Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازنشستگان استان کردستان از بی‌توجهی مسئولان به مشکلات آنان گله‌مند و انتظار رسیدگی دارند. ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، به مناسبت گرامیداشت روز خانواده و تکریم از بازنشستگان پای درد و دل چند بازنشسته که سال‌های سال در حوزه‌های مختلف خدمت کرده‌اند، نشستیم که خواسته‌های مشترک آنان تکریم مقام آنها از سوی جامعه، حل مشکلات معیشتی، بیمه و غیره را عنوان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که پای سخنان و درددل‌های بازنشستگان می‌نشینی حرف‌های ناگفته فراوانی را می‌شنوی هر کدام از این عزیزان کوله‌باری از تجربه و خاطره به همراه دارند که اگر بخواهیم قصه هر کدام از آنها را به نگارش درآوریم خاطراتشان به چندین جلد کتاب هم می‌رسد.

گرچه هر ساله مسئولان استان به‌بهانه گرامیداشت روز خانواده و تکریم از بازنشستگان مراسمات و نشست‌های فرمالیته برگزار کرده اما باید یادآور شد که در این شرایط اقتصادی برگزاری صرف یک جلسه دردی از مشکلات این قشر زحمت‌کش دوا نمی‌کند.

افزایش وام ضروری بازنشستگان کشوری تاسقف 7 میلیون تومانکردستان|همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعمال شودنماینده ولی‌فقیه در کردستان: حرمت و شأن بازنشستگان حفظ شود

خبرنگار تسنیم در این گزارش پای درد و دل‌های برخی از بازنشستگان کردستانی نشسته که مشروح گفت‌وگو در ادامه از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

مسئولان کشوری حقوق بازنشستگان را افزایش دهند

عابد صلواتی یکی از بازنشستگان دانشگاه کردستان با ابراز گله‌مندی از وضعیت معیشت کنونی اظهار داشت: بازنشستگان در استان کردستان با مشکلات زیادی همچون حقوق پایین، عدم پرداخت هزینه بیمه درمان تکمیلی و بیکاری فرزندان مواجه‌اند.

وی افزود: اگر یکی از ما بازنشستگان بیماری داشته باشیم باید قید سلامتی خود را بزنیم، چراکه امروزه هزینه‌های سرسام‌آور درمان آنچنان بالاست که درآمدمان کفاف هزینه‌های پزشکی را نمی‌دهد و معمولاً بی‌خیال سلامتی خود می‌شویم.

این بازنشسته کردستانی به تنها خواسته خود اشاره و تصریح کرد: باید مسئولان کشوری و استانی میزان بیمه و حقوق بازنشستگان را افزایش دهند چراکه این تنها دل خوشی ماست.

خانه امید برای بازنشستگان کردستانی ساخته شود

رضایی یکی دیگر از بازنشستگان آموزش و پرورش استان کردستان، به ضرورت ساخت خانه امید برای بازنشستگان کردستانی اشاره کرد و افزود: کلنگ‌زنی خانه امید در شهرستان سقز و شهر سنندج به زمین زده شده اما امیدواریم این کلنگ در هوا نماند و در اسرع وقت به نتیجه و بهره‌برداری برسد.

وی به بیکاری فرزندان خود و همکارانش اشاره کرد و گفت: بازنشستگان کردستانی در دوران خدمتی خود با تلاش، از خود گذشتگی و امید فعالیت کرده و در دوران جنگ تحمیلی با جان و دل از آب و خاک کشور دفاع کردند و امروز نیازمند توجه مسئولان هستند.

هیچ‌گونه خدماتی برای بازنشستگان کردستانی در نظر گرفته نمی‌شود

منیره اعظمی‌فر یکی دیگر از بازنشستگان کردستانی به بیان درددل، مشکلات و انتظارات خود از مسئولان پرداخت و گفت: متأسفانه هیچ‌گونه خدماتی برای بازنشستگان کردستانی در نظر گرفته نمی‌شود در حالی‌که در استان‌های بزرگ کشور همیشه توجه و خدمات خاصی به بازنشستگان ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه ایجاد مکان‌های تفریحی، ورزشی و فرهنگی یکی از مهم‌ترین خواسته و نیازهای بازنشستگان استان کردستان است، افزود: انتظار داریم که مسئولان از تجارب بازنشستگان استفاده کرده و حداقل خدمات رفاهی و تفریحی برای ما در نظر بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: حرمت و شأن بازنشستگان حفظ شودکردستان|همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعمال شود"خانه‌های امید" برای ارتقای خدمت‌رسانی به بازنشستگان کردستانی راه‌اندازی می‌شود

این بازنشسته آموزش و پرورش استان کردستان گفت: انتظار داریم قانون بکارگیری فرزندان بازنشسته اجرایی شود یا امتیازهای برای فرزندانمان در نظر بگیرند که حداقل دغدغه بیکاری فرزندان ما تا حدودی کاهش بیابد.

مسئولان بازنشستگان را به فراموشی نسپارند

زند کریمی یکی دیگر از بازنشسته‌های استان کردستان به دغدغه‌های خود پرداخت و گفت: با رسیدن دوران بازنشستگی قطعاً فرزندانمان بزرگ، تعداد اعضای خانواده با آمدن عروس و داماد افزایش و از سویی دیگر مشکلات، درآمد و وضعیت اقتصادیمان بدتر می‌شود.

وی بیان کرد: کاهش تحرک به دلیل فراهم نبودن اماکن ورزشی اختصاصی، افسردگی و دور بودن از اجتماع را در میان بازنشستگان بیشتر کرده است و با گوشه‌گیری و خانه‌نشینی سلامت این قشر مورد تهدید قرار گرفته است.

کریمی تاکید کرد: از مسئولان انتظار داریم تنها به چشم یک بازنشسته به ما نگاه نکنند و ما را به فراموشی نسپارند.

همیشه شرمنده فرزندانمان هستیم

محمود شهریاری بازنشسته سازمان بهزیستی استان کردستان نیز به مشکلات خود پرداخت و گفت: بازنشستگان امروزه در برابر فرزندان خود شرمنده هستند چراکه در تامین کمک هزینه ازدواج، جهیزیه، مسکن و نیازهای‌های اولیه فرزندان خود مانده‌اند، حتی سرمایه‌ای برای ایجاد یک شغل مناسب برای بچه‌های خود ندارند.

وی با بیان اینکه اکثر بازنشستگان چند فرزند فارغ‌التحصیل بیکار دارند، افزود: روحیه اکثر بازنشستگان استان کردستان به‌دلیل شرایط اقتصادی نامناسب، تورم، بیکاری، طلاق و نبود شغل برای فرزندانمان داغان و واقعاً شرایط بسیار سخت و غیرقابل تحمل است.

شهریاری خواستار شد: انتظار داریم متولیان امر، حداقل سالی یکی دوبار شرایط مسافرت و برنامه‌های تفریحی و اردوهای گروهی را برای ما و خانواده‌هایمان فراهم کنند.

مسئولان برای جوانان بیکار فارغ‌التحصیل چاره‌ای بیندیشند

آرام محمودی یکی از فرزندان بازنشسته استان کردستان نیز با ذکر اینکه تمام دغدغه والدین ایجاد رفاه و آرامش فرزندانشان است، به خبرنگار تسنیم گفت: انتظار داریم مسئولان برای جوانان بیکار فارغ‌التحصیل چاره‌ای بیندیشند؛ تا کی بیکاری؛ تا کی سرگردان و علاف خیابان‌ها باشیم.

وی گفت: پدر و مادرم تا این لحظه برای ما هیچ کوتاهی نکرده‌اند اما خودمان شرمنده‌ایم.

این جوان بیکار کردستانی خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز بسیاری از بازنشستگان پاداش و سنوات بازنشستگی را نگرفته‌اند و علی‌رغم پیگیری‌های زیاد، تاکنون به حق خود نرسیده‌اند.

وعده تکراری مسئولان؛ خانه امید بازنشستگان ظرف یک‌سال آینده تحویل داده می‌شود

محمد احمدی، مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان نیز با اشاره به دغدغه‌های به‌حق بازنشستگان گفت: امیدواریم با برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار، ظرف حداکثر یک سال آینده بتوانیم خانه امید در سنندج را تحویل این عزیزان دهیم.

وی با ابراز گله‌مندی از عدم حضور مسئولان در مراسم تکریم بازنشستگان افزود: متأسفانه مسئولان برای برگزاری مراسم و تجلیل از این قشر زحمت‌کش همکاری نکردند.

به گزارش تسنیم؛ امید است مسئولان و دست‌اندرکاران توجه ویژه‌ای به مسائل و دغدغه‌های بازنشستگان داشته باشند و راهکار اساسی برای حفظ کرامت و بهره‌گیری شایسته از سرمایه‌های دیروز برای نسل‌های امروز و فردا داشته باشند.

انتهای پیام/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۹۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جمعی از اولیای دانش آموزان مناطق منفصل شهری سنندج از حمایت و پشتیبانی مدیریت شعب بانک مهر ایران در کردستان تجلیل کردند.

کورش پیرویسی رئیس انجمن اولیا و مربیان مدارس حسن آباد سنندج با قدردانی از تلاش‌های حسام الدین اسعدی مدیریت شعب بانک مهر ایران در استان کردستان عنوان کرد:کار نیکو و انفاق و کمک به فقرا و نیازمندان و خیراندیشی موهبتی است که خداوند بزرگ نصیب هر کسی نخواهد کرد. آنان که باروح بلند و مناعت طبع و با دستانی گشاده و بخشنده همنوعان خود را چون خود دوست داشته و یاری می‌رساند در پیشگاه حق تعالی عزیز و گرامی‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته مدارس ناحیه منفصل شهری حسن آباد با مشکلات و کمبودهای متعددی مواجه بود و جناب آقای اسعدی توانست با کمک‌های خود سبب رفع بخشی از مشکلات دانش آموزان و مدارس شد.پیرویسی افزود: ما اولیاء و دانش آموزان مدرسه راهنمایی دخترانه معراج حسن آباد، بر خود لازم دانسته مراتب تقدیر و تشکر خود را نسبت به این اقدام خداپسندانه و بزرگ منشی اعلام داریم.

وی عنوان کرد: دانش آموزان مناطق کم برخوردار با کمبودها و مشکلات متعددی مواجهند بنابراین ضروری است سایر خیرین و مدیران برای رفع مشکلاتشان تلاش کنند.در ادامه حسام الدین اسعدی، مدیریت شعب بانک مهر ایران در استان کردستان عنوان کرد: براساس رسالت ذاتی و انسانی، کمک به همنوعان و تلاش برای رفع نیازهای جامعه وظیفه ماست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یک بانک خیراندیش است، اظهار کرد: چشم اندازو هدف این بانک کمک به رفع نیاز، نیازمندان و اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه است.وی همچنین تصریح کرد: بانک مهر ایران با ارائه خدمات مناسب و در خور شأن مشتریان توانسته است بیشترین مشتریان را در استان کردستان به خود اختصاص داده است.

مدیریت شعب بانک مهر ایران در استان کردستان افزود: در دوره شیوع ویروس منحوس کرونا این بانک در سطح استان حضوری فعال داشته است و با اهدای دستگاه ضد عفونی کننده یو وی به دانشگاه علوم پزشکی و خرید یخچال و دستگاه مخصوص نوزادان و اهدا آن به شیرخوارگاه مریم به مسئولیت‌های اجتماعی ایفای نقش نموده است.

اسعدی تصریح کرد: امروز خرسندیم که مجموعه پرسنل بانک قرض الحسنه مهر ایران در کردستان با اقدامات خود توانسته در رفع محرومیت و کاهش آلام هموطنان نقش آفرینی کنند و امیدواریم که همه مشکلات این عزیزان رفع شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900626

دیگر خبرها

  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود