Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامی گفت: مراکز صنعتی و تولیدی مطمئن باشند، یکی از دانشگاه ها و دانشکده ها، مشکل شان که شاید به نظر آنها مهم وسخت است را حل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «منصور غلامی» در حاشیه پنجاه و دومین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور که امروز (شنبه ۹ شهریور) در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: وزارت علوم در ادامه تلاشی که برای ارتباط وسیع و گسترده با مراکز تولیدی، صنعتی و بخش های مختلف جامعه داشته و برای اینکه ظرفیت های دانشگاهی را به سمت حل مسائل و کمک به بهبود برنامه های مراکز سوق دهد، دانشگاه ها را به سمت طرح های مورد نیاز دستگاه های مختلف از جمله مراکز تولیدی و صنعتی تشویق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: خوشبختانه رویکرد و استقبال خوبی از بخش های صنعتی و تولیدی را شاهد بودیم که به دانشگاه ها مراجعه داشتند و این نشان می دهد، می شود امیدوار بود این ارتباطات با علاقه دوطرفه تقویت شود و برای روزها و سال های آینده منشا خیر و خدمات شود.

 

وی اعلام کرد: دانشگاه ها در دهه اخیر بیشتر برای اینکه دستاوردهای علمی را به فناوری، فناوری را به بحث اشتغال و کمک به تولید و رفع مشکلات کشور منتقل کند، رویکردی را در تأسیس و توسعه مراکز رشد دانشگاهی داشتند.

 

غلامی اضافه کرد:این مرکز رشد از شرکت های کوچک و صاحبان ایده های جدید حمایت می کند و امکانات و تسهیلات اولیه به آنها ارائه می دهد تا به سمت تشکیل گروه های کاری و یا شرکت های کوچک حرکت کنند.

 

وی تصریح کرد: همچنین ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که اینها دارند از شرکت های دانش بنیان حمایت می کنند و برخی از این شرکت ها که در پارک ها مستقر هستند، کارهای ارزشمندی را دارند و در داخل نیاز بسیاری از صنایع را تأمین می کنند و صادرات به خارج از کشور دارند و این ظرفیت هایی است که با حمایت از پارک ها و مراکز رشد توسعه می یابد.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: امیدواریم درروند پیشرفت این امور شاهد باشیم که مراکز صنعتی و تولیدی رویکرد و استقبال بیشتری به سمت دانشگاه داشته باشند و مطمئن باشند، یکی از دانشگاه ها و دانشکده ها، مشکل شان که شاید به نظر آنها مهم وسخت است را حل می کنند.

 

وی یادآور شد: بیش از ۵ هزار شرکت دانش بنیان داریم که ذیل اینها ۴۳ هزار شغل پایدار ایجاد شده است که اینها بر مبنای دانش و فناوری جدید کار می کنند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت شیراز خطبه نماز جمعه نماز جمعه شبستان یزد خبرگزاری شبستان پیرغلامان حسینی روز جهانی مسجد خطبه های نماز جمعه امام جمعه شیراز وزیر علوم صنایع دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۶۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا، ۴۰ درصد شرکت‌های حوزه صنایع خلاق را درارتباط با مقطع سنی کودک و نوجوان دانست و گفت: حوزه کودک و نوجوان حوزه عامی است؛ زیرا حوزه آموزش و یادگیری، حوزه اسباب بازی، پلتفرم‌ها، انمیشین و به طور کلی حدود ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند. 

وی با اشاره به ظرفیت خوب کشورمان در زمینه انیمیشن سازی افزود: در حوزه انمیشن سازی شرکت‌های خوبی داریم که محصولات آن را علاوه بر اینکه روی پرده‌ی سینما می‌رود؛ ظرفیت صادرات به کشور‌های دیگر را نیز دارد و برخی از این صادرت گرفته است. 

حسنلو ادامه داد: در حوزه اسباب بازی جریان تولیدی خوبی در کشور شکل گرفته است، اما به دلیل نقل و انتقالات مالی آمار شفافی در این زمینه وجود ندارد. انمیشن پسر دلفینی در بازار روسیه و ترکیه نزیک به ۲ میلیون دلار فروش داشته است که اینها اعداد قابل توجهی هستند. 

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به صادرات اسباب بازی افزود: در حوزه اسباب بازی ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار صادرات در سال انجام می‌گیرد که این عدد در اقتصاد اسباب بازی بسیار کم است ولی ظرفیت کشور بیشتر است. 

وی با اشاره به نقص در زیرساخت حوزه بازی‌های رایانه‌ای گفت: در حوزه گیم نیز صادرات خوبی داشتیم، اما مسئله اصلی این است که در حوزه صنایع خلاق هنوز زیر ساخت کافی برای جهش وجود ندارد. ما وقتی می‌توانیم از صادرات صحبت کنیم که زیر ساخت تولید در کشور به خوبی فراهم شده باشد و شرکت‌ها سرریز تولیدات را صادر کنند تا بتوانند در ادامه برای کشور ارز آوری داشته باشند. 

حسنلو در آخر صادرات را یکی از زنجیره‌های مهم صنایع خلاق دانست و گفت: در حوزه صنایع خلاق سرمایه گذاری جدی حاکمیتی نداشتیم، این مسیر در حال شکل گیری است. هدف جدی ما در این حوزه صادرات است، زیرا اقتضای صنایع خلق همین است و بدون صادرات زنجیره این صنعت کامل نمی‌شود؛ صادرات باید در اولویت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بروجرد آغاز به کار کرد + عکس و فیلم
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است
  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته