Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@23:00:07 GMT

اوقاف لرستان در سامرا موکب اربعین برپا می‌کند

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۶۵۴۳

اوقاف لرستان در سامرا موکب اربعین برپا می‌کند

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، امروز شنبه، نهم شهریور در کارگاه آموزشی و توجیهی هیئت‌امنا، خُدام ثابت و افتخاری امام‌زادگان لرستان که در آستانه ماه محرم در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم‌آباد برگزار شد با اشاره به این‌که در امام‌زادگان باید هیئت‌امنا محور باشند، اظهارکرد: تعیین هیئت‌امنا با اوقاف و امور خیریه است به‌طوری‌که افرادی‌که امین و خوش سلیقه هستند به‌عنوان هیئت‌امنا معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این‌که هیئت‌امنای امام‌زادگان بازوی ادارات اوقاف هستند، خاطرنشان کرد: در هر امام‌زاده که هیئت‌امنای قوی وجود دارد روز به روز بر رونق آن امام‌زاده افزوده شده است‌.
طباطبایی با ذکر این مطلب که درآمد اکثر امام‌زادگان کفاف حقوق خادم را نمی‌دهد، ادامه داد: هیئت‌امنا قرار است بازوی اوقاف باشد و خادم توسط هیئت‌امنا مشخص می‌شود.
مدیرکل اوقاف لرستان با تاکید بر این‌که هیئت امنا نسبت به نظافت فضای امام‌زاده فضای بیرونی و دستشویی‌ها توجه کنند، گفت: مخصوصاً در محرم رفت و آمد به امام‌زادگان بیشتر است باید فضای بیرونی و داخلی بقاع متبرکه منظم و آماده زائران شود.
وی با ذکر این مطلب که در اربعین اوقاف و امور خیریه لرستان در سامرا موکب برپا خواهد کرد، افزود: سال گذشته موکب لرستان به‌صورت شراکتی با زنجان بود امام امسال موکب تماماَ توسط لرستان و به‌صورت مردمی اداره می‌شود لذا هیئت‌امنا برای برپایی موکب و جمع‌آوری ندورات کمک کنند و افرادی‌که مایلند در موکب حضور داشته باشند به ادارات اوقاف شهرستان‌ها مراجعه کنند.
طباطبایی با ذکر این مطلب که هیئت‌امنای امام‌زادگان از افراد خوش سلیقه به‌عنوان خادم استفاده کنند، خاطرنشان کرد: متولیان موقوفات نیز باید در درجه اول موقوفه را حفظ کرده و سپس آن‌را به درآمدزایی برسانند.


انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی حجت الاسلام طباطبایی اوقاف لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۶۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود

به گزارش همشهری آنلان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه شرب خمر از گناهان بزرگ بوده و باید از آن دوری کرد، اظهار داشت: این زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنید، و در این خصوص باید برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن عواقب دینی و شرعی شرب و خمر افزود: در جامعه اسلامی شراب خواری حرام بوده و فرمان خداوند بر این است که در خصوص این مجالس باید تذکر و جلوگیری شود.

حسینی با بیان اینکه کسانی که با خداوند مخالفت می‌کنند کیفری سخت در انتظار آن‌ها بوده و رعایت تقوی و دوری از گناه ضرورت دارد، ابراز کرد: وجود امام ضرورتی برای جامعه بوده و اگر امام نباشد نظام تکوین و تشریع از بین خواهد رفت و بدون شک بر زندگی اثر دارد.

وی خاطرنشان کرد: وجود امام برای نظام آفرینش حجت بوده و در کنار قران وجود امام برای هدایت و رفع مسائل لازم و ضروری است.

حسینی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق (ع)انقلاب بزرگی در مذهب ایجاد و اساتید زیادی برای ترویج دین تربیت کردند، با برشمردن خصوصیات امام ابراز داشت: خداست که تاج امامت را بر سر شخص می‌گذارد چرا که امام از خطاها مبرا و مافوق تصورات انسان‌ها است.

وی خصلت دیگر امامان را علم لدنی عنوان کرد و گفت: علم امام متصل به علم الهی است و همه عالم زیر نظر اوست و باید به حجت خداوند ایمان داشته باشیم.

حسینی با تبریک روز ماما و روز جهانی هلال احمر بیان کرد: امدادگران در لحظات سخت در کنار مردم هستند و از زحمات آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

کد خبر 849051 برچسب‌ها ائمه جمعه - امام جمعه خبر ویژه پزشکی

دیگر خبرها

  • برپایی ۵ موکب شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیاده‌راه بجنورد
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان