Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:24:58 GMT

نامیرا، داستان این روزهای ما

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۴۵۷۹

نامیرا، داستان این روزهای ما

مجله مهر - رمان «نامیرا» نوشته صادق کرمیار درباره یکی از مهمترین و پرکشش‌ترین اتفاقات تاریخ اسلام است. اتفاقی که در آن حرامیان و به ظاهر مسلمانان و مشرکان با هم یکی می‌شوند! و بر بهترین خلق خدا هجوم می‌آورند. یکی از بهترین و برجسته‌ترین نکاتی که در این کتاب است، ترسیم فضای فتنه‌گون قبل از وقوع حادثه عاشوراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع نامیرا یک دوره فتنه‌شناسی کامل است که به مخاطبش نشان می‌دهد که چگونه در شرایط پیچیده و غبارآلود فتنه، حق و باطل جابه‌جا می‌شوند و حتی بزرگترین سرداران و مبارزان اسلام نیز نسبت به راه امام حسین علیه‌السلام و هدف او دچار تردید و سردرگمی می‌شوند. رهبر معظم انقلاب نیز مدت‌ها پیش درباره این کتاب گفتند: «هر کسی می‌خواهد فتنه اخیر را بشناسد، این کتاب را بخواند.»

کتاب نامیرا دوره‌ای قبل از جنگ کربلا را توصیف می‌کند. سبک جالبی دارد و ایده نویسنده برای بیان یک واقعه قدیمی خلاقانه است. به این صورت که شخصیت اصلی داستان شخصی بی طرف (گویی که نماینده مخاطب در داستان) است که حرف دو طرف را می‌شنود. بارها تردید می‌کند که بالاخره حق با کیست و باید برای کدام طرف بجنگد و اصلاً باید وارد این جنگ، جنگی که به ظاهر جنگ مسلمان با مسلمان است، بشود و جانب داری گروهی را بکند یا نه. نویسنده هم این قدرت را دارد که همه این تردیدها رو به وجود بیاورد و هم تعارض‌ها را به زیبایی حل کند.

نامیرا به این موضوع اشاره داشته که بخشی از انبوه مردمی که به امام نامه نوشتند حضور امام را برای منافع شخصی خود می‌خواستند و هرکسی تنها به فکر آن بود که طایفه خویش را به قدرت برساند و آمدن امام تنها بهانه‌ای بود برای اینکه بتواند قدرت را از دست حاکم یزید خارج کنند و خود به حکمرانی کوفه و دیگر مناطق اسلامی برسند.

این کتاب روایت دختر و پسری جوانی است که بین سرداران بزرگ برای حمایت از امام حسین (علیه‌السلام) و یزید تردید دارند؛ که در ادامه داستان این دو جوان طی استدلال‌های مختلف به حقانیت امام حسین (علیه‌السلام) پی می‌برند.

کتاب درباره جوانی به نام ربیع است که در کشاکش تردیدهای کوفیان میان ترس از ابن‌زیاد و حب حسین بن علی (علیه‌السلام)، مردد است که به توصیه صلح‌طلبانه محافظه‌کاران گوش دهد یا دعوت به جهاد محبان حسین (علیه‌السلام) را لبیک بگوید.

کد خبر 4709193 عارف چراغی شوی

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب نقد کتاب صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه مطبوعات ایران ماه محرم اینفوگرافیک ایالات متحده آمریکا عاشورا صفحه اول روزنامه های اقتصادی صفحه اول روزنامه های ورزشی کربلا گردشگری کاربران ایرانی رادیو مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان در سوگ سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، سوگواران و عزاداران در سالروز ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام  گیلانیان ولایتدار در سوگ سالروز شهادت صادق آل محمد (ع) اشک ماتم ریختند. 

گیلانیان دیشب و امروز با حضور در مساجد و تکایا و برپایی دسته جات عزاداری در شهادت امام جعفر صادق علیه السلام عزاداری کردند و یاد این امام همام را گرامیداشتند و به یاد مظلومیت رئیس مذهب جعفری سوگواری کردند.

دیگر خبرها

  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • دو توصیه کوتاه از امام صادق علیه‌السلام
  • آیین دمام‌ زنی به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در بندرعباس
  • اقدامات بی بدیل امام صادق علیه السلام در حفظ و صیانت از روایات
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • گیلان در سوگ سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق(ع)
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است