Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با هفته کتاب، دهمین نمایشگاه کتاب استان آبانماه در اراک برگزار برپا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «بهروز  اکرمی» امروز (یکشنبه  ۱۰شهریور )در اولین جلسه دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان گفت: کتاب و کتابخوانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است در این راستا برای برپابی نمایشگاه کتاب استان می طلبد برنامه ریزی دقیق با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ادارات و سازمان های مرتبط  صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری نمایشگاه کتاب را بستری برای معرفی و ایجاد علاقه جوانان نوجوان به مطالعه کتاب دانست.

 

وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه سبب می‌شود تا مخاطبان کتاب و کتابخوانی در مدت زمان کوتاهی بتوانند برای خرید محصولات مورد نیاز خود اقدام کنند، ادامه داد: استمرار در برگزاری نمایشگاه کتاب به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک زیادی می‌کند.

 


اکرمی افزود: استمرار در برگزاری نمایشگاه کتاب به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک زیادی می‌کند و فرصتی برای معرفی کتاب های تازه چاپ شده و کتاب‌های به تجدید چاپ رسیده، است.

 

گفتنی است، در این جلسه که در محل دفتر معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی برگزار شد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی حضور داشتند.

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم محرم شیراز هفته دولت خطبه نماز جمعه نماز جمعه عزاداری محرم بیرجند مسجد خراسان جنوبي برنامه های هفته کتاب هفته کتاب نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۰۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند

پروانه رضاقلیزاده اظهار کرد: نام نویسی برای نخستین جشنواره کتابخوانی عشایر استان با هدف توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه هدف به کتاب، تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه دارد و تاکنون ۶۶۱ نفر در این رویداد فرهنگی و علمی نام‌نویسی کرده‌اند. 

او افزود: جشنواره کتابخوانی عشایر استان اردبیل موسوم به "بیلیک اوبالاری" در شهرستان‌های دارای جامعه عشایری از جمله پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز، انگوت و خلخال در حال برگزاری است و هفت هزار برگه از قبیل پرسش‌های چهارگزینه‌ای و نقاشی و تجربه نگاری مابین عشایر توزیع شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل افزود: جشنواره کتابخوانی عشایر برای نخستین بار در استان در سه بخش کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال با مشارکت حوزه هنری، سازمان امور اجتماعی کشور و استانداری اردبیل برگزار می‌شود و ارائه امکانات و خدمات فرهنگی، ایجاد فضای شاد با برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی و دسترس پذیر کردن کتاب برای جامعه عشایر استان از اهداف جشنواره است.

رضاقلی‌زاده ادامه داد: کتاب "کوه مرا صدا می‌زند" نوشته محمدرضا بایرامی از نویسندگان سرشناس استان، منبع این جشنواره است و بخش کودک شامل تصویرسازی و نقاشی زیست بوم عشایری، بازگویی قصه‌های عامیانه (فیلم سه دقیقه‌ای) و دست سازه‌های بومی خواهد بود.

او درباره بخش نوجوان جشنواره تصریح کرد: این بخش شامل سئوالات چهار گزینه‌ای، خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری از زیست عشایری، روخوانی گزیده‌ای از کتاب (فیلم سه دقیقه‌ای)، نامه به شخصیت اصلی داستان (جلال)، خلاصه‌نویسی و دست سازه‌های بومی خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: بخش جوان و بزرگسال نیز شامل سئوالات چهارگزینه‌ای، خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری از زیست عشایری، پویش معرفی کتاب (فیلم سه دقیقه‌ای) نامه به نویسنده کتاب (محمدرضا بایرامی) و خلاصه‌نویسی است.

رضاقلی‌زاده گفت: دبیرخانه جشنواره در اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد مستقر است و دریافت و تحویل حضوری پاسخنامه‌ها در همه کتابخانه‌های عمومی سراسر استان میسر خواهد بود و شرکت‌کنندگان غیرحضوری می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی جشنواره (www.ketabkhooon.ir) در این رخداد شرکت کنند.

استان اردبیل با ۸۳ کتابخانه عمومی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و اغلب جامعه عشایر آن در شهرستان‌های شمالی استان ساکن هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • خبر خوب یک وزیر برای کارمندان دولت
  • نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است
  • همراهی رادیو فرهنگ با نمایشگاه کتاب تهران
  • مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت با ۳۵ جایزه ویژه به‌ مناسبت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب فردا با حضور وزیر فرهنگ برگزار می‌شود
  • نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است
  • نمایشگاه کتاب به مثابه پارک برای گشت‌وگذار نیست!
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم