Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@00:09:55 GMT

جانشین میلیاردی هابل مونتاژ می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۷۴۱۲

جانشین میلیاردی هابل مونتاژ می شود

ببه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  جانشین ۱۰ میلیارد دلاری تلسکوپ هابل ناسا سرانجام پس از بیش از یک دهه تاخیر مونتاژ می‌شود.

بیشتربخوانید: طرح ناسا برای انتقال نمونه‌های جمع آوری شده از مریخ به زمین

تلسکوپ فضایی هابل به اختصار تلسکوپی است که در سال ۱۹۹۰ توسط شاتل دیسکاوری در مدار گردش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندسان ناسا برای نخستین بار گرد هم آمده‌اند تا نسل بعدی تلسکوپ فضایی را مونتاژ کنند و برای اکتشافات فضایی از آن بهره ببرند.

گریگوری رابینسون، مدیر برنامه وب در ناسا گفت: «این یک زمان هیجان انگیز است که اکنون می‌بینیم تمام قسمت‌های وب بالاخره برای اولین بار در یک رصدخانه واحد جمع می‌شوند».

رابینسون تأکید کرده است: تیم مهندسی ناسا قدم بزرگی را به جلو برداشته‌اند و به زودی خواهیم توانست دیدگاه‌های باورنکردنی جدیدی از جهان شگفت انگیز خود ببینیم.

براساس بیانیه مطبوعاتی ناسا، این تلسکوپ با استفاده از نور مادون قرمز، کیهان را کشف خواهد کرد؛ تلسکوپ جدید قادر خواهد بود از عالم عمیق عکس‌های بسیار دقیقی بگیرد، چیزی که فقط تلسکوپ فضایی هابل قادر به دستیابی به آن بود.

تلسکوپ فضایی جیمز وب، جایگزینی برای تلسکوپ فضایی هابل نیست، بلکه یک به روز رسانی است. در حالی که هابل طول موج نوری و ماوراء بنفش را ضبط می‌کند، جیمز وب جهان را در مادون قرمز ضبط می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

جانشین ۱۰ میلیارد دلاری «هابل»

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حلقه‌های اطراف سحابی حلقه

سحابی حلقه (M57) پیچیده‌تر از آن است که در یک تلسکوپ کوچک به‌نظر می‌رسد. حلقه مرکزی که به‌راحتی قابل مشاهده است حدود یک سال نوری وسعت دارد.
این نوردهی بسیار عمیق که تلاش مشترکی از داده‌های سه تلسکوپ بزرگ و مختلف را ترکیب می‌کند، رشته‌های حلقه‌ای گاز درخشان را که بسیار دورتر از ستاره مرکز آن گسترش می‌یابد، بررسی می‌کند.

این تصویر ترکیبی شامل نور قرمز ساطع‌شده از هیدروژن و همچنین نور مرئی و مادون قرمز است.

سحابی حلقه یک سحابی سیاره‌ای دراز است؛ نوعی سحابی که زمانی ایجاد می‌شود که یک ستاره شبیه به خورشید تکامل می‌یابد تا جو بیرونی خود را منفجر کند و به یک ستاره کوتوله سفید تبدیل شود.

این سحابی در فاصله ۲۵۰۰ سال نوری به سمت صورت فلکی شلیاق قرار دارد.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • حلقه‌های اطراف سحابی حلقه
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری