Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سمیرا دهقانی رییس دانشگاه آزاد قروه در یادداشتی جدید به بررسی برخورد‌های قوه قضاییه با مفسدین اقتصادی، جناح بندی‌های سیاسی مسئولین و بازی با مذاهب اسلامی پرداخت و نوشت:

۱) حجامت انقلاب

از بگیر و ببند‌ها نهراسید حجامت انقلاب است

انقلاب اسلامی ایران با رویکردی متفاوت علیه طاغوت به عرصه آمد و در این حضور ملتی غیور به پشتوانه تاریخی و عقیدتی به میدان شتافتند تا طاغوتیان را در زباله دان انقلاب ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امروز بعد از گذشت چهل سال از انقلاب، برخی از هدف‌های انقلاب محقق شده است و برخی نیز به انحراف کشیده شده است.

مصلحت اندیشی و مصونیت‌های تاسف بار در برابر اجرای قانون باعث گردید که تار و پود طاغوتیان داخلی تنیده شود و در این رهگذر خسارات شدید بر ملت تحمیل گردد.

دستگاه قضایی با رویکرد جدید خود بعد از چهل سالگی انقلاب، امیدی جدید در دل ملت ایجاد نموده است و بدون ملاحظات فسادزا، هر روز برگ زرینی در تاریخ انقلاب به ثبت می‌رساند.

امروز دیگر نه نمایندگان مجلس نه وزیران نه یقه سفید‌ها نه مدیران ارشد مصونیتی ندارند و این همان رویش جدید انقلاب بعد از چهل سالگی خود است.

مفسدان خرد و کلان از این حجامت عظیم گریزی ندارند و باید تاوان نفاق و خیانت خود را به انقلاب و خون شهدا پرداخت نمایند.

دیوارکشی از نوع عزت و عدالت که کام ملت را شیرین نموده است مراحل تکاملی خود را پیش گرفته است تا اثبات کننده کلام رهبر معظم انقلاب باشد که چهل سال دوم انقلاب از چهل سال اول بهتر خواهد بود.

حجم بگیر و ببند‌ها از یک سو هم باعث تاسف است و از سوی دیگر هم امید دهنده است، تاسف از آن جهت چطور تا به امروز شجاعت و عدالت در مصلحت اندیشی دستگاه قضا چنان مهجور مانده است که چنین زالو‌هایی فرصت رشد داشته اند و امید از جهت بدون ملاحظات فسادزا، شجاعت و درایتی مردی بزرگ با حمایت رهبری معظم و ملت انقلابی این حجامت بزرگ انقلاب را قابل روئیت نموده است.

مردی بزرگ که از تیررس اجرای عدالت او مجلس نیز مصونیت ندارد و نورچشمی‌ها و یقه سفید‌ها پناهگاهی دیگر نخواهند داشت.

این شجاعت و قاطعیت همان بهار انقلاب است که با عنایت امام عصر (عج) و رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای و پشتیبانی ملت انقلابی در حال وقوع است.

از بگیروببند‌ها جزء مفسدان نخواهند ترسید و ملت انقلابی باید خود را آماده حجامت بزرگ در درون انقلاب نمایند.

۲) جریان اصولگرایی یا جریان اصلاح طلبی

گفتمان و تفاوت آرا و عقیده بعضا باعث توسعه و پیشرفت است و شاید از این منظر در کشور دو جریان قوی شکل گرفته است. اما تقابل جریانات با هم به جای سازش و استفاده از ظرفیت ها، آفت اصلی در این جریان سازی‌ها در کشور است.

رهبرمعظم انقلاب بار‌ها از قطب بندی‌ها اعلام انزجار نموده اند و امروز جریان اصولگرا و اصلاح طلب برخلاف آنچه ادعا میشود نه تنها سازش و همفکری با هم ندارند بلکه نقطه مقابل همدیگر هستند و به همین خاطر از این تقابل غیرمنطقی خسارات عظیمی همواره بر کشور تحمیل شده است.

منتسب کردن شخصیت‌ها در قالب این دو جریان سیاسی نه تنها موضوعی را حل نخواهد کرد بلکه نوعی قطب بندی تقابلی است که متاسفانه خروجی‌های ویرانگری داشته و خواهد داشت.

انقلاب اسلامی ایران در چارچوب‌ها و کلیات مشخصی پا به عرصه گذاشته است و جریانات سیاسی نیز باید در این چارچوب ها، اهداف و آرمان‌های خود را تعریف نمایند و غیر از چارچوب انقلاب و شرع جناح‌ها قابل تکریم نیستند.

باید توجه داشت هدف غایی و اصیل جریانات و جناح‌های سیاسی در یک کشور همواره توسعه کمی و کیفی است و اگر امروز این اهداف به سختی در عملکرد جناح‌ها قابل مشاهده هستند به آن جهت است که ساختار‌های این دو جناح آن چنان که ادعا می‌شود، پویا نیستند.

شاید من یک انقلابیم به دلیل همین ناهماهنگی‌ها و ناتوانی‌ها در این دو جناح سیاسی پا به عرصه گذاشته است تا با نگاه جدی و هوشمندانه‌تر به موضوعات و مسائل کشور، نقص‌های جریانات سیاسی برطرف شود.

انقلاب هم به اصلاح برای رفع ناکارمدی‌ها نیاز دارد و هم نیازمند حرکت در چارچوب اصولی اساسی خود است، ولی با کمال تاسف این دو نیاز از هم جدا شده است و هر کدام به شکل یک جناح سیاسی خودنمایی می‌نماید!

اینکه افراد و شخصیت‌ها را محدود به این دو جریان سیاسی دانست یک اشتباه بزرگ و کلید فتنه گری‌های دشمن است پس باید از نگاه انحصارطلبی پرهیز نمود و با خلق جریانات سیاسی تمام شمول‌تر همه نیاز‌های جامعه را پوشش داد.

جریان اصولگرا یا اصلاح طلب نه تنها نتوانسته اند نیاز‌های واقعی انقلاب را به درستی تشخیص و هدف گذاری کنند بلکه با تقابل با هم خود منشاء بسیاری از مشکلات بزرگ هستند.

آرمان‌های انقلاب و اسلام هیچگاه به طور کامل در این دو جناح‌ها هدف گذاری نشده است و متاسفانه این خسران بزرگ با اصرار به طبقه بندی شخصیت‌ها در قالب این دو جریان همچنان ادامه دارد و اگر این دو جریان سیاسی هوشمندانه به اصلاح آسیب‌ها و تقویت ظرفیت‌های خود نپردازند هیچگاه نخواهند توانست رسالت اصیل خود در قبال انقلاب به انجام رسانند.

امروز اصلاح طلبی یا اصولگرایی تنها بهانه‌ای برای محدود ساختن ظرفیت هاست و آگاه باشیم شالوده اصلی جریانات سیاسی در کشور باید انطباق کامل خود با نیاز‌های روز کشور باشد.

"من یک انقلابیم" یک بیان ساده نیست بلکه خستگی در مقابل افراط و تفریط جناح‌های سیاسی در کشور است تا ظرفیت‌ها به انسجام واقعی خود با انتخاب "من یک انقلابیم" برسد.

لازمه ایجاد ساختار‌های سیاسی محکم، توجه کامل به نیاز‌های روز کشور است که این جهش تقویتی هنوز فرصتی برای ایجاد نداشته است و بنابراین باید به افراد حق داد با انزجار از ناتوانی‌های و انحرافات در جریانات سیاسی خود را اسیر محدودیت‌ها و درجا زدن‌های این جریانات ننمایند و به این قطب بندی‌های سیاسی بی توجه باشند.

" من یک انقلابیم" اعتراض به ناتوانی‌های جریانات سیاسی است تا توسعه کمی و کیفی کشور به دور از قطب بندی‌ها و تفرقه افکنی‌ها محقق گردد.


۳) بازی با مذاهب اسلامی

اتحاد و وحدت بین شیعه و سنی از نگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب آن چنان غنی و پویاست که بدون این اتحاد برای اسلام آینده‌ای ترسیم نمی‌کنند.

دشمن همواره با شعار تفرقه بنداز و حکومت کن از ایجاد تفرقه بین تشیع و اهل تسنن از هیچ کوششی دریغ نکرده است. اما تکلیف دشمن مشخص است و برای رویارویی با حربه‌های آن در این حوزه می‌شود استراتژی‌های مختلفی طراحی نمود.

مشکل امروز جامعه، نفاق داخلی عده‌ای از افراد حقیقی و حقوقی در این موضوع است که در ظاهر به وحدت دعوت می‌نمایند و در پنهان شکاف‌های عظیم بین این دو مذهب ایجاد می‌کنند.

این افراد حتی با الفبای مبانی شیعه و اهل تسنن آشنا نیستند، ولی با اغوای شیطانی خود جنگ مذاهب در شهر‌های کوچک و بزرگ راه اندازی می‌کنند. امام خمینی (ره) این افراد را خائن به اسلام می‌دانند و رهبرمعظم انقلاب این رویه ناصحیح را بار‌ها تذکر داده اند.

بازی با مذاهب، لجن زاری است که دست عده‌ای از افراد در تصدی‌های مختلف به آن آلوده است که در گام دوم انقلاب این افراد نباید تحمل شوند.

رویه‌های ناصحیح در برخورد با تشیع و اهل تسنن اگر اصلاح نگردد، ظرفیت‌های عظیم کشور به سمت خمودگی بیشتر هدایت خواهند شد و خسارات آن تنها برای دشمن شادی آور خواهد بود.

کسانی که اهل تسنن را علیه تشیع و تشیع را علیه اهل تسنن تحریک می‌نمایند یا نادانسته در زمین دشمن بازی می‌کنند یا جیره خوار دشمن هستند و نهاد‌های نظارتی باید با این افراد در هر مقامی که باشند برخورد قاطع نمایند تا نطفه فتنه انگلیسی آمریکایی در کشور فرصت رشد بیشتر پیدا ننماید.

مبانی و اصول اتحاد را نباید تنها در شعار تببین نمود، بلکه اتحاد مبانی عملیاتی عمیقی را می‌طلبد تا از دوگانگی و نفاق ایمن گردد.

امروز این نفاق و تضاد برای تفرقه افکنی در افرادی وجود دارد که اگر عملکرد فردی آنان بصورت تخصصی در مسند تصرفی اش غربال گردد، جزء اینکه لکه ننگی باشند چیزی برای جامعه به ارمغان نیاورده اند و شرم آورانه در نفاق خود غوطه ور هستند.

لازمه توسعه کمی و کیفی کشور در گام دوم انقلاب، مبارزه جدی با این نوع فتنه‌ها در اقصی نقاط کشور است تا بستر‌های داخلی آماده پذیرش تحول واقعی باشد.

قطب بندی‌های جدال آور مذهبی و سیاسی عامل مخرب توسعه است و با نگاه منصفانه باید به ظرفیت‌های کشور‌ها نگاه کرد.

بخشی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب به سمت ایجاد کنندگان تفرقه‌های مذهبی است تا از این رهگذر ظرفیت‌های عظیم کشور ابتر بماند و باید دستگاه‌های نظارتی نسبت به شناسایی عوامل تفرقه انداز تیزبین‌تر شوند.   انتهای پیام/7727

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟

«ستار بهشتی» وبلاگ‌نویسی بود که در سال ۱۳۹۱ به دلیل نگارش و انتشار مطالب خلاف امنیت ملی که در صفحه شخصی اش، توسط پلیس فتا فراخوانده شد. اما در بازداشتگاه کلانتری گفته شد به دلیل فحاشی و درگیری با یک مامور وظیفه، دچار حادثه شد و متاسفانه جان باخت. 

فرمانده نیروی انتظامی وقت کشور پس از احراز قصور در فوت این جوان ضمن برخورد با عوامل، محمد حسن شکریان رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ را به علت قصور و ضعف در نظارت کافی بر عملکرد پرسنل تحت امر و روند رسیدگی به پرونده ستار بهشتی از سمت خود برکنار شد». پس از این اتفاق با تدبیر پلیس، کلانتری‌ها ها موظف شدند که در همه بازداشتگاه‌ها دوربین‌های نظارتی نصب شود.

موضوع خطا‌های افراد در ماموریت‌های اجرایی مساله اجتناب ناپذیری است و در همه مشاغل و اقدامات اجرایی محتمل است. 

به عنوان مثال در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲هزار و ۱۲۰پرونده قصور پزشکی ثبت شد که ۵ هزار و ۵۸۳ هزار پرونده از آن به محکومیت پزشکان منجر شد. همین موضوع در مشاغل حساس دیگر در ایران و هر کشور دیگری رخ می‌دهد.

درصد خطا‌های پلیس در کشور‌های دیگر دنیا با ایران قابل مقایسه نیست؛ به عنوان مثال در کشوری مانند ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ میلادی یک هزار و ۱۷۶ نفر توسط پلیس کشته شدند که ۱۳۲ مورد از این قتل‌ها مربوط به قربانیانی بود که مظنون به ارتکاب هیچ جرمی نبودند، ۹۸ مورد درگیری مرگبار با پلیس آمریکا نیز بر سر قوانین راهنمایی و رانندگی رخ داد.

اگرچه از پلیس ایران انتظار می‌رود درصد خطای مأمورانش به صفر نزدیک باشد، اما گاهی انگشت‌شمار خطایی رخ می‌دهد که با حجم چند ده هزار نفری از کارکنان این فرماندهی به چند دهم درصد هم نمی‌رسد.

واقعیت این است که دشمنان به دنبال این هستند تا اشتباه و خطای یک مامور را به کل نظام و کشور تعمیم دهد یا با بزرگ‌نمایی آن احساسات عمومی را برانگیخته کنند.

در روز‌های گذشته هم شاهد انتشار شایعاتی علیه پلیس از جمله ادعای کشته شدن یک خانم به دلیل بی حجابی در خیابان وزرا بودیم، درحالی که مشخص شد فرد ادعایی، یک مرد و از اراذل قمه به دست بوده است.

در نمونه دیگر هم تصویری از غش کردن یک دختر در حوالی میدان تجریش منتشر شد که رسانه‌های معاند می‌گفتند پس از برخورد مأموران پلیس نقش بر زمین شده و به کما رفته است؛ موضوعی که چندی بعد با انتشار فیلمی از سوی خود آن دختر، کذب بودن این روایت مشخص شد.

اما مردم چطور می‌توانند به عملکرد پلیس نظارت کنند و خطا‌ها را گزارش دهند؟

پلیس با راه اندازی سامانه ۱۹۷ به صورت شبانه روزی این امکان را به مردم داده تا به بتوانند تخلفات، شکایت و انتقادات احتمالی خود از عملکرد ماموران پلیس را به صورت شبانه‌روزی با کارشناسان مرکز فرماندهی مطرح کرده و پیگیری از مسؤولان را خواستار شوند.

سخنگوی پلیس سردار سعید منتظرالمهدی هم می‌گوید که «پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنشِ اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد.»

کارشناسان معتقدند که هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین پلیس از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است و باید با سرعت آن را پیگیری و محقق کرد و بسترها، تجهیزات، تکنولوژی مربوط به آموزش، فرهنگ استفاده از فناوری و ... را تکمیل و عملیاتی کرد.

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور هم می‌گوید که «با توسعه هوشمندسازی در اجرای طرح‌های پلیس و استفاده از تجهیزاتی نظیر دوربین، قطعا میزان امنیت افزایش خواهد یافت». وی یکی از این تجهیزات را دوربین برای لباس ماموران می‌داند و می‌گوید که استفاده از چنین تجهیزاتی، میزان امنیت را افزایش خواهد داد؛ اما تحقق این امر، مستلزم تخصیص بودجه لازم از سوی مجلس شورای اسلامی است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • وزیر کار: جامعه کار و تولید مخاطب اصلی شعار سال
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است
  • حقوق کارگر با تورم و مشکلات اقتصادی جامعه همخوانی داشته باشد
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟