Web Analytics Made Easy - Statcounter

توانیر حمایت خود را از شرکت‌های فنی و مهندسی ایران جهت حضور در بازارهای صادراتی اعلام کرده و بر این اساس متخصصان ایرانی در دو زمینه ساخت و تعمیرات ترانسفورماتورها حرف اول را در خاورمیانه می‌زنند. این درحالی است که در حال حاضر تعمیرات ترانس در ایران با یک سوم هزینه نسبت به سایر رقبای منطقه ای انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در مراسمی که با حضور معاون هماهنگی انتقال توانیر که در شهرک صنعتی پرند برگزار شد، دستاوردهای فنی و تخصصی ایران در زمینه ساخت و تعمیرات انواع ترانسفورماتورهای توزیع وقدرت به نمایش درآمد. در این مراسم که به منظور رونمایی از دویستمین ترانس بازسازی شده در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سندیکای برق برگزار شده بود، سید زمان حسینی - معاون هماهنگی انتقال توانیر - از توان بالای شرکت های فنی و مهندسی ایران جهت حضور در بازارهای صادراتی و حمایت توانیر از شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی خبرداد.

در این مراسم همچنین آرش آقایی فر - عضو سندیکای برق - نیز از دستیابی ایران به فناوری تولید و بازسازی انواع ترانسفورماتورهای توزیع و قدرت  برق خبرداد و گفت: هم اکنون متخصصان ایرانی در دو زمینه ساخت و تعمیرات ترانسفورماتورها حرف اول را در خاورمیانه می زنند.

بنا بر اعلام توانیر، آقایی‌فر با بیان این که در زمینه ساخت و بازسازی انواع ترانسفورماتورهای شبکه برق فاصله ای با رقبای بین المللی خود نداریم، تصریح کرد: اکنون می توان به جرئت اعلام کرد که جزو کشورهای رده اول در زمینه فناوری های مرتبط با ترانسفورماتورهای قدرت در دنیا هستیم.

وی همچنین با اشاره به این که متخصصان ایرانی به فناوری تعمیرات ترانسفورماتورهای های‌تک شبکه برق دست یافته اند، خاطرنشان کرد: دیگر زمان حضور متخصصان خارجی برای انجام تعمیرات ترانس های برق در ایران گذشته است وجوانان ایرانی توانسته‌اند حتی در برخی موارد از رقبای خارجی خود نیز در منطقه پیشی بگیرند. خوشبختانه قطعه سازان  در صنعت ترانسفورماتورهم توانسته‌اند در این خصوص به خودکفایی برسند و اکنون در منطقه خاورمیانه در رده نخست قرار داریم.

تعمیرات ترانس در ایران یک سوم  هزینه نسبت به سایر رقبای منطقه‌ای

آقایی‌فر هزینه پایین تعمیرات انواع ترانس و الکتروموتورهای صنعتی را از جمله نقاط قوت صنعت ترانس ایران برشمرد و گفت: در حال حاضر تعمیرات ترانس در ایران با  یک سوم  هزینه نسبت به سایر رقبای منطقه ای انجام می شود.

وی ارائه تضمین و  استفاده از قطعات با کیفیت در تعمیر ترانس‌های برق را نیز به عنوان دیگر نقطه قوت شرکت‌های داخلی برشمرد و تاکید کرد: همه این موارد باعث شده تا ایران از پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به هاب تعمیرات ترانسفورماتور و انواع الکتروموتورها در منطقه خاورمیانه برخوردار باشد.

این عضو سندیکای صنعت برق همچنین با اشاره به این که هم اکنون در حدود 10 شرکت معتبر در زمینه تعمیرات ترانس در داخل کشور فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: نقطه ضعف این صنعت نداشتن تجربه کافی در زمینه بازاریابی بین المللی و مشکلات گمرکی و بانکی است که با رفع این مشکلات می توان با گرفتن سفارش تعمیرات ترانس از کشورهای دیگر، نسبت به ارز آوری بدون فروش مواد خام یا محصول برای کشور اقدام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کارخانه ترانسفورماتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۰۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس

رئیس اداره برق کاشان ضمن اشاره به نصب ۶.۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در کاشان گفت: کاشان رتبه نخست کشوری نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، شاپور حدادی بعد از ظهر امروز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال 50 ترانس جدید برای پایداری و تقویت شبکه برق شهرستان کاشان پیش‌بینی شده که 40 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده می‌شود، اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت‌های برق شهرستان کاشان 300 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و طی دو سال اخیر در شهرستان کاشان 23 درصد افزایش مصرف برق داشته و این افزایش مصرف نسبت به افزایش مصرف کشوری بیش از دو برابر است.

رئیس اداره برق شهرستان کاشان با بیان اینکه 17 درصد از مشترکین خانگی این شهرستان از خرداد تا شهریور سال گذشته پرمصرف هستند، ابراز داشت: 26 درصد از مشترکین خانگی در ایام عادی یعنی از مهر تا اردیبهشت نیز پرمصرف بوده و این مشترکین یقینا با ارائه و دریافت آموزش‌های لازم تعداد این نوع از مشترکان کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند.

وی ضمن گرامیداشت روز ملی صنعت برق گفت: طی دو سال گذشته 212 کیلومتر شبکه فشار ضعیف ایجاد شده و 36 کیلومتر شبکه فشار متوسط نیز ایجاد شدا است و 19هزار و 852 لامپ معیوب و سوخته نیز تعویض شده و 216 دستگاه ترانس هوایی در دو سال گذشته نصب شده است.

حدادی با بیان اینکه بودجه سال جاری نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم این بودجه در سال جاری جذب شود در حالی که سال گذشته بودجه عمرانی به 170 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل مشترکین شهرستان کاشان 212هزار و 519 نفر است، تاکید کرد: 81 درصد مشترکین خانگی، کشاورزی و صنعت و روشنایی معابر هر کدام یک درصد، مشترکان عمومی سه درصد و سایر مصارف 13 درصد است.

رئیس اداره برق کاشان با بیات اینکه 42 درصد از مصرف برق این شهرستان را حوزه صنعت تشکیل می‌دهد، افزود: 26 درصد از مصارف برق در کاشان را حوزه مشترکین خانگی تشکیل می‌دهند  در حالی که کاشان طی هشت ماه مناطق عادی محسوب شده و چهار ماه جزء مناطق گرمسیری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تعرفه برق مناطق گرمسیری شامل قمصر، برزک و نیاسر کاشان نمی‌شود، ابراز داشت: تعرفه برق مناطق گرمسیری شامل شهر کاشان و بخش مرکزی شهرستان کاشان است و این موضوع باید مد نظر مشترکان باشد.

ساخت نیروگاه خورشیدی در پالایشگاه بیدبلند

حدادی با بیان اینکه کاشان در مقام اول نصب نیروگاه‌های خورشیدی در استان اصفهان قرار دارد، تصریح کرد: این ادعا وجود دارد که کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس رتبه نخست کشوری دارد به نحوی که 315 نیروگاه خورشیدی در کاشان نصب شده که ظرفیت آنان 6.5 مگاوات است و امسال نصب 53 نیروگاه خورشیدی نیز در کاشان در دستور کار قرار دارد‌.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟