Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن غرویان که رفتارهای افراطی گروهی از طلاب در قم را آسیب‌زا خواند،‌ به گروهی اشاره کرد که به اسم آیت‌الله مصباح حرکت‌هایی را انجام می‌دهند که شاید خود ایشان هم به این رفتارها راضی نیستند و یادآور شد: متاسفانه این گروه علاوه بر قم در سطح کشور اعم از مجلس و صحنه‌های مختلف سیاسی تندروی‌هایی انجام می‌دهند اما نکته این جاست که این رفتارهای افراطی تاثیری در حرکت و روند کلی حوزه که تحت نظر مراجع است ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلواپسی دلواپسان تمامی ندارد، یک بار از سخنرانی رئیس مجلس در مراسم 22 بهمن سر در می‌آورد، روز دیگر از خطبه‌های نماز جمعه، دیگر روز از صحن علنی مجلس و امروز هم از جلسه گردهمایی مبلغان ماه محرم دفتر تبلیغات اسلامی قم.

ماجرا از این قرار است که پنج‌شنبه هفته گذشته و در جریان گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم دفتر تبلیغات اسلامی زمانی که حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قصد سخنرانی داشت طلبه‌ای با قطع سخن وی تاکید کرد که "شما نباید در این مراسم سخنرانی کنید." در پی همین اقدام بود که جلسه برای دقایقی به حاشیه کشیده و در نهایت حجت الاسلام واعظی از سخنرانی منصرف شد. 

این اتفاق دقیقا بعد از انتشار عکس دو نفره آیت الله یزدی و آیت الله آملی لاریجانی و خوابیدن جنجال مربوط به حاشیه ایجاد شده پیرامون این دو شخصیت رخ داد، جنجالی که گفته می شود همین جریان تندرو در تشدید و پررنگ کردن آن بی تاثیر نبود. 

دلواپسان در بر هم زدن سخنرانی ها ید طولایی دارند، به طوریکه پیش از این هم به دفعات اقدام به این کار کردند، ولی نقطه اوج آن را شاید بتوان در بهمن 91 و قائله قم دانست.

در همین روز بود که افراد وابسته به حلقه‌ای خاص در قم در میانه سخنرانی رئیس مجلس در حرم حضرت معصومه (س) با پرتاب مهر و کفش به سمت علی لاریجانی در سخنرانی وی اخلال ایجاد کردند. حال تفکرات نزدیک به این حلقه باز هم در قم اما این بار سر از گردهمایی مبلغان ماه محرم دفتر تبلیغات اسلامی در آورده است.

 

تاکید مکرر مراجع، پرهیز از افراط و تفریط است

حجت الاسلام محسن غرویان درباره پشت پرده چنین رفتارهایی و تلاش‌ها برای دوگانه سازی بین روحانیت در قم گفت: متاسفانه با وجود تاکید مکرر مراجع به پرهیز از افراط و تفریط و دعوت طلاب و شاگردان به وحدت، گاه و بیگاه شاهد چنین رفتارهایی از سوی برخی طلاب هستیم.

 

 

وی با بیان اینکه افراط و تفریط ها ثمری جز افزایش کینه و عداوت و تفرقه ندارد، افزود: قم همواره به عنوان محور علمی و فرهنگی با افکار مختلف و متنوع در مرکز توجهات بوده که طلاب هم باید با پذیرش چنین جایگاهی در قم به سمت سعه صدر و تحمل بیشتری حرکت کنند.

 

طلاب رفتارهای خود را متناسب با نظر مراجع تنظیم کنند

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید رفتارهای خود را متناسب با نظر مراجع تنظیم کنند، ادامه داد: طلاب باید به حرف ها و نصایح مراجع دقت نظر بیشتری داشته باشند به طوریکه حضرت آیت الله مکارم بارها طلاب را از افراط و تفریط پرهیز دادند.

 

گروهی به اسم آیت الله مصباح و جبهه پایداری حرکات افراطی در قم انجام می دهند

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: ببینید گروهی به اسم آیت الله مصباح حرکت هایی انجام می دهند که شاید خود ایشان هم به این رفتارها راضی نیستند ولی هستند عده ای که این رفتارها و حرکات افراطی انجام می‌دهند که به نام آیت الله مصباح ثبت می شود، این گروه علاوه بر قم در سطح کشور اعم از مجلس و صحنه های مختلف سیاسی تندروی‌هایی انجام می دهند اما نکته این جاست که این رفتارهای افراطی تاثیری در حرکت و روند کلی حوزه که تحت نظر مراجع است ندارد.

 

طلاب رفتارهای حزبی و جناحی را کنار بگذارند

وی با انتقاد از ایجاد اخلال در سخنرانی حجت الاسلام واعظی، گفت: ایشان علاوه بر اینکه منصوب رهبری هستند، شخصیتی دانشمند، معتدل و خوشفکر دارند که اتفاقا در دوره ای شاگرد آقای مصباح بودند، آقای واعظی از جمله شخصیت های معتدلی هستند که افراد و طلاب باید در برخورد با ایشان و سایر آقایان از رفتارهای حزبی و خط بازی های جناحی پرهیز کنند./ خبرآنلاین

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۴۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت

سرهنگ امیر طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عصر امروز چهارشنبه با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف شدید منجر به فوت یک نفر در صومعه سرا، بلوار شهید سرشاد خبر داد که بلافاصله مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: با حضور مأموران پلیس و تیم‌های امدادی در محل حادثه مشخص شد که راکب موتورسیکلت به علت حرکات نمایشی (تک چرخ زدن) نقش بر زمین شد که کامیونت نیسان که قصد فرار را داشت به جدول وسط بلوار برخورد و پس از واژگون شدن از قسمت بار بر روی راکب جوان افتاد.

رئیس پلیس راهور گیلان ادامه داد: در این حادثه شدید متأسفانه راکب موتورسیکلت که جوانی ۲۱ ساله بوده و فاقد گواهینامه بوده به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات جان می‌سپارد.

سرهنگ طالبی تصریح کرد: کارشناسان پلیس علت تصادف را ماده ۲۰۹ آئین نامه راهنمایی و رانندگی، انجام هرگونه حرکات نمایشی (تک چرخ زدن در خیابان‌ها و معابر) از سوی راکب موتورسیکلت تشخیص دادند.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اضافه کرد: رانندگان باید هنگام رانندگی از حرکات نمایشی دوری کنند و حتماً در هنگام رانندگی از کلاه ایمنی استفاده کنند تا هم جان خود و جان دیگران را به خطر نیندازند.

کد خبر 6088216

دیگر خبرها

  • «انقلاب میخک» پرتغال که منجر به دموکراسی در این کشور شد را بشناسیم
  • رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند
  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • دانشجویان حامی فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید