Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- به درخواست تعداد زیادی از مخاطبان خود و در راستای اعلام آمار اشتغالزایی دولت از سوی وزیر اقتصاد، از این وزراتخانه برای چندمین بار و پس از گذشت هشت ماه درخواست کرد لیست اشتغالزایی دولت را منتشر کند. تاریخ انتشار: 12:45 - 11 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۶۵۵۱ به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی در نیمه دوم سال گذشته سکان وزارت اقتصاد را در دست گرفت و طی جلسات خود با مراجع تقلید از دو رقمی شدن آمار اشتغالزایی طی ۵ ساله اخیر در کشور خبر داده بود که این اعداد و ارقام با آمار اعلامی از سوی مرکز آمار و بانک مرکزی و گفته‌های مقامات بالا دستی دولت مغایرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این باره روابط عمومی وزارت اقتصاد و امور دارایی عنوان کرده که دژپسند به دو رقمی شدن و افزایش چشمگیر رشد اقتصادی کشور در سال‌های ۹۳ و ۹۶ اشاره کرد و از ایجاد ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ظرفیت شغلی در پنج سال گذشته در کشور خبر داد.
بیشتر بخوانید: ارائه آمار قابل تامل از سوی وزیر اقتصاد/ آمار رشد اقتصادی و اشتغالزایی از کجا آمد؟
این در حالیست که به گفته مرکز آمار رشد اقتصادی در سال‌های متمادی هیچگاه دو رقمی نشده، چه در تمام سال‌های دولت یازدهم و دوازدهم و چه در دو دولت قبلی.
وزارت امور اقتصادی و دارایی در واکنش به گزارش این خبرگزاری مبنی بر مغایرت آمار‌های اعلامی وزیر اقتصاد در دیدار با مراجع تقلید با آمار اعلامی مرکز آمار و سخنرانی‌های رییس جمهور در اطلاعیه‌ای عنوان کرده: نرخ اشتغال اعلامی وزیر اقتصاد مطابق با آمار مراجع رسمی است.
در ضمن آمار‌های اعلامی مرکز آمار هیچگاه در چند سال اخیر رشد دورقمی اقتصاد ایران را نشان نداده است که این موضوع به راحتی در سایت این مرکز قابل رویت است.
بیشتر بخوانید: لیست اشتغالزایی دولت را منتشر کنید/ استناد وزیر اقتصاد برای ایجاد ۶۰۰ هزار شغل در سال جاری کدام مرجع است؟
موضوعی که علی رغم بیان آن در اخبار دیدار وزیر اقتصاد با مراجع در سایت رسمی آن وزارت خانه، در اطلاعیه اخیر با اصلاح پایه آماری این موضوع توجیه و اینگونه بیان شده است:
با تغییر سال پایه آماری از ۱۳۷۶ به ۱۳۹۰ ارقام رشد اقتصادی نیز اصلاح شدند و به ترتیب، شاخص محصول ناخالص داخلی و محصول ناخالص داخلی بدون نفت (به قیمت بازار) در سال ۱۳۹۵ به ترتیب، رشدی معادل ۱۱.۱ و ۶.۴ درصد را ثبت کردند و طبیعی است که با اصلاح سال پایه آماری می‌توان مثل تعریف اشتغال و ... آمار‌های متفاوتی بدست آورد.
البته که با فرض درست بودن این آمار باز هم ۵۰ هزار نفر اشتغالزایی کمتر از اظهارات وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی است، وزارت خانه‌ای که روابط عمومی و معاونت امور اقتصادی آن مدعی بیان صحیح و دقیق آمار هستند.
بیشتر بخوانید: وزارت اقتصاد همچنان لیست اشتغالزایی دولت را منتشر نکرد
حال با این تفاسیر و با فرض صحیح بودن تمام این آمار، خبرگزاری میزان به درخواست مخاطبان خود از وزارت امور اقتصاد و دارایی خواسته تا لیست اشتغالزایی دولت به تفکیک سازمان‌ها و شرکت‌هایی که در ایجاد این شغل سهیم بودند را منتشر کند.
موضوعی که با گذشت هشت ماه همچنان از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی بی پاسخ مانده است.
خبرگزاری میزان باز هم این موضوع را تا زمان انتشار اسناد دقیق و متقن اشتغالزایی و شرکتها، دستگاه‌ها و نهاد‌هایی که کارآفرینی و امار اشتغالزایی آن‌ها به تفکیک میزان سهمشان از این اشتغالزایی برای روشن شدن افکار عمومی پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت اقتصاد آمار اشتغالزایی دولت ظرفیت شغلی وزیر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۲۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این نشست خبری صابر جعفری کافی‌آباد رئیس مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سجاد یاهک معاون مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند. همچنین ضمن ارایه گزارش عملکرد یک‌ساله مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی ارایه می‌شود.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری به شمار می‌رود.

همچنین در این نشست درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیحاتی ارایه می‌شود.

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کد خبر 6090138 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟ + فیلم
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری