Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@22:19:25 GMT

راه اندازی هشتگ «#عاشوراء _ منهاج» در ماه محرم الحرام

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۵۵۷۴

راه اندازی هشتگ «#عاشوراء _ منهاج» در ماه محرم الحرام

آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) هشتگ «#عاشوراء _ منهاج» را برای فعالیت ها و رویدادهای رسانه ای در طول ماه محرام الحرام به راه انداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، با آغاز ماه حزن و اندوه ماه محرم الحرام، شبکه جهانی الکفیل پایگاه رسمی آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام)، هشتگ «#عاشوراء _ منهاج»(# عاشوراء_ راه روشن) راه اندازی کرد تا به عنوان یک اثر بصری عاشورایی در همه رسانه های بصری و الکترونیکی و صفحه های ارتباط اجتماعی در فیس بوک و توئیتر و اینستاگرام متعلق به آستان مقدس باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام برای نخستین بار انجام می شود و هدف از آن کمک برای شفاف کردن بیشتر این عزاداری و همچنین رساندن  فعالیت ها و عزاداری ها برپا شده در کربلای معلی به گروههای بیشتر است.

علاوه بر این، این اقدام می تواند به تسهیل و برپایی و طبقه بندی روند جستجو برای هرکسی که بخواهد در فضای عاشورای با اطلاعات یا ویدیو یا تصویر از منابع موثق به سر ببرد، کمک کند.

آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) این هشتگ را برای فعالیت ها و رویدادهای رسانه ای در طول ماه محرم الحرام در کربلای معلی به راه انداخته است. زیرا مسئولان این آستان می خواهند از شبکه های بصری و اجتماعی در ترویج فرهنگ حسینی و عاشورایی بین مردم جهان استفاده کنند و همگان را با فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و ظلم ستیزی آشنا کنند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم مسجد محرم عزاداری محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد شیراز لاریجانی عزاداری امام حسین ع هشتگ حضرت عباس ع محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در همایش متمرکز زائران بیت الله الحرام گفت: زایران بایستی معرفت و دانش خود را در خصوص حج بالا ببرند و آموزش ببینند و مطالعه کنند و بدانند این سفر مانند قیامت است و باید برای مهیا شدن چه کارهایی باید انجام دهیم.

وی بیان کرد: نماز در جوار کعبه حال و هوای خاصی دارد و باید ببینیم در نماز چقدر با خلوص و نیت هستیم و به آداب نماز با نیت در خانه خدا پایبند باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: گذشته خود را مرور کنید که در دنیا چقدر حواسمان به نمازمان بوده و چقدر با قرآن زندگی می کردیم و چقدر رفتارمان قرآنی بود و در سفر حج باید این امور را در خود تقویت کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در مسجدالحرام که می روید مراقب امور معنوی باشید و نماز و دعایتان معنادار باشد و به دعا و نماز و نیایش ها اهمیت ویژه دهید.

وی افزود: لازم است به نماز جمعه که حج فقراست توجه کنید و بدانید با حج زنده ایم و در زمان غیبت لازم است پیرو جانشینان باشیم و به ولایت اهمیت دهیم و یاوری و نصرت و پای کار بودن بیانگر امادگی ماست.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در زمان حج به یاد خدا باشید و بعد از مراسم هم بیشتر از گذشته خدا را یاد کنید و رعایت تقوا و شرکت در برنامه های مذهبی و دینی را جدی بگیرید.

در ادامه این مراسم به صورت نمادین طواف خانه خدا اجرا شد.

دیگر خبرها

  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • مخالفت شدید هواداران میلان با لوپتگی؛ هشتگ اعتراضی ترند شد، کوروا سود هشدار داد
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود