Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام قمی گفت: به یقین گام دوم انقلاب دستاوردهای بیشتر و پیروزی‌های شیرین‌تری خواهد داشت اما سختی‌های خاص خود را نیز دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، «حجت‌الاسلام محمد قمی» در همایش اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا(ع) که در سالن اجتماعات دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد، با بیان اینکه توحید بی مبارزه اتفاق نمی‌افتد گفت: حرف نو انقلاب اسلامی توحید بود، توحید امتداد تمدنی دارد و بدون مبارزه اتفاق نمی‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: اراده الهی در همه جا جاری است و اینکه لطف و دستگیری حضرت حق به صورت دم عیسوی و عصای موسوی گاهی ظهور می‌کند، به نیازهای جامعه بشری برای هدیت بر می‌گردد و در آخر الزمان است که عصای موسوی و دم عیسوی کارگشا نیست و بیان و برهان مصطفوی لازم است.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: هرچه به دوران ظهور خاتم‌الاوصیاء نزدیک‌تر می‌شویم، اراده‌ای که در تقابل با اراده حق است، در تمام تار و پود زندگی ما و همه بشریت نفوذ می‌کند و مبارزه پیچیده‌تر می‌شود.

 

حجت‌الاسلام قمی بیان کرد: امروز دیگر مانند گذشته نیست و نوع هدایتگری با اوایل انقلاب بسیار متفاوت شده در حالی که ضوابط هستی و فطرت انسان سر جای خود باقی است.

 

وی با بیان اینکه هر چه جلوتر می‌رویم جنگ، نرم و فرهنگی و پیچیده‌تر است ادامه داد: در این عرصه انسان‌های عمیق با تحلیل‌های نیرومند نیاز است که بتوانند در این نبرد فرهنگی و جنگ نرم، سرداری کنند و دستگاه‌ها و ارگانها و سازمان‌ها اگر خیلی تلاش کنند، از این سرداران پشتیبانی می‌کنند.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه پرچم جنگ نرم در دست شهدا است افزود: در این عرصه، فهم راوی و اندیشه نیرومند از جنس مکتب امام(ره) می‌خواهیم، اما متأسفانه با اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در این زمینه فرمودند که «اگر در مورد مکتب امام دچار غفلت شویم، سیلی می‌خوریم.» ولی این موضوع را جدی نگرفته‌ایم و از آن غفلت کرده‌ایم.

 

قمی تأکید کرد: اگر ایمان به آرمان‌های بلند و اندیشه نیرومند حضرت امام خمینی(ره) وجود داشته باشد، جامعه بشری حرکت می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی حرف نو برای دنیا دارد و آن توحید است؛ توحید به اندازه قدمت بشر و هستی ریشه دارد. حرف توحیدی و اصیل و ناب انقلاب اسلامی امتدادهای پیچیده تمدنی دارد و ما حتما به سبک زندگی متفاوت فکر می‌کنیم و حتما در مسیر تمدن‌سازی خود به یک الگوی پیشرفت بومی می‌اندیشیم که برآمده از اسلام است.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگر سخنان خود توحید را همان مبارزه دانست و گفت: در مبارزه بدون تشویش باید به سمت اعلا شتافت اما حالا می‌شنویم که به جای مبارزه با سرداران ظلم، به فکر مذاکره با آنها هستیم در حالی که این اقدام در مسیر توحید نیست.

 

وی افزود: اگر ما بر اساس توحید و مکتب امام (ره) با اتحاد و همدلی و کار فرهنگی و جمعی پیش برویم یقه شیطان بزرگ و مستکبران را خواهیم گرفت.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: حوزه هنری پرچم مبارزه هنری با استکبار را تمام عیار به دست گرفته و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

 

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به اینکه گام اول را با گذر از سنگلاخ‌ها و سختی‌ها با موفقیت پشت سر گذاشتیم ادامه داد: تا قله راه بسیاری مانده، گرچه به قله رسیدن بهینه‌تر و به‌صرفه‌تر از بازگشت است.

 

وی تصریح کرد: به یقین گام دوم انقلاب دستاوردهای بیشتر و پیروزی‌های شیرین‌تری خواهد داشت که با همت مضاعف محقق خواهد شد اما سختی‌های خاص خود را نیز دارد.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اراده امام(ره) و شهدایی همچون آیت‌الله صدوقی و مؤمنان و جوانان انقلابی، این انقلاب و رستاخیز عظیم را رقم زدند گفت: در گام دوم، اراده مصمم شما فعالان فرهنگی و اجتماعی موجب گسترش اراده مردم خواهد شد.

 

وی بر لزوم مبارزه نرمِ فرهنگی و تبلیغی علیه دشمن تأکید کرد و با اشاره به اینکه باید سر رشته‌ تبلیغ به دست علما باشد گفت: تمام هنرمندان، فعالان فرهنگی و اجتماعی و جوانان انقلابی که در عرصه جنگ نرم فعالیت می‌کنند مبلغ اسلام هستند و همه ما برای نشر معارف اسلام و انقلاب تلاش و مجاهدت می‌کنیم و ان‌شاءالله با تأسی از قیام عاشورا، حول محور ولایت، ایران اسلامی مرکز تحولات عالم خواهد شد. 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد هم با تأکید بر ضرورت افزایش توجه به تربیت دینی دانش آموزان، تقویت مدارس صدرا و معارف در استان یزد و کشور را خواستار شد.

 

«آیت‌الله محمدرضا ناصری» با بیان اینکه معلمان باید نسبت به تربیت دینی دانش‌آموزان حساسیت ویژه‌ای داشته باشند افزود: در صورتی که این اقدام صورت گیرد، قطعا زمینه تقویت روحیه انقلابی جوانان فراهم خواهد شد.

 

امام جمعه یزد با اشاره به عملکرد خوب مدارس صدرای سازمان تبلیغات اسلامی در سال‌های گذشته گفت: مدارس صدرا و مدارس معارف نقش بسیار مهمی در تربیت دینی فرزندانمان دارند و باید نمونه چنین مدارسی در جامعه افزایش پیدا کند.

 

در ادامه این همایش با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد از کتاب 2 جلدی «دهم فروردین»(تحلیلی بر تاریخ انقلاب اسلامی در یزد) نوشته جواد بهبود زاده که به همت حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده، رونمایی شد.

 

همچنین تعدادی از فعالان فرهنگی و اجتماعی استان از جمله حجت‌الاسلام مهدی پرنیان مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد تجلیل شدند.

 

در این همایش حجت‌الاسلام سعید فخرزاده مشاور امور فرهنگ و ادبیات پایداری و انقلاب اسلامی امور استان‌ها و مجلس، محمد قاسمی‌پور مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور مجلس و استان‌های حوزه هنری، حسینی کوهستانی و نجیمی مدیران سابق و فعلی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، سردار میرحیدری فرمانده انتظامی استان، کوچک‌زاده رئیس حوزه هنری یزد، تعدادی از مسئولان و جمعی از هنرمندان و فعالان فرهنگی و اجتماعی استان یزد حضور داشتند.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم خطبه نماز جمعه نماز جمعه محرم هفته دولت شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه امام جمعه شیراز خراسان جنوبي حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: هدایت اعتبارات و تسهیلات بانکی و حمایت مورد نیاز از صنایع تبدیلی توسط مسئولین زمینه مشارکت بیشتر مردم در عرصه رونق تولید را فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: دشمن با توهم دلسرد نمودن مردم از انقلاب اسلامی تحریم‌های گسترده و ناعادلانه‌ای را وضع و برنامه‌ریزی می‌کند.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: دشمن درصدد ایجاد نارضایتی در میان مردم به واسطه مسائل معیشتی است.

امام جمعه بجنورد خاطر نشان کرد: تولید محصولات و خدمات مختلف که کشور را از بیگانه بی‌نیاز می‌کند، عبادت مسلم است.

حجت‌الاسلام نوری بیان کرد: کارگران و کارفرمایان سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند.

امام جمعه بجنورد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مهمان‌نواز، نماینده فقید مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال امامت جمعه شهرستان بجنورد و تلاش‌های مضاعف برای پیشرفت استان چهره یک روحانی مجاهد و مردمی را وی در اذهان مردم ایجاد نموده است.

کد خبر 6089056

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور