Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر دادگستری گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اسناد بالادستی کشور توجه ویژه‌ای به حقوق کودکان شده اما در زمینه اجرا در این حوزه مشکلاتی وجود دارد. ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمود عباسی صبح امروز در هشتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در اردبیل اظهار داشت: در راستای حمایت از کودکان لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان تدوین و در کمیسیون حقوق قضایی اصلاح و در دستور کار علنی مجلس قرار گرفته است و به‌زودی این لایحه در مجلس مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موارد مطرح‌ شده در این لایحه بیان کرد: این لایحه که با تصویب در مجلس به صورت قانون اجرایی می‌شود و زمینه برای جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده از کودکان و نوجوانان را فراهم آورده و برای این گونه سوءاستفاده‌ها که تخلف محسوب می‌شود مجازات‌هایی در نظر گرفته است.

اصفهان| نقش رسانه‌ها در ترویج و آموزش حقوق کودکان موثر استکنفرانس بین المللی حقوق کودک در تهران برگزار می شودهمکاری مشترک کانون و مرجع ملی، برای ارتقاء حقوق کودک در ایران

عباسی با اشاره به تصویب منشور حقوق کودک از سال 94 و ابلاغ آن به تمامی دستگاه‌ها در راستای مشخص شدن جایگاه کودکان در افق 1404 گفت: در زمینه حقوق کودکان وزارت دادگستری وظیفه اجرایی نداشته بلکه مسئول نظارت بر اجرای این حقوق است.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک افزود: در راستای نظارت بر اجرای حقوق کودک شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و مراکز متناظر استانی توسط وزارت دادگستری ایجاد شده و در این زمینه فعالت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه حق‌گرایانه و شناخت حقوق بنیادین و اساسی کودک در جامعه بسط و گسترش یابد، تصریح کرد: در اسلام توجه اساسی به حقوق کودک شده به طوری که حقوق بشر از حقوق کودک آغاز می‌شود و این بیانگر اهمیت حقوق کودک است.

عباسی افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اسناد بالادستی کشور نیز توجه ویژه‌ای به حقوق کودکان شده اما در زمینه اجرا در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی به این مهم توجه اساسی داشته باشند.

معاون وزیر دادگستری با اشاره به نامگذاری امسال به سال تحول در حوزه کودک از سوی کنوانسیون حقوق کودک اظهار کرد: انتظار می‌رود در زمینه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و به‌ویژه کودکان آسیب‌دیده و بزه‌دیده بی‌سرپرست، بدسرپرست و کودکان طلاق اقدامات عملی انجام شود.

انتهای پیام/ح

R41374/P/S6,49/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: در جریان بررسی جداول بودجه در کمیسیون تلفیق به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رحیم زارع در جلسه علنی صبح امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول، اظهار کرد: بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن، بخش دوم لایحه بودجه به مجلس ارائه شد و نمایندگان در کمیسیون تلفیق به بررسی آن پرداختند. با بررسی‌های صورت گرفته ردیف‌ها شفاف و دارای نظم شده و منطبق با احکام و تبصره‌ها است و از طرف دیگر به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

وی افزود: در جداول ۷۵ همت اوراق نیاز شده بود که آن را برگرداندیم، همچنین مالیات در برخی استان‌ها به صورت غیرمتعارف افزایش پیدا کرده بود که آن را تعدیل کردیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: برای نخستین بار است که مجلس شورای اسلامی جداول را بررسی می‌کند این تجربه اول است با توجه به این‌که سقف منابع بسته شده ما مصوبات کمیسیون‌های تخصصی را از محل جابه‌جایی ردیف‌ها اجرایی کردیم نمونه آن تقویت نیروهای مسلح است که رشد خوبی اعمال شد.

وی گفت: اعتباراتی برای حوزه فرهنگی پیش‌بینی شد، برای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نیز اعتباراتی آمده است به موضوع ورزش، آسیب‌های اجتماعی، قانون جوانی جمعیت و راهیان نور نیز توجه شده است. برای حوزه آموزش و پرورش جابه‌جایی در ردیف‌ها صورت گرفت تا ترمیم حقوقی برای خدمت‌گزاران این حوزه و فنی و حرفه‌ای صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ با بیان این‌که در حوزه سلامت پیشنهادهای کمیسیون بهداشت و درمان اعمال شد، گفت: طرح‌هایی که در جدول ۲۰ حذف شده بود را برای استان‌ها آوردیم و اعتباراتی نیز تخصیص پیدا کرد. در حوزه بهسازی روستاها و پرداخت طلب راه‌های روستایی، همچنین ساخت منازل در فراجا و کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز اعتباراتی مدنظر قرار گرفت.

کد خبر 749011

دیگر خبرها

  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری