Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی‌ مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اولین محموله کالای یخچالی حامل انگور ترانزیتی افغانستان از طریق بندر ‌شهید بهشتی‌ چابهار به بندر ‌ناواشیوای‌ هند صادر شد.
 
وی ادامه داد: ‌سایت اصلی کانتینر یخچالی بندر چابهار با ظرفیت ۱۵۰ دستگاه کانتینر برای تخلیه و بارگیری کالاهای سردخانه‌ای در دست احداث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: در شرایط فعلی بندر شهید بهشتی چابهار جهت نگهداری کانتینر حامل محموله‌های سردخانه‌ای به سایت یخچالی موقت مجهز شده است و امکان نگهداری ۱۶۰ دستگاه کانتینر یخچالی در این بندر وجود دارد.
 
وی اظهار کرد: ‌اولین بخش از کانتینرهای خالی جهت محموله‌های صادراتی کشور و کالاهای ترانزیتی سایر کشورها از قبیل افغانستان، با یک فروند کشتی وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد.
 
وی با بیان اینکه در آینده نزدیک بندر شهید بهشتی قطب صادرات و ترانزیت کالاهای کانتینری محور شرق می‌شود، گفت: موقعیت جغرافیایی ممتاز و زیرساخت‌های مناسب بندر چابهار و برقرار شدن سرویس منظم خطوط کشتیرانی کانتینری از جمله مزیت‌هایی است که مبادلات کالاهای عمومی و یخچالی ترانزیتی از طریق این بندر را افزایش خواهد داد.
 
وی اظهار داشت: همچنین تعرفه‌های رقابتی نسبت به سایر بنادر و مزیت‌هایی برای صادرات کالاهای ایرانی یا محموله‌های ترانزیتی، به ویژه کالاهای افغانستان به مقصد هندوستان از طریق بندر چابهار ایجاد شده است.
 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بندر شهید بهشتی کانتینر یخچالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین جزئیاتی که از ریز مبادلات ایران و عراق منتشر شده مربوط به ۹ ماهه ۱۴۰۲ است که نشان می‌دهد در این بازه زمانی، حدود ۲۰ درصد از تجارت ۷.۳ میلیارد دلاری ایران و عراق به صادرات گاز اختصاص داشته و مابقی کالاهای غیرنفتی و مصرفی بوده است.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، در ۹ ماهه پارسال، علاوه بر گاز، محصولات فولادی، پلاستیکی، لبنی، معدنی فلزی، صنایع تبدیلی، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران به عراق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق

کد خبر 847420 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات تجارت خارجی عراق

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • هنوز تشریفات گمرکی برای قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران انجام نشده است
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • ماجرای توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران چیست؟