Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:54:34 GMT

معرفی برترین‌های دومین چالش نوآوری تهران هوشمند

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۷۴۹۰

معرفی برترین‌های دومین چالش نوآوری تهران هوشمند

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در این مراسم از برگزیدگان دومین چالش نوآوری تهران هوشمند (هکاتون) با حضور محمد فرجود، مدیرعامل سازمان، محمدباقر اثنی عشری، رئیس نظام صنفی رایانه‌ای و تورج محمدی، معاون پژوهش و نوآوری دانشگاه علم و صنعت تجلیل شد.

 مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به سیاست‌های شهرداری تهران در تعامل با زیست‌بوم نوآوری کشور و خودداری از تصدی‌گری گفت: شهرداری تهران باید زمینه‌ساز توسعه سریع نوآوری در شهر باشد، ایجاد محل استقرار برای کسب و کارهای نوآور به صورت هدفمند و با یک سیستم واحد و پشتیبانی یکسان، ارائه داده‌ها در قالب API و ایجاد درگاه سرویس‌دهی داده‌ای و ارائه نیازهای شهری و باز کردن بازار شهر و شهرداری به روی کسب و کارهای نوین از جمله اقدمات شهرداری در دوره جدید بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرجود با اشاره به دستورالعمل‌های مختلف موجود با رویکرد کسب و کارهای نوین گفت: به زودی لایحه حمایت از نوآوری‌های شهری تصویب خواهد شد تا در قالب آن چارچوب‌های تعاملات شهرداری با زیست‌بوم نوآوری مشخص شود، این مسئله نه تنها برای رونق کسب و کارهای نوآور مفید است بلکه موجب حرکت شهرداری به سمت تحول درونی خواهد شد.

تورج محمدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت نیز در این رویداد، این دانشگاه را قطب علمی و توسعه‌ای مهمی در شرق تهران دانست و با تاکید بر گسترش روابط در حوزه هوشمندسازی شهری با سازمان فاوای شهرداری تهران گفت: یکی از اهداف دانشگاه علم و صنعت، توسعه نوآوری‌ها بیرون از این مرکز است، ما سابقه‌ای طولانی در فعالیت‌های حوزه هوشمندسازی داریم اما امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه، فعالیت‌های خود را در زمینه نوآوری‌های شهری گسترش دهیم.

در این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میان دو مجموعه به امضای مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و نماینده دانشگاه علم و صنعت رسید.

سه تیم استارتاپی "دی جی مپ"، "اسمارت فَمیلی" و "جی بی یار" به ترتیب مقام‌های اول تا سوم چالش نوآوری تهران هوشمند را که در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ برگزار شده بود، به دست آورده و تجلیل شدند.

در این چالش ۱۸ تیم نوآور به رقابت پرداخته بودند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان فاوا شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۷۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند

علی کریمی آنچه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نشست راهبردی شهر هوشمند با اشاره به اهمیت هوشمندسازی گفت: دنیا در حال حرکت به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود و ما به‌عنوان سازمان نظام مهندسی ضمن حمایت از این رویداد، باید در هوشمندسازی ساخت‌وساز شهری پیشرو باشیم و زمینه‌های پیاده‌سازی آن را برای سرمایه‌گذاران، مالکان و جامعه مهندسی فراهم کنیم.

رئیس  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: ما در حوزه نوآوری بیش از پیش به یک تحول نیازمند هستیم و برای ارتقای رتبه نوآوری، باید در حوزه‌های قوانین و مقررات، حمایت‌ها و تکمیل زنجیره‌های مختلف، تغییر بنیادی صورت بگیرد.

در  ادامه امیدرضا ریاحی عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه در حوزه هوشمندسازی باید تعامل میان نهادها، ارگان‌ها و تشکل‌ها شکل گیرد گفت: در  هوشمندسازی در بخش ساختمان  باید در مطالعات اولیه، محاسبات و نقشه‌ها لحاظ شود و برای این منظور باید از ظرفیت بزرگ جامعه مهندسی کشور استفاده حداکثری کرد.

وی افزود: پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند ایران هم‌زمان با پنجمین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری ۱۰ الی ۱۲ تیر ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی برگزار  می شود.

 ریاحی اظهار کرد: شهر هوشمند مکانی ممتاز برای توسعه پایدار اقتصادی-صنعتی بوده که در آن به مسائلی مانند مدیریت ترافیک، مصرف انرژی، کنترل آلودگی، به‌روزرسانی و بهینه‌سازی زیرساخت‌های شهری، بهبود کیفیت زندگی از طریق رویکرد نوآورانه و سیستماتیک، بر اساس ارتباط و تبادل اطلاعات با هدف بهینه‌سازی فرآیندهای مدیریت شهری پرداخته می‌شود.

در ادامه این جلسه،  غلامرضا رضاییان دبیر اجرایی پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند ایران اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌های شهری در نمایشگاه شهر هوشمند به‌صورت گسترده از کل کشور حضور دارند و به‌طورکلی تمرکز نمایشگاه امسال به سمت دانش‌بنیان‌ها است به‌طوری‌که با دادن تسهیلات مالی به‌صورت بلاعوض توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و تسهیلات تا سقف پنج میلیارد ریال از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به این شرکت‌ها اختصاص خواهد یافت.

رضاییان تصریح کرد: استارت‌آپ‌ها به‌صورت رایگان ثبت‌نام می‌شوند و به‌طورکلی ما باید به حضور استارت‌آپ‌ها اهمیت داده و با نمایش دستاوردها و توانمندی‌ها نسبت به اقتصاد استارت‌آپ‌ها اقدام کنیم.

همچنین  محمد حسن‌زاده رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) به‌عنوان رئیس کمیته علمی رویداد با اشاره به اهمیت شهر هوشمند گفت: بهره‌مندی از دیدگاه‌های دانشگاهیان و خلاقیت‌های نسل جوان و نوآور، انتقال درس‌آموخته‌های شهرهای مختلف، معرفی و عرضه به‌روش‌ها و تجربیات مؤثر کشورهای مختلف ازجمله ویژگی‌های این رخداد ملی و بین‌المللی است.

وی ادامه داد: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در نظر دارد با ایجاد ارتباط با جامعه علمی و فناوری کشور فضای هم‌اندیشی و چاره‌جویی ملی برای چالش‌های مرتبط با شهر هوشمند را فراهم کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • بازار کاسبی‌های جدید زیر پل‌های تهران
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است