Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-28@23:23:47 GMT

اعدام، برای مردی که رئیس اداره برق را آتش زد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۵۵۹۳

مرد آتش‌افروز که در اقدامی جنون‌آمیز با ریختن بنزین روی مدیر اداره برق ناحیه 2 مشهد باعث قتل وی شده بود از سوی دادگاه به قصاص محکوم شد.

مرد آتش‌افروز که در اقدامی جنون‌آمیز با ریختن بنزین روی مدیر اداره برق ناحیه 2 مشهد باعث قتل وی شده بود از سوی دادگاه به قصاص محکوم شد.

این حادثه روز 25 بهمن سال 96 در شهر مشهد رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مشترکان شرکت توزیع نیروی برق مشهد با در دست داشتن مقداری بنزین به ساختمان امور برق ناحیه 2 این شهرستان مراجعه و پس از مشاجره با رئیس اداره ناگهان بنزین را روی وی و چند نفر از همکارانش خالی کرد و کبریت کشید.

بر اثر این حادثه جعفر حقگو رستمی - مدیر اداره - و چند نفر از کارکنان دچار سوختگی شدند. پس از انتقال به بیمارستان امام رضا روند درمانی آغاز شد اما حدود دو هفته بعد مدیر اداره که دچار 40 درصد سوختگی شده بود بر اثر شدت سوختگی و مشکلات تنفسی جان باخت. بر حسب دادنامه صادره،

متهم بعد از دستگیری به ارتکاب جرم اعتراف داشته و درباره انگیزه خود از این اقدام گفت: «برق خانه مادربزرگم قطع شده بود، به شرکت برق مراجعه کردم تا علت را جویا شوم اما نه تنها پاسخ درستی به من ندادند بلکه از وصل کردن برق خانه وی هم خودداری کردند من هم عصبانی شدم و به پمپ بنزین رفتم و مقداری بنزین خریده و به اداره برق برگشتم و در پی آن اقدام به آتش زدن مدیر اداره برق کردم.»

به‌گفته روابط عمومی شرکت برق، این مشترک از سال 93 مبلغ قبض برق خانه را پرداخت نکرده و حدود دو میلیون تومان به شرکت برق مشهد بدهکار بود.

در این حادثه علاوه بر مرگ مدیر اداره برق، بر اثر سرایت آتش به چند نفر از همکاران وی، متهم بابت اتهام ارتکاب قتل عمدی مرحوم جعفر حقگو رستمی به قصاص نفس، بابت اتهام آتش زدن عمدی ساختمان شرکت برق به تحمل 5 سال حبس تعزیری، پرداخت دیه تمامی مصدومین حاضر در صحنه و به‌دلیل آتش زدن عمدی و ورود خسارت به اداره برق به پرداخت خسارت به میزان 40 میلیون تومان از سوی دادگاه محکوم شد

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Exi برچسب ها: اعدام ، قصاص ، آتش سوزی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اعدام قصاص آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است

خلیل منبتی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‎ درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی درحال ساخت است.

او افزود: علاوه بر این عملیات عمرانی سه هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز در سراسر استان در دستور کار قرار دارد که در تلاش هستیم تا با حداقل آورده، سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آنان فراهم آید.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: بنیاد مسکن در بحث کلانشهر مشهد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را در شهرستان‌های زیر ۵۰ هزار نفر، روستا‌ها و بخشداری‌ها در دست اجرا دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • ۶۲۷۱ داوطلب اسلامشهری در نوبت اول کنکور شرکت کردند
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است