Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین افشاری با تأکید بر تقدیر از شهروندان عامل به وظایف شهروندی توضیح داد: هیات داوران جشنواره با شاخص‌هایی که داشتند به خوبی شهروندان برگزیده را شناسایی کردند.  رئیس شورای اسلامی شهر همدان و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره شهروندان برگزیده نیز بیان کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری با نگاه به ترویج فرهنگ شهروندی، افزایش احساس تعلق خاطر به شهر و رشد سرمایه‌های اجتماعی در میان مردم، انتخاب شهروند برگزیده را در دستور کار قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کامران گردان افزود: برگزاری این جشنواره یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های هدفمند دور پنجم شورای شهر همدان با هدف جذب مشارکت مردمی است.

وی با بیان این‌که بدون مشارکت شهروندان پیشبرد امور شهر، توسعه پایدار و توزیع متوازن امکانات شهری میسر نیست، گفت: این جشنواره از سیاست‌گذاری‌های چهارساله شورای پنجم بر مبنای برگزاری سالانه آن است تا این مهم به عنوان یک رویداد فرهنگی ـ اجتماعی در کشور الگو شود و در نهایت همدان به شهری تبدیل شود که همه مردم حس تعلق خاطر واقعی‌تر به شهر خودشان داشته باشند. هیات داوران دومین دوره جشنواره شهروندان برگزیده نیز در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: زندگی و حضور در شهرها ویژگی‌های خاص خود را می‌طلبد و تعامل بین انسان‌ها در رفتار و اخلاق‌مداری، کمک و تعاون به یکدیگر و همراهی با مدیریت شهر لازمه این حضور است.

در این بیانیه آمده است: شهروندان برگزیده در شهرها سرمایه‌های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی محسوب می‌شوند و حضور شهروندان برگزیده مایه فخر و مباهات است و دیگران نیز باید به این حضور مفتخر باشند.  در مجموع هزار نفر در این دور از جشنواره ثبت‌نام کردند یا معرفی شدند که در این میان ۱۶۰ نفر برای تشکیل پرونده مراجعه کردند.

هیات داوران از این تعداد ۱۸ نفر را در بخش‌های شهروندان فعال و برگزیده، شهروند فداکار، شهروندان همکار با مناطق شهرداری به منظور تحقق اهداف مدیریت مطلوب شهری، شهروند افتخاری و خیر بزرگوار موثر در ارتقای اشتغال و همچنین توسعه آموزش‌ و پرورش، شهروندان کارآفرین درحوزه گردشگری، توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر در شهر به منظور ارتقای مدیریت مطلوب شهر، موسسه مردم‌نهاد موثر در تکریم ارزش‌های انسانی و کمک به معلولان، شهروند موثر در ارتقای نشاط اجتماعی، خانواده صبور و ایثارگر شهید و ایثارگر و جانباز سال‌های دفاع مقدس معرفی کرد.  در پایان مراسم از تمبر دومین جشنواره شهروند برگزیده همدان رونمایی شد.

کد خبر 453408 برچسب‌ها استان همدان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۱۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۰ عنوان برنامه، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین استان همدان با بیان اینکه همزمان با سالروز شهادت مرتضی مطهری ۸ تا ۱۴ اردیبهشت به نام هفته عقیدتی و سیاسی نامگذاری شده است بیان کرد: به این مناسبت ۳۰ عنوان برنامه عقیدتی در سطح استان همدان اجرا می‌شود.

سرهنگ همدانی افزود: برگزاری جشنواره‌های شهرستانی و استانی، نشست‌های عقیدتی با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی و معرفی یگ الگو نمونه اخلاق از جمله این برنامه هاست.

او همچنین گفت: معرفی آثار به جای مانده از شهید مطهری نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد تا دانش آموزان، بسیجیان و معلمان بیشتر با این شخصیت برجسته آشنا شوند.

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • اجرای ۳۰ عنوان برنامه، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان همدان
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • آبگرفتگی معابر داودآباد برای شهروندان اراکی دردسرساز شد