باشد نمی‌توان گفت قطعا درمان می‌شود، اما اگر به دلایل دیگری توسط بیماری‌های خاصی اتفاق افتاده باشد تا حدودی می‌توان  رفع کرد. فرد مبتلا بهتر است از مواد غذایی استفاده کند که حاوی آهن باشد مانند گوشت گوساله، ماهی، سبزیجات سبز، حبوبات و غلات؛ این غذا‌ها را به همراه غذا‌هایی که ویتامین C دارند، مصرف کنید تا آهن آن‌ها به خوبی جذب شود.

گستری در پایان تاکید کرد: خانم‌ یا آقا فرقی ندارد، روزانه باید قرص آهن یا موادی که حاوی آهن باشد، مصرف شود. اگر قصد دارید از مکمل‌های آهن استفاده کنید حتما پیش از مصرف با پزشک خود هماهنگ کنید. از وسایلی که باعث افزایش حرارت مو‌ها می‌شوند، استفاده نکنید. سشوار را روی باد سرد تنظیم کنید و تا حد امکان از اتوی مو دوری کنید. مو‌ها را تا دو یا سه درجه روشن‌تر از رنگ نرمال خود رنگ نکنید. زیرا برای روشن کردن مو‌ها مواد شیمیایی زیادی مصرف می‌شود که می‌تواند آسیب بیشتری به مو وارد کند.

منبع: شریان

کلیدواژه: سقوط هواپیمای تهران یاسوج ایالات متحده آمریکا مجلس شورای اسلامی سوریه یاسوج بوشهر ایران کرمانشاه سقوط هواپیما روسیه عراق گرگان بارش برف تیم فوتبال استقلال تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۰۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار

به گزارش  ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ضاربان افزود: آب لوله کشی‌ها سالم است اگر بعضی جاها­ نشتی داشته باشد کلر توزیع می‌کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت:­ برای­ ­کنترل مالاریا، هم بیماریابی داشتیم هم برای این که این آب‌ها باید خشکانده شود و از تکثیر پشه آنوفل جلوگیری شود و در کنار آن بحث مراقبت از خود بیماری است که لام می‌گیریم یعنی کسی که مشکوک به بیماری باشد لام گرفته می‌شود و درمان می‌شود که احیانا اگر درمان نشود مورد گزش قرار می‌گیرد و دچار آسیب می‌شود. ­ضاربان ادامه داد:­بحث دوم توزیع کلر یک درصد­­است که توصیه کردیم در وهله اول­ ­آب معدنی توزیع­ شود و در کنار آن کلر یک درصد توزیع­ شود تا آب آلوده منجر به ابتلای افراد به بیماری وبا نشوند. وی گفت:­ سمپاشی هم انجام می‌شود تا پشه تکثیر نشود و محلول ریخته می‌شود. ضاربان اظهار کرد­مراقبت از مادران باردار هم از مهمترین ماموریت‌های ما است. وی افزود:­برای خشکاندن آب­ ­از همه نهاد‌ها و ارگان‌های ذی ربط و تاثیرگذار­ از جمله آتش نشانی، اداره آب و فاضلاب، فرمانداری و بخشداری و حتی نیرو‌های مردمی کمک خواهیم گرفت.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • پیرترین پدر و مادرها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟